Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 58

Diskussion: Wiikey Update 1.9s + Wiikey cfg 1.4 (beta)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20

    Wiikey Update 1.9x + Wiikey cfg 1.4 (beta)

    WiiKey Update 1.9x och Wiikey cfg 1.4 är under betatest.

    Dev mode och Block updates verkar vara nya funktioner!

    http://gbatemp.net/index.php?showtopic=79924
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Hansi; 2008-03-27 at 14:56. Anledning: Lade till filerna för nerladdning /Hansi

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    finns nu att ladda ner från wiikey.cn, någon som vågar testa?

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    jag har och det funkar fint

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Jag har installerat wiikey update 1,9s nu. Allt fungerar bra.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag lade till filerna för nerladdning till första inlägget.

    Ta bara hem filerna du behöver, vanligtvis:

    wiikey.1.9s.pal.rar (uppdatering av wiikey monterat i europeisk wii)
    cfg.1.9s.pal.rar (konfigurationsskiva för wiikey monterat i europeisk wii)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Hur fungerar denna update blocker? Den måste ju fungera 100% om man ska lita på den. Ska man nu få börja bränna alla spel utan att bry sig om patcha isos?
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    joellindgren men ändrar inställningen med config disc 1.9s om man ska låta wii:et uppdatera via skiva eller inte men vet ej om det är 100% säkert det käns i alla fall som det aldrig skulle kunna bli 100% säkert med ntsc och jap spelen

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    installerat och funkar fint här, har visserligen inte testat nåt spel än men Wiin hittar fortfarande skivorna. att testa nåt spel från fel region med en update på vågar jag dock inte. har någon dragit igång super smash bros utan att PPFa det först och lyckats utan att dra på sig dubbla news och weather channels?

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag får ett problem cfg skivan.

    Funkade fint med att uppdatera till S firmwaren. Men bränner cfg skivan på samma sätt. Som en DVD och 2X hastighet.

    Testat på olika skivor, laddat ner den härifrån och från wiikey.cn sidan (PAL releasen)

    men alltid samma fel
    den hittar den, jag väljer skivan, den läser och så får jag upp:

    An error has occured
    Press the Eject Button, remove the
    Game Disc, and turn the power off.
    Please read the Wii operations manual
    for more information.

    Någon som har några tips...kommer nämligen ihåg att jag för förra firmware uppdateringen fick ladda ner en hemmameckad cfg skiva för att få det funkar. Dock inte sett någon post något om detta för denna releasen

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    installerat och funkar fint här, har visserligen inte testat nåt spel än men Wiin hittar fortfarande skivorna. att testa nåt spel från fel region med en update på vågar jag dock inte.
    Borde inte vara några problem. Är det en update på så hindrar väl funktionen bara updaten från att dra igång, eller är jag fel på det?


    Citat Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    Jag får ett problem cfg skivan.

    Funkade fint med att uppdatera till S firmwaren. Men bränner cfg skivan på samma sätt. Som en DVD och 2X hastighet.

    Testat på olika skivor, laddat ner den härifrån och från wiikey.cn sidan (PAL releasen)

    men alltid samma fel
    den hittar den, jag väljer skivan, den läser och så får jag upp:

    An error has occured
    Press the Eject Button, remove the
    Game Disc, and turn the power off.
    Please read the Wii operations manual
    for more information.

    Någon som har några tips...kommer nämligen ihåg att jag för förra firmware uppdateringen fick ladda ner en hemmameckad cfg skiva för att få det funkar. Dock inte sett någon post något om detta för denna releasen
    Har du paddat cfg skivan så den blir 1,4 gb eller vad det är?
    Jag glömmer alltid det själv.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hmmm padda hur gör man det?

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    jag brände bara iso filerna med dvd-decrypter utan att ändra några inställningar och det gick hur bra som helst.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Man behöver inte padda nånting.

    wiikey.1.9s ska vara runt 40mb
    cfg.1.9.s ska vara runt 7.5mb

    Filerna ska vara .iso


    Jag brännde filerna rakt av med en varsin x4 i hastighet med verbatim, funkade direkt utan problem.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har paddat...till och med användt filechop för att se om det gjorde någon skillnad - dock så får jag samma problem.

    Några bra förslag?

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    hadirajan, uppdateringen på super smash bros blockerades inte på något vis för mig. inte ens med Super.Smash.Bros.Brawl.WII.NTSC.TO.PAL.UPDATES.REM OVED.PPF.PATCH-iND konstigt nog... min Wii funkar visserligen som förut, bortsett från att den segar som fan efter att ha spelat spelet, men det är lugnt efter en omstart.

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    jag har uppdaterat mitt wii till 1.9s men det står forfarande att jag har ver. 3.1E ska de va så lr jag har uppdaterat fel?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    jag har uppdaterat mitt wii till 1.9s men det står forfarande att jag har ver. 3.1E ska de va så lr jag har uppdaterat fel?
    Du har uppdaterat ditt Wiikey, inte ditt Fimrwire. de har egentligen inte något med varandra att göra, 3.1E är vad du har för firmwire på ditt Wii. Logga in på internet så tankas den ner automatiskt.

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Sir Juggo

    Det är en sak jag inte fattar och skulle uppskatta om någon svarade på min fråga. Dom här uppdateringarna som wiikey lägger ut, bör man uppdatera med dom eller räcker det med den uppdatering man gör på själva konsolen? Liksom att 1,9s är för de, som av någon anledning, inte har internet och inte kan uppdatera genom konsolen.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Det är en sak jag inte fattar och skulle uppskatta om någon svarade på min fråga. Dom här uppdateringarna som wiikey lägger ut, bör man uppdatera med dom eller räcker det med den uppdatering man gör på själva konsolen? Liksom att 1,9s är för de, som av någon anledning, inte har internet och inte kan uppdatera genom konsolen.
    Du bör/måste upgradera med Wiikey's uppdateringar, Så här ligger det till 1.9s är den senaste versionen av uppdateringar för ditt chip (Wiikey), 3.2E har inget med chipet att göra det är Wiin's Firmwireversion.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har inte gjort någon uppdatering av vare sig mitt Wii eller mitt Wiikey sen jag köpte paketet för ett halvår sen. Det enda är att en del spel har uppdaterat när jag har kört dem. Hänger inte riktigt med i alla svängar kring vad jag behöver göra för att spela exempelvis SMG och andra nyare spel, vore tacksam för en enkel sammanfattning för vad jag behöver för att kunna fortsätta spela brända PAL-spel.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    1.9s disken funkade inte alls för mig, får bara massa klick ljud, någon som vet vad som kan vara fel?.. 1.9g funkade utan problem

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    allt funka fint förutom att hälften av spelen sluta funka,verkar va samma för dom som uppdaterade med 1.9g men som tur är så funkar dom nya.. men ändå. Hoppas wiikey kommer med en riktig fix alltid nåt strul,våga inte testa den block grejen allting verka va beta,ska skicka mail till wiikey o höra me dom..

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har uppdaterat mitt wii med den senaste uppdateringen 3,2E både via Mario Kart och internet (trådlös router) Jag tror jag lyckades med uppdateringen 1,9s också, jag körde igång den i discchannel två gånger(, wii:et startade om när jag startade 1,9 skivan).

    Men mitt problem är att väldigt många spel avbryts med felmedalandet om att skivan inte kan läsas. Ibland måste man ta ut skivan en 10-20 ggr innan den kommer upp i discchannel och ibland kan det avbrytas mitt i spelet så att man måste ta ut och stoppa i skivan några gånger.

    Tycker mig inte riktigt hitta några raka svar på detta, hoppas frågan är befogad och att även andra kan ha hjälp av svar.

    Tack / peter

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Jag har oxå kört Mario Kart innan, dock med 1,9g.

    Helt plötsligt slutade allt att fungera. Skulle testa uppgradera men den hittar inte den skivan heller. Orginal fungerar dock så förmodligen är väl chippet/lödningar som är kass.

    antar att man får öppna skiten.

    *UPDATE*
    öppnat, och såg en av lödpunkterna såg lite skum ut. Har tyvärr inget mikroskop hemma så jag är lite osäker på orsaken. Men efter att ha lött om alla så fungerar det iaf.

    nu uppdaterad till 1,9s
    Last edited by Mr_Walker; 2008-04-16 at 22:16.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pepswe Visa Inlägg
    Jag har uppdaterat mitt wii med den senaste uppdateringen 3,2E både via Mario Kart och internet (trådlös router) Jag tror jag lyckades med uppdateringen 1,9s också, jag körde igång den i discchannel två gånger(, wii:et startade om när jag startade 1,9 skivan).

    Men mitt problem är att väldigt många spel avbryts med felmedalandet om att skivan inte kan läsas. Ibland måste man ta ut skivan en 10-20 ggr innan den kommer upp i discchannel och ibland kan det avbrytas mitt i spelet så att man måste ta ut och stoppa i skivan några gånger.

    Tycker mig inte riktigt hitta några raka svar på detta, hoppas frågan är befogad och att även andra kan ha hjälp av svar.

    Tack / peter
    fick samma problem,min dotter spelar paper mario och nu så funkar den inte alls ska testa att sätta in o ut skivan en 10-20 ggr men så ska det inte va, funderar på att byta chip och bojkotta wiikey, tycker dom borde skärpa till sig o testa uppdateringarna innan dom släpper ut dom på alla konsol versionerna,har en vän med d2c chip och hos han funkar allt fint,så min fråga är, kan man ha ett d2c chip i ett d2b konsol?? skulle vara tacksamm för ett svar??

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Du bör/måste upgradera med Wiikey's uppdateringar, Så här ligger det till 1.9s är den senaste versionen av uppdateringar för ditt chip (Wiikey), 3.2E har inget med chipet att göra det är Wiin's Firmwireversion.
    Tack Grima!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    ok grabbar har fått dom gamla spelen o funka fick nedgradera till 19.b..det va dom på wiikey som sa de och dom vet om problemet och dom jobber på en RIKTIG uppdatering så det är bara att hålla tummarna.......men det tråkiga är att man får hålla på så här när man vill spela gamla eller nya:..

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Måste bara säga att jag inte haft några som hellst problem med att fortfarande "bara" köra 1.9g (galaxy fixen).

    Som det är nu har jag inga problem at köra något spel, ite ens de "nya"...

    Okami funkar fin fint och är väll det nyaste jag lirar...
    mario Kart inga problem heller...

    Vilka spel ska vara problem i 1.9g eftersom ni måste uppdatera till 1.9s?
    Bjerlk

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Måste bara säga att jag inte haft några som hellst problem med att fortfarande "bara" köra 1.9g (galaxy fixen).

    Som det är nu har jag inga problem at köra något spel, ite ens de "nya"...

    Okami funkar fin fint och är väll det nyaste jag lirar...
    mario Kart inga problem heller...

    Vilka spel ska vara problem i 1.9g eftersom ni måste uppdatera till 1.9s?
    Bjerlk
    hade inte heller några problem med 1.9g men den nya config grejen funkar väl bara på 1.9s rätta mig om jag har fel..var nyfiken o plötslig hälften av spelen slutade funka vågar dock inte testa block grejen...har kollat runt lite på nätet och 1.9s uppdateringen gör att man kan spela SSBB orginalet,det ska ha varit problem o spela orginalet men backup fukade fint och 1.9s ska ha double layer stöd..
    Last edited by jebiga; 2008-04-23 at 01:23.

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja det är ju så jädra tråkigt med "unable to read disc"... man blir lite nere faktiskt...

    När man uppdaterar till 1,9s, ska man se någon bild eller nåt då? mitt wii bara startar om 2 ggr sen visas det inte nåt i discchannel.

    är på väg att skicka in wii:et nu, till min återförsäljare eller in i väggen...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wiikey update Nu klar!
    By FantomenK in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 11:00
  2. Strul med uppdatering till wiiKey update v1.9b
    By Dark2 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 06:38
  3. WiiKey update v1.9b
    By Haxxor in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 09:01
  4. Wiikey update under test
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 12:42
  5. Ingen Wiikey update?
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 03:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •