Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: unreadable disc

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    unreadable disc

    hej får upp felmeddelandet "unreadable disc" samt uppmaning att rengöra skivan på vissa brända spel ( inte alla) boxen är flashad med iexreme 1.4 jag bränner med imgburner skivorna är av märket EMTEC dvd+r DL tacksam om någon med mer kunskap ärn jag ville hjälpa mej

    p
    Last edited by emersson; 2008-03-23 at 14:12.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    byt skivor.
    verbatim dvd+r dl

    fixat

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hade köpt samma skivor som du fick samma problem att min 360 inte kunde läsa mina skivor och att dom behövdes rengöras .. mycket irriterande men funderar på köpa dom här vertabim som alla snackar om jag hoppas att det funkar

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    byt skivor.
    verbatim dvd+r dl

    fixat
    ska dvdn ha den rätta layerbraken till 360n också eller? eller är det bara spelen?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hej, jag brände precis mitt första spel. Jag har verbatim skivor och brände efter angivelser. får samma problem som ovanstående. Står att jag ska rengöra skivan.

    Vad fan kan det vara?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    http://img353.imageshack.us/my.php?image=namnlsav6.png

    Så där har jag. Sedan så trycker jag på den väsntra filen och kommer automatiskt in på imgburn och bränner där.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    http://img353.imageshack.us/my.php?image=namnlsav6.png

    Så där har jag. Sedan så trycker jag på den väsntra filen och kommer automatiskt in på imgburn och bränner där.
    har du fyllt i layerbreak under tools/settings/"write" i imgburn? du väljer "User Specified:" och skriver in 1913760

    detta behöver du inte göra med clonecd, men vissa får problem om inte detta görs med imgburn.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Är det bara att slänga den gamla skivan då?

    När jag stoppar in skivan i datorn för att kolla så att den inte var tom så fanns det vå mappar.
    "Audio_TS" och "Video_TS". Audio var tom, Video innehöll filer som var på 4.6mb sammanlagt.

    int21. Tror du att det funakr då efter jag skriver in den där Layerbreak grejen? Vill inte försöra fler skivor, är dyra.
    Last edited by Xbox_360; 2008-03-24 at 20:10.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    Är det bara att slänga den gamla skivan då?

    När jag stoppar in skivan i datorn för att kolla så att den inte var tom så fanns det vå mappar.
    "Audio_TS" och "Video_TS". Audio var tom, Video innehöll filer som var på 4.6mb sammanlagt.
    det stämmer. testa igen, fast denna gång med rätt layerbreak. klicka på .dvd filen som du gjort innan. med stor sannolikhet fungerar det om du bara petar in dessa siffror innan. återkom med resultat.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Men vad kan det berott på att det fanns filer som endast var 4.6 mb på skivan?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    Men vad kan det berott på att det fanns filer som endast var 4.6 mb på skivan?
    det gör det inte. bara "utforskaren" som är missvisande. kollar du använd data på skivan får du ett annat besked.

    *edit*
    för att förtydliga... det har med dvd'ns filstruktur att göra. väljer du tex göra en iso av den så kommer all data med.
    Last edited by int21; 2008-03-24 at 20:26.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    OKej, tackar för hjälpen. Vill inte vara jobbig men en sista grej bara.

    När jag öppnar en av rar. filerna till Pro Evolution så är det en sådan här fil där inne som jag sedan drar ut och fixar en .dvd till genom ditt program.

    http://img291.imageshack.us/my.php?image=namnlstf1.png

    Vill vara säker som du kanske förstår.

    Tack än en gång!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    OKej, tackar för hjälpen. Vill inte vara jobbig men en sista grej bara.

    När jag öppnar en av rar. filerna till Pro Evolution så är det en sådan här fil där inne som jag sedan drar ut och fixar en .dvd till genom ditt program.

    http://img291.imageshack.us/my.php?image=namnlstf1.png

    Vill vara säker som du kanske förstår.

    Tack än en gång!
    japp.. precis.. får du inte med någon .dvd fil eller tappat bort den så funkar detta sätt. se bara till att ställa in layerbreak i imgburn, innan du bränner så är det inget fel på kopian iaf.

    .dvd filen är inte nödvändig om du ställer in layerbreak "manuellt" i imgburn. men nu tänker ja inte "göra" detta svårare än det är. skapa .dvd fil. ordna layerbreak i imgburn. så har du gjort allt korrekt.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Men sen på ditt program, efter att jag skapat dvd. filen. Behöver jag trycka på "No layerbreak" i den där fliken i programet? Det gjorde jag förra gången.
    http://img257.imageshack.us/my.php?i...atorv04mc2.png

    Alltså det där längst ner.

    Men menar du att jag inte behöver använda mig av ditt program och bara ta iso.filen som om jag skulle bräna en dvd-r film men sen skriva in layerbreak numret...?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    Men sen på ditt program, efter att jag skapat dvd. filen. Behöver jag trycka på "No layerbreak" i den där fliken i programet? Det gjorde jag förra gången.
    den ska stå på 360, sedan släpper du filen, då skapas en 360 .dvd fil. enkelt. vad du gör efter spelar ingen roll. ställer du däremot på "no layerbreak" och släpper filen blir det fel.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    menar du att jag inte behöver använda mig av ditt program och bara ta iso.filen som om jag skulle bräna en dvd-r film men sen skriva in layerbreak numret...?
    japp, det stämmer. det fungerar i imgburn.

    såhär ligger det till.

    clonecd

    .dvdfil med layerbreak

    imgburn

    .dvdfil med layerbreak

    eller ändra i settings och skita i .dvd filen eller ha den med.

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hej igen. Läste runt lite på forumet och ser att folk snackar om att ha något som heter "SS.bin" eller nåt när de bränner.
    Vad är det för något? Blir väldigt förvirrad.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    Hej igen. Läste runt lite på forumet och ser att folk snackar om att ha något som heter "SS.bin" eller nåt när de bränner.
    Vad är det för något? Blir väldigt förvirrad.
    "security sectors" Pro_Evolution_Soccer_2008.PAL.XBOX360-RELiSH har redan korrekt. tuta och kör.

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Men hur vet jag om något spel inte har "rätt SS"? Och hur rättar jag tilldet?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    Men hur vet jag om något spel inte har "rätt SS"? Och hur rättar jag tilldet?
    här kan man finna info tex. http://www.abgx.net/filename/?ch=6

    xdvdmulleter kan visa/ordna sådana problem.

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tja igen.

    Brände PES som du sa och det fungerade perfekt, TACK!

    Försökte nu bränna Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV. Och gjorde samma procedur.
    Har layerbreak inskrivet i img.burn.
    Har kollat igenom filerna med Quicksfv, inget fel.
    har brännt med samma hastighet som tidigare
    Tar printscreen och visar.

    Öppnar en rar.fil.

    http://img338.imageshack.us/my.php?image=namnlsnp2.png

    Drar ut båda filerna i den och lägger i en enskild nymapp.

    http://img384.imageshack.us/my.php?image=namnlsjb2.png

    Öppnar sedan den väsntra som vanligt, bränner osv osv.

    När jag sedan stoppar i skivan i boxen så står det att jag ska stoppa in den i en XBOX 360 konsol (!).

    Vad beror det på?
    Vad kan man göra åt saken?

    Har tydligen något flash som heter "iXtreme version 1.4 (Benq = iXtreme 1.41).

    Tack på förhand!

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...ults=0&x=0&y=0

    Den releasen måste göras stealth så att du kan använda den med Ixtreme. Ladda in releasen i XDVDmulleter och följ anvisningarna och kör sedan crc autofix. Går det inte får du försöka få tag på stealth filerna någonstans.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    När jag sedan stoppar i skivan i boxen så står det att jag ska stoppa in den i en XBOX 360 konsol (!).

    Vad beror det på?
    Vad kan man göra åt saken?

    Har tydligen något flash som heter "iXtreme version 1.4 (Benq = iXtreme 1.41).

    Tack på förhand!
    om du sökt på Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV här http://www.abgx.net/filename/?ch=6 så ser du den inte är ixtremekompatibel. eftersom det är en säkerhetsrisk att bli bannad från live så startar inte ixtreme firmwaren den. du måste köra imagefilen i "xdvdmulleter" och sen välja autofix för att göra den "säker" och kompatibel.

    xdvdmulleter hittar du här: http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/

    finns massa trådar om detta. sök och läs faq så kommer du fixa det.

    äldre spel har detta problemet. är du osäker. kolla imagefilen i xdvdmulleter innan du bränner så är man alltid säker på att de kommer starta. nyare spel ska vara förpatchade. men äldre spel har dessa problem.

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hmm, ok. Laddade ner det där programet men jag hajar ingenting.

    Har du msn eller något så att du skulle kunna gå igenom steg för steg hur man gör om du nu orkar....

    Tack på förhand.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    Hmm, ok. Laddade ner det där programet men jag hajar ingenting.

    Har du msn eller något så att du skulle kunna gå igenom steg för steg hur man gör om du nu orkar....

    Tack på förhand.
    det finns beskrivet i "flera" trådar här. du startar det. laddar imagefilen och letar upp autofix.. googla på "xdvdmulleter autofix" annars.. borde ge dig mycket info. du får anstränga dig lite.

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Tja igen.

    Hittade den här bilden som du gjort åt en annan snubbe i en annan tråd som hade samma problem.

    http://img164.imageshack.us/my.php?i...dmguideey5.jpg

    Men vilken av filerna ska jag göra "browse" på. Jag har ingen som heter iso.
    Bara IMG och IMG.000.

    Alltså

    http://img384.imageshack.us/my.php?image=namnlsjb2.png

    Och efter att jag gjort som du gjort på bilden, är det bara att trycka på ok, avsluta programet och sen bränna filen?

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Den stooooora filen .. alltså img.000 ... och ja sen är det bra att tuta å köra.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
    Men vilken av filerna ska jag göra "browse" på. Jag har ingen som heter iso. Bara IMG och IMG.000.
    prova?! det fungerar bara om det är en imagefil. imagefilen är den stora filen och kan ha vilken filändelse som helst eller ingen alls t.o.m. sen är det bara att följa bildguiden och köra autofix. säger den sedan att ingen "crc" gjorts på data-partitionen så kan du bara trycka ok. det värdet är sällan med i xdvdmulleters databas så det kan kollas ändå.

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    det verkar som det funkar med verbatimskivorna...tack för hjälpen

Liknande diskussioner

  1. Unpalyable Disc.. vad är felet
    By andreas3000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 17:06
  2. Could not read disc meddelanden...
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 13:01
  3. Ny flashad Xbox360 får unreadable disc....
    By bultnper in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 10:32
  4. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •