Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Synk problem macbook>xbox,

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Synk problem macbook>xbox,

    Fick mitt xbox 2002 och bestämde mig för att lämna in det på psxcare för ett aladdin chip.(senaste aladdin chippet då)

    Jag provade att synka boxen med datorn som då var en pc med windows jag använde mig utav. Fullkomligt omöjligt att få koppling och jag hade kollat så alla adresser, användar id samt pass stämde överens med bruksanvisningen som ingick vid köpet. Provade flera gånger men blev aldrig bättre...

    Nu ville jag prova igen några år efter och jag har nu macbook, tankade Transmit och skrev in allting som man skulle men samma sak hände även idag som för några år sedan.
    Jag har provat att använda korsad sladd och även via router men utan funktion. Spelade live förut som fungerade utan komplikationer (chipet avslaget).

    Det jag vill åstadkomma är en uppdat av xbox media-c och även kunna skicka filer såsom spel, musik och filmer.

    Vad kan vara felet? chipet fungerar hur bra som helst fast inte till att koppla med burken, kolla väder eller internet osv..

    Är chipet för gammalt? Eller programvaran för gammal?
    Annan lösning/förklaring till problemet? skriv.

    /Jacob
    Last edited by jacob1; 2008-03-27 at 11:17.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Transmit? Synka? Bara jag som inte pratar mackintorska? :-)

    Ladda hem "den lilla guiden till den chippade xboxen" från forumets avdelning för vanliga frågor och svar, har alla enheter vettiga IP-adresser och du har en ftp-server aktiverad i xboxen och ett normalt ftp-program i datorn så får du igång det.

    Annars finns det 3-veckors tcpip-kurser för några tiotusenlappar att gå, gjorde det själv någon gång i slutet av 80-talet...nu för tiden skall sådana kunskaper tydligen vara mer eller mindre medfödda eftersom ungarnas tvspel har samma funktioner som företagskritiska servrar hade på den tiden....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Transmit? Synka? Bara jag som inte pratar mackintorska? :-)

    Ladda hem "den lilla guiden till den chippade xboxen" från forumets avdelning för vanliga frågor och svar, har alla enheter vettiga IP-adresser och du har en ftp-server aktiverad i xboxen och ett normalt ftp-program i datorn så får du igång det.

    Annars finns det 3-veckors tcpip-kurser för några tiotusenlappar att gå, gjorde det själv någon gång i slutet av 80-talet...nu för tiden skall sådana kunskaper tydligen vara mer eller mindre medfödda eftersom ungarnas tvspel har samma funktioner som företagskritiska servrar hade på den tiden....
    Transmit är ftp programmet, synk tänker jag mig parkoppling för att datorn skall hitta boxen.
    Guiden har jag läst, ja vet inte hur många gånger och jag har även läst väldigt många trådar som har liknande problem men de lyckas oftast få bukt med problemet. IP adresserna är korrekta. (static ip står aktiverad)

    Vad menas med en ftp server aktiverad i xbox_n? jag har aktiverat allting som har med ftp och internet anslutningen att göra i settings. (rätt?)

    Jag har laddat ner senaste xbmc och även en kanske nyare version av evo x men jag har inte kunnat installera dessa då jag ej kan få en koppling.

    närmast jag kommit så stod det på datorn att "xbox" användarnamn var "fel".

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har provat med alla möjliga knep men fortfarande utan reslultat.. korsad sladd eller okorsade via router spelar ingen roll. det som kommer upp är "server time hang out"

    Om någon har varit med om liknande, men lyckats få det att lira så skriv gärna!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    21

    xbox mac

    jag hade lite problem innan jag kom igång också men det är egentligen exakt samma som pc

    jag har internet via airport och xboxen direkt till macbooken via korsad, skapa en nätverksplats som heter xbox, ge den vanliga ip uppgifterna som är synkade med xboxen, när du sedan ska koppla till xbox så måste du stänga av airport och välja xbox som nätverksplats istället för den ordinarie internetuppkopplingen, detta funkar fint för mig, skulle dock vilja veta om det går att köra internet på xboxen med en korsad samtidigt som jag kör det trådlösa för datorn!?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack calpa det hjälpte mig till viss del.. Nu står det att den är ansluten till xboxen men boxen kommer inte upp någonstans i finder el liknande. Hur gick du vidare efter att ha fått dem att anslutas?

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Du måste självklart använda ett ftp program! den kommer aldrig upp automatiskt i operativsystemet. tanka hem programmet Transmit. ställ in xboxens uppgifter som en ftp plats. 192.168.0.3? username: xbox password: xbox eller dom inställningar du nu har på boxen. sen är det bara att connecta! du måste ha nätverkssladden inkopplad till datorn när du sätter på xboxen! GLHF

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag fattade det efter några minuter efter att jag skrev det...
    jag fick använda mig av samma ip adress på boxen och på datorn för att det skulle fungera vilket var konstigt men nu fungerar det iaf xbmc är från 2002 på den så det kanske har skett en del uppdateringar sen dess!

Liknande diskussioner

  1. Litet problem..
    By bmd in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 23:09
  2. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:05
  3. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:46
  4. Xbox360 problem efter flashning
    By Chris2k8 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 21:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •