Hejsan! Tänkte köpa en Whisper Max, min fråga är kan jag koppla in den på samma sätt som den gamla å skita i Nitro switch (12v) läget?
Vill ju bara ha en tyst fläkt. å en som kyler som originalfläken.
Tacksam för snabbt svar
Hejsan! Tänkte köpa en Whisper Max, min fråga är kan jag koppla in den på samma sätt som den gamla å skita i Nitro switch (12v) läget?
Vill ju bara ha en tyst fläkt. å en som kyler som originalfläken.
Tacksam för snabbt svar
Vi kan dubbelkolla i veckan, men hur som helst är det bäst att undvika att köra i 12v då man nästan garanterat får konsollen livebannad då.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
De vore kanon om du kunde göra de!
Tack på förhand.
[QUOTE = Hansi; 185,948] We can double check this week, but in any case it is best to avoid driving at 12v when almost guaranteed to receive live console banned then. [/ QUOTE]
HAHA typical M$ crap, they produce bad fans that run off 5V, then ban anyone running a fan off 12V.
Anyway, you could do what I did, I bought an external 12V power connector, you can find these all over the place, I actually bought mine from Clas Ohlson. I made an adapter that I connected to my Antec Big Boy Fan to drive the 12V.
I did it outside of the Xbox for 2 reasons, one it allows me to control the current, as this 12V connector has varing voltages selectable on it, from 3V upwards. For noise etc. Two it allowed me to leave the xbox to run as it should without unnecessary power drainage. If Ive learnt anything from the xbox360 is, its a pile of bad design.
One other question, do you sell the Talismoon Whisper MAX fan? Im toying with the idea of buying that too
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks