Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 58 av 58

Diskussion: Wiikey Update 1.9s + Wiikey cfg 1.4 (beta)

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Finns det en FAQ någonstans som beskriver hur jag gör för att uppdatera mitt Wiikey? Och finns det en FAQ även för hur man uppdaterar själva Wii:s firmware?

  2. #32
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Är det nån som kör mario kart med Wiikey 1.9g utan problem?

    Vågar man uppdatera wiiet när man har 1.9g, eftersom det står att om du har en olaglig "device" så kommer inte wiiet inte att funka eller är det bara skrämselskott!?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Tja...jag kör mario kart med wiikey 1.9g utan problem...har aldrig fått upp nåt meddelande...Så kör på..
    Nintendo 64
    Gamecube
    Wii
    XBOX 360
    Nintendo DS
    Playstation 3

    M2N32-SLI Deluxe
    AMD 6400+
    Geforce 9800GTX 512MB
    8GB Ram PC6400
    1x74GB SATA 16MB 10000RPM

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Solomons Key Visa Inlägg
    Finns det en FAQ någonstans som beskriver hur jag gör för att uppdatera mitt Wiikey? Och finns det en FAQ även för hur man uppdaterar själva Wii:s firmware?
    För wiikey är det http://www.wiikey.cn som gäller. Vill du uppdatera Wiin till senaste firmwaren så hittar du det under settings, fast det funkar ju bara om du har trådlöst nätverk förstås. Har du inte det så tror jag att spel som kräver en högre firmware än vad du redan har installerad lägger in den från skivan. Läste jag rätt i nåt annat inlägg så lirar du bara PAL ändå och i så fall är det helt riskfritt att uppdatera från skiva.

  5. #35
    Finns det någon verklig anledning att köra in 1.9s? Alla spel verkar fungera bra med 1.9g, och Brawl har jag inga problem med.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1.9s löser väl något problem som gjorde att man inte kunde köra ORIGINAL brawl, och så försöker den stoppa installation av firmware updates för att minska risken för brickning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hejsan,

    Jag har några frågor gällande Wiikey och uppdateringar.
    Då jag inte har hängt med i svängarna speciellt mycket så vore jag tacksam om någon kunde förklara för mig lite enkelt. Så här ligger det till;

    Körde in Super Mario Galaxy (PAL), Wii gjorde en uppdatering och jag får ett felmeddelande med massa ettor och nollor. Efter vad jag läst har fler än jag fått det. Jag provade ta ner den senaste patchen 1.9s, brände ut den och körde in den med framgång. Dock fungerade det inte att köra in cfg-filen som jag brände på samma sätt, som iso genom Nero.

    Galaxy fungerar fortfarande inte. Provade Monkey Ball Banana Blitz som funkade utan anmärkning, PAL den med.

    Jag testade Monkey Ball till GC (original) och även Virtua Striker (original) som båda ballade ur med samma felmeddelande med ettor och nollor. Samma sak hände med Wave Race Blue Storm (GC) som var en PAL-kopia.

    Är det här något man får leva med, eller kommer det att ordna sig med uppdateringar eller är det bättre att ta ur chippet? Går ens det?

    Summa summarum är att jag vill kunna spela mina spel, och inte bara en bråkdel.

    Tacksam för svar!

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av vukzii Visa Inlägg
    Hejsan,

    Jag har några frågor gällande Wiikey och uppdateringar.
    Då jag inte har hängt med i svängarna speciellt mycket så vore jag tacksam om någon kunde förklara för mig lite enkelt. Så här ligger det till;

    Körde in Super Mario Galaxy (PAL), Wii gjorde en uppdatering och jag får ett felmeddelande med massa ettor och nollor. Efter vad jag läst har fler än jag fått det. Jag provade ta ner den senaste patchen 1.9s, brände ut den och körde in den med framgång. Dock fungerade det inte att köra in cfg-filen som jag brände på samma sätt, som iso genom Nero.

    Galaxy fungerar fortfarande inte. Provade Monkey Ball Banana Blitz som funkade utan anmärkning, PAL den med.

    Jag testade Monkey Ball till GC (original) och även Virtua Striker (original) som båda ballade ur med samma felmeddelande med ettor och nollor. Samma sak hände med Wave Race Blue Storm (GC) som var en PAL-kopia.

    Är det här något man får leva med, eller kommer det att ordna sig med uppdateringar eller är det bättre att ta ur chippet? Går ens det?

    Summa summarum är att jag vill kunna spela mina spel, och inte bara en bråkdel.

    Tacksam för svar!
    Hej!

    Jag kör Wiikey 1.9s och Config 1.9s från Wiikeys hemsida, båda funkar bra här iallafall.

    Config 1.9s ska gå att bränna med Nero på låg hastighet på t.ex Maxel DVD-R.

    Alla Wii-spel fungerar, dock förstörde 1.9s uppdateringen Audiofix till GC-spel.

    Problemet du har med ettor och nollor har jag aldrig sett och vet tyvärr ingen lösning på.
    Last edited by amerald; 2008-05-27 at 17:33.

  9. #39
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av amerald Visa Inlägg
    Hej!

    Jag kör Wiikey 1.9s och Config 1.9s från Wiikeys hemsida, båda funkar bra här iallafall.

    Config 1.9s ska gå att bränna med Nero på låg hastighet på t.ex Maxel DVD-R.

    Alla Wii-spel fungerar, dock förstörde 1.9s uppdateringen Audiofix till GC-spel.

    Problemet du har med ettor och nollor har jag aldrig sett och vet tyvärr ingen lösning på.
    Provade bränna om config filen och den funkar fortfarande inte. Lustigt då uppdateringen till 1.9s fungerar med samma sorts skiva.

    I vilket fall, problemet med ettor och nollor måste jag ha tagit fel på. Det kommer vid Mario Galaxy. Vid GC spelen så slår den ifrån pga "ett fel har inträffat" något i den stilen.

    Vad menade du med att audiofixen till GC-spelen är förstörd?

  10. #40
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av vukzii Visa Inlägg
    Provade bränna om config filen och den funkar fortfarande inte. Lustigt då uppdateringen till 1.9s fungerar med samma sorts skiva.

    I vilket fall, problemet med ettor och nollor måste jag ha tagit fel på. Det kommer vid Mario Galaxy. Vid GC spelen så slår den ifrån pga "ett fel har inträffat" något i den stilen.

    Vad menade du med att audiofixen till GC-spelen är förstörd?
    "ett fel har inträffat" felet ska försvinna helt med 1.9s om du bränner på "bra" skivor med låg hastighet.

    Vissa gamecube-spel har streamande ljud, något som Wiikey skulle ha haft stöd för från start men som är trasigt i 1.9s sägs det.

  11. #41
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Hej!

    Jag har haft mycket strul med att få igång mina senaste brända spel (Lego Indiana Jones och Okami). Jag startar dem och det kommer till laddningsskärmen, men sen så slutar bara Wii'et att ladda och det står att Wii'et inte kan läsa skivan. Innan trodde jag bara att det var fel på Lego Indiana Jones, men nu när det händer samma sak med Okami måste det vara något annat.

    Jag kan få igång Lego Indiana Jones (har inte fått igång Okami än), men jag måste ut och in med skivan en massa gånger, vilket är riktigt jobbigt. Så vet ni om detta har något med att jag inte har senaste updaten (alltså 1.9s) eller är det något fel med mitt chipp (igen)?

    Det konstiga är dock att mina tidigare brända spel funkar perfekt, och orginalen såklart. Så det känns liksom som att det har att göra med updaten. Men det är ju märkligt att Okami funkar perfekt för Bjerlk.

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Okami och Indi fungerar felfritt för mig på 1.9g.

    Jag skulle nog titta över bränningshastighet och vilka skivor du använder...
    Det ligger mer i det än man kan tro. Jag kan BARA använda Verbatims DVDer.. Alla andra sorter ger mer än 75% felbränningar...

    Det är olika hur kinkiga dvdläsarna är på Wiit. Men kola över bränningen...

    Själv kör jag Verbatim DVD-R och Bränner i Imgburner på 2,4x hastighet...

    Bjerlk

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Bjerlk - Indi brände jag på 4x hastighet. Men igår så brände jag Okami på 2x hastighet för att se om det hade med det att göra. Men nej, det funkar ju absolut inte bättre med Okami. Det verkar jag aldrig få igång.

    Jag har nu även kollat vilka skivor jag har mest av. Och det är Fujifilm DVD + R. Sen har jag några andra och TDK. TDK är de jag har haft problem med, och de Okami och Indi ligger på. Mitt Donkey Kong Barrel Blast ligger t.ex på en TDK-skiva, och det har jag faktiskt också haft problem med att starta ibland. Det kommer att Wii'et inte kan läsa skivan då med.

    Boom Blox som ligger på en TDK funkar dock, men det hr jag inte bränt här. Så det kan ju vara att min dator inte kan bränna TDK-skivor riktigt.


    Men! Nu medans jag höll på att skriva så hittade jag en Fujifilm DVD + R-skiva. Så jag brännde Okami på nytt nyss, och det funkade! Spelet fortsatt funka perfekt efter laddningen. Okej, jag har bara varit i menyen hitills (jag orkade inte se den 20 minuters långa introfilmen), men jag är säker på att det kommer funka perfekt i hela spelet nu

    Så nu vet jag. Jag ska köpa mer såna skivor, sen ska jag bränna ut Indi på nytt och bränna med såna skivor i fortsättningen. Tack ännu en gång Bjerlk!

  14. #44
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    1.9s hittas inte på min disc channel?
    jag sitter o ejectar o sätter in det flera gånger
    men allt som visas är unable to read disc?
    jag brände ison som image.
    ja mitt wii är chippat me wiikey
    och min fw ligger på 3.1E och har WiiKey 1.9g

    någon som vet vad problemet är?

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har laddat ner 1.9s och även config1.9... måste man filechopa upp till 1.35GB filerna innan bränning?

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag får också "unable to read disc". har bränt wikey.1.9s.pal i Nero 7.0 och hastightet 4X på verbatin DVD-R.
    Wha´t a f-k is the problem?

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag brände ner den 1.35Gb 1.9s filen med ImgBurn på en Maxel DVD-RW i 4x och in i Wii:n... inga problem.

    För config filen var jag tvungen att "filechopa" upp filen till 1.35Gb först. Maxel DVD-RW i 4x... funkar perfekt.

    Bra guide:
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/597460

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    nah sisådär guide och så
    inte lätt för wii användaren och chip användaren i olika chip att veta vilken firmware de ska köra med..

    wiit:s dvd läsare är kinkig vad man stoppar i för skivor (märke) och vilken speed man kör ut dem på
    och olika chip olika firmware är olika kinkiga speed och märke de med
    så för alla wii användare och chip användare är det enda att göra att prova sig fram till de hittar sitt vad som passar har man märkt..

    för mig passar fujifilm dvd-r 16x bäst brända i imgburn i 4x
    med min stationära dator maxtor dvdrom brännare senaste firmware i
    googlade om att laptop datorer deras brännare är kinkiga i å bränna stora iso/img filer osv, osv om man har det..
    Citat Original inlägg av candito Visa Inlägg
    Jag brände ner den 1.35Gb 1.9s filen med ImgBurn på en Maxel DVD-RW i 4x och in i Wii:n... inga problem.

    För config filen var jag tvungen att "filechopa" upp filen till 1.35Gb först. Maxel DVD-RW i 4x... funkar perfekt.

    Bra guide:
    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/597460

  19. #49
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    HJÄLP!
    Jag har inte ens en aning hur man uppdaterar, jag har bränt bägge filerna. Men när jag stoppar in dom i konsolen händer inget. Inget kommer upp i discchannel. Vad ska jag göra? :S

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har uppdaterat med båda filerna men sen brände ja ut rabbits go home och wii sports resort men då så börja wii updatera sig när ja stoppade in rabbits skivan och nu funkar varken resort lr rabbits fast ja vet ju inte om dom funka innan heller men blir fan tokig på skiten

  21. #51
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Hej

    Min egna guide för 1.9s WiiKey 1.

    Bränn ISO med Nero 12x på Verbatim DVD-R skiva
    Sätt i skivan i Wii med en GameCube kontroll inkopplad på plats 1
    Starta "spelet" som vanligt". GameCube visas som "spelbild"
    Första initialisering och diskkontroll failar alltid, vänta bara ut den så försöker den igen om någon minut.
    Texten "Try again press A". Tryck "A" på GameCube kontrollen och denna gång fungerar det.
    Installationen av 1.9s ska nu ska felfritt och när den är klar. Stäng av Wii. Sätt på igen och ta ut skivan.
    Viola! Du är klar.

    TROTS detta har jag problem med New Super Mario Wii. Jag har senaste FW på Wii och kört in 1.9s på WiiKey. Jag kan spela New Super Mario Wii i några minuter men helt plötsligt kommer texten "Error has occured...".

    Någon som fått det att fungera??

    Tack för svar!

    /Zy

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får nog byta till Wiikey2 för att få det att fungera. Inte ens säkert att wiikey1 har plats nog för det som krävs av en uppdatering så detta spel fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    får exakt detta fel, wikey.1.9s.pal.iso funkar, men får error på testen, cfgn får jag samma problem som skalmanwii, bränt med imgburd och verbatim skivor både plus och minus skivor, funkar ej, vad ska jag göra?

    Citat Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    Jag får ett problem cfg skivan.

    Funkade fint med att uppdatera till S firmwaren. Men bränner cfg skivan på samma sätt. Som en DVD och 2X hastighet.

    Testat på olika skivor, laddat ner den härifrån och från wiikey.cn sidan (PAL releasen)

    men alltid samma fel
    den hittar den, jag väljer skivan, den läser och så får jag upp:

    An error has occured
    Press the Eject Button, remove the
    Game Disc, and turn the power off.
    Please read the Wii operations manual
    for more information.

    Någon som har några tips...kommer nämligen ihåg att jag för förra firmware uppdateringen fick ladda ner en hemmameckad cfg skiva för att få det funkar. Dock inte sett någon post något om detta för denna releasen

  24. #54
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har också Wiikey, vad jag har läst måste chippet bytas ut för att det skall fungera.

    Min fråga, jag har en väldigt tidig Wii där jag inte lött in Wiikey chippet själv. Är det bara lödda bort de 6 lödpunkterna (tror det är 6) så har man en chippfri wii. Så kan man installera WODE istället, som verkar riktigt bra och enkel att installera. Svårighetsgrad på detta, har en rätt dålig lödpenna.

    / Tomas

  25. #55
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är ingen för en amatör kan jag säga. du behöver få bort både tenn och tråd från punkter som i vissa fall är så små som en kvadratmillimiter, de blir lätt för varma och riskerar att lossna. å andra sidan funkar New Super Mario Bros utmärkt med hjälp av en softmod.

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av lordalgar Visa Inlägg
    Har också Wiikey, vad jag har läst måste chippet bytas ut för att det skall fungera.

    Min fråga, jag har en väldigt tidig Wii där jag inte lött in Wiikey chippet själv. Är det bara lödda bort de 6 lödpunkterna (tror det är 6) så har man en chippfri wii. Så kan man installera WODE istället, som verkar riktigt bra och enkel att installera. Svårighetsgrad på detta, har en rätt dålig lödpenna.

    / Tomas
    Du skall kunna installera WODE även om ditt Wiikey1 sitter kvar utan problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #57
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tackar för svaren.

    Som jag förstår har den också en flat-mod, så jag skall kunna spela ex. NSMB från DVD. Risken här är väl att Wiikey tar på sig det ansvaret och gör att det inte fungerar?

    Ett sätt då kanske att avaktivera Wiikey, hittade detta (vilket inte känns helt stabilt).
    http://www.ehow.com/how_5043183_disable-wiikey.html

    / Tomas

  28. #58
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Hej. Har varit borta från Wii-scenen ett bra tag nu. Ända sedan Super Smash kom har det i stort sett legat och samlat damm..

    Nu lagom till Super Mario Galaxy 2 tänkte jag börja spela igen.

    Jag undrar lite vad jag behöver veta? Vad är det senaste i Wii-världen? Framförallt vilka uppdateringar jag ska installera, vilka releaser jag ska hålla mig undan för ev. risk att bricka mitt wii osv osv.

    jag har ett Wiikey (minns inte vilken update, men e nästan säker på att det är den med siffror och ett "g", typ "x.xg") så vad behöver jag göra för att få mitt Wii att kunna läsa nya brända spel?

    Är det fortfarande standard med vanliga DVD-skivor? Måste man bearbeta .iso-filen innan man bränner?

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Wiikey update Nu klar!
    By FantomenK in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 38
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 11:00
  2. Strul med uppdatering till wiiKey update v1.9b
    By Dark2 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 06:38
  3. WiiKey update v1.9b
    By Haxxor in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 09:01
  4. Wiikey update under test
    By glericus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 12:42
  5. Ingen Wiikey update?
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 03:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •