Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kvalitet på brännare, skivor, osv..

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Kvalitet på brännare, skivor, osv..

Dum fråga kanske men jag kunde inte kunnat hitta särskilt mycket om den på forumet. Jag undrar bara hur mycket kvalité på skiva, hastighet på bränning, programvara och brännare påverkar resultatet när man bränner ett spel.

Jag fick nyligen min wii med Argon men jag har haft lite problem med att läsa skivor. Jag laddade ner och brände ut super mario galaxy och spelet funkade fint tills jag hade spelat i 5 minuter och kom till den tredje filmsekvensen då det började bli hackigt och jag fick felmeddelandet att wiin inte kunde läsa skivan. Detta hände på exakt samma ställe varje gång jag testade, kan detta ha att göra med det som jag nämnde ovan? Den versionen som jag laddade ner verkar nämnligen funka för de flesta andra.

Försökte också köra en version a super smash bros brawl, men efter att wiin konstaterat att det var brawl som satt i och jag försökte starta det så blev skärmen bara svart och inget mer hände. Det var en "scrubbed" version anpassad för PAL och en vanlig dvd(alltså ingen Double layer). Denna version precis som galaxy verkade fungera för alla andra som hade PAL wii med Argon.

Skivan jag använde til brawl var en fujifilm 1-16x DVD+R. Galaxy brände jag ut på en TDK 1-8X DVD-R. Jag brände båda på 8x med hjälp av Nero i en laptopbrännare vars namn för tillfället undflyr mig.

Ursäkta för denna relativt onödiga tråd men jag kunde som sagt inte hitta några direkt klart svar på mina frågor. Tack på förhand.

Jag har en NEC Optiarc 7170S brännare. Jag bränner med Verbatim DVD+R skivor. Jag har testat bränna i låga hastigheter och maxhastigheter. Har inte märkt någon skillnad, wiin klarar att läsa alla skivor perfekt all the time, så jag bränner fullspeed.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    Jag har en NEC Optiarc 7170S brännare. Jag bränner med Verbatim DVD+R skivor. Jag har testat bränna i låga hastigheter och maxhastigheter. Har inte märkt någon skillnad, wiin klarar att läsa alla skivor perfekt all the time, så jag bränner fullspeed.
    Tack för snabbt svar. Jag antar väl att jag har gjort något fel under bränningen eller att versionerna som jag laddade ner var dåliga eller nått.
    Nästa gång ska jag testa att bränna spelet med brännaren i min stationära dator istället.

Testa Verbatim. Bästa skivorna.
    Och bränn med Imgburn, inte Nero!
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    Testa Verbatim. Bästa skivorna.
    Och bränn med Imgburn, inte Nero!
    Tack jag blev rekommenderad att använda Imgburn av en vän till mig också. Anledningen att jag använde nero var att jag normalt sätt bränner skivor på en annan dator på vilken jag har ett annat program, men detta fungerade av någon anledning inte.

Jag testade att bränna super mario galaxy på en annan skiva och på lägre hastighet och nu funkar det perfekt.

Liknande diskussioner

1. Dual Layer Media, Brännare, Booktype
    By ufot in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 16:11
  2. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 09:05
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 02:56
  4. Liteon EZ-DUB 16x Extern brännare
    By diffen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 10:08
  5. Brännare?
    By Tequilac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 14:38

Bookmarks