Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: NDS stänger av sig själv.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    NDS stänger av sig själv.

    Hej

    Tänkte höra om någon annan har upplevt det problem som nyligen börjat dyka upp med min DS Lite. (Kör R4 Revolution om nån undrar.)

    Problemet är att den, utan varning eller felmeddelande, stänger av sig självt när man sitter och spelar. Den slocknar / dör helt. Man kan utan problem starta upp den igen och börja spela direkt, vilket ju påvisar att det inte är batteriet som är tomt som är problemet.

    Ibland händer det 5 minuter efter att man börjat spela, ibland dröjer det 20-30 min. Spelar inte någon roll vilket spel man lirar.

    Jag är inte hårdhänt med den, har inte tappat den i backen eller liknande. Dock är den inte direkt ny, har nåt år på nacken.

    Kan det vara nå glapp nånstans? Försökte framkalla det genom att trycka lite runt batteriet, kassetten etc. men lyckades inte få den att dö.


    Väldigt tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Verkar inte vara direkt ensam om detta problem, hittar en hel del när man söker på Google.

    Något som ni kan fixa om man inte har garanti kvar? Någon som har fixat det själv och har lust att ge lite tips?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Kolla vilken version du har på R4:an du kanske måste uppdatera jag tycker att du ska ha v 1.15

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Kan det verkligen vara det som strular? Känns lite konstigt att nåt som hela tiden fungerat tills för typ en, två veckor sedan skulle ha nåt att göra med vilken version av programvaran man har.

    Men tack ändå för tipset. Ska se om det gör någon skillnad. Dock känns det som att det mer är ett hårdvaruproblem. Verkar vara nåt med B-knappen... Verkar vara en del som fått det som att typ B-knappen kortsluter på nåt sätt. De har iaf fått den utbytt hos Nintendo, tyvärr är det ju ingen garanti kvar efter 1 år.
    Last edited by PsyCor; 2008-03-28 at 01:22.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Jag kommer ihåg att när jag hade v 1.16 så hade jag något konstigt problem jag kunde t.ex inte komma in på media grejen. Men testa att byta till v 1.15

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 22:29
  2. Boxen tar bort spelen av sig själv
    By Robbah in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 21:03
  3. Xboxen startar av sig själv?
    By crasher in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 11:32
  4. Xlink Kai StÄnger Sig SjÄlv
    By alfred55 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 08:10
  5. xboxen stänger av sig själv
    By rallle in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 13:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •