Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Pandorakit i Lund?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Pandorakit i Lund?

    Hej!

    Är det någon i Lund (eller kanske Malmö) som har ett Pandorakit och kan tänkas hjälpa mig fixa custom firmware på min nyinköpta PSP-slim. Jag kan fixa minneskortet i förväg men behöver bara ett pandora-batteri för att installera ett CFW.

    Jag slänger gärna in en hundring eller så för besväret. Någon som är intresserad?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Om inte skulle jag tipsa om denna
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97

    Från orginal till Pandora på ett knapptryck o tillbaka igen.
    Fick en sån av Hansi o kommer testa den lite mer djupgående o lånade även med ett orginalbatteri
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Gjorde tyvärr om mitt till ett vanligt batteri igen efter att jag flashat Slimmen, annars hade jag haft ett i Lund.

    Lyckas du bara få tag på en Fat så är det enkelt gjort dock.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Är du händig (dvs kan löda) så kan du göra ett pandora batteri utan att behöva en moddad psp, dock så behöver du ju fortfarande ett batteri :/
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Azrael Visa Inlägg
    Gjorde tyvärr om mitt till ett vanligt batteri igen efter att jag flashat Slimmen, annars hade jag haft ett i Lund.

    Lyckas du bara få tag på en Fat så är det enkelt gjort dock.
    En CFW PSP menar du
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    En CFW PSP menar du
    Hur menar ni killar? Jag känner en kille med en Phat CFW, kan han hjälpa mig att fixa in CFW på min?

    [Edit]

    Gjorde såhär. Beställde ett nytt PSP-slim-batteri här från psxcare (på 1200mAh) och ett TOOL battery för PSP slim. Det var inte så dyrt och på det viset har jag iaf ett separat TOOL för att kunna flasha om / unbricka min PSP.

    Detta för att jag var lite (mycket) klantig när jag försökte pandorisera mitt originalbatteri och misslyckades (batteriet = isönder).
    Last edited by biovenger; 2008-03-29 at 12:40.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av biovenger Visa Inlägg
    Hur menar ni killar? Jag känner en kille med en Phat CFW, kan han hjälpa mig att fixa in CFW på min?

    [Edit]

    Gjorde såhär. Beställde ett nytt PSP-slim-batteri här från psxcare (på 1200mAh) och ett TOOL battery för PSP slim. Det var inte så dyrt och på det viset har jag iaf ett separat TOOL för att kunna flasha om / unbricka min PSP.

    Detta för att jag var lite (mycket) klantig när jag försökte pandorisera mitt originalbatteri och misslyckades (batteriet = isönder).
    Bände du ben eller?
    Sånt är ingen höjdare till lösning men funkis, personligen föredrar jag en tillfällig lösning som sen går att återställa lättare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bände du ben eller?
    Sånt är ingen höjdare till lösning men funkis, personligen föredrar jag en tillfällig lösning som sen går att återställa lättare
    Jag råkade slita loss en av kontakterna med batteriet och orkade inte löda tillbaka den, främst för att det slog gnistor om batteriet i samma veva. Så det blir den trygga och säkra lösningen istället. Slipper öppna några batterier och har alltid ett pandorabatteri att leka med vid behov.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av biovenger Visa Inlägg
    Jag råkade slita loss en av kontakterna med batteriet och orkade inte löda tillbaka den, främst för att det slog gnistor om batteriet i samma veva. Så det blir den trygga och säkra lösningen istället. Slipper öppna några batterier och har alltid ett pandorabatteri att leka med vid behov.
    Japp.
    Jag testade en liten grej med åt Hansipojken.

    Service Tool omvandlaren
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=34108
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Japp.
    Jag testade en liten grej med åt Hansipojken.

    Service Tool omvandlaren
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=34108
    Jag läste den förut idag, bra jobb! Jag tänkte faktiskt ta en sådan, men eftersom jag sabbade mitt originalbatteri och det är tydligen omöjligt att få tag på nya originalbatterier till en PSP slim så var jag tvungen att köpa ett färdigt pandorabatteri. Letade i hela Lund och hittade ingen som hade batterier till slim.
    Last edited by biovenger; 2008-03-31 at 14:48.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av biovenger Visa Inlägg
    Jag läste den förut idag, bra jobb! Jag tänkte faktiskt ta en sådan, men eftersom jag sabbade mitt originalbatteri och det är tydligen omöjligt att få tag på nya originalbatterier till en PSP slim så var jag tvungen att köpa ett färdigt pandorabatteri. Letade i hela Lund och hittade ingen som hade batterier till slim.
    Detta är nästan lika kul som orginalbatterier
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=719&xSec=103

    Fungerar inte att göra Pandora batterier på men ger lite mer kräm o räcker därmed längre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Detta är nästan lika kul som orginalbatterier
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=719&xSec=103

    Fungerar inte att göra Pandora batterier på men ger lite mer kräm o räcker därmed längre.
    Precis ett sådant jag skaffade

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av biovenger Visa Inlägg
    Precis ett sådant jag skaffade
    Bästa batteriet att göra Pandorabatteri av är gammla feta PSP batterier, de fungerar fint på Både Fat + Slim.
    Dock kan det bli knas o stänga luckan på Slim men då man Pandoratrickar så behövs ju inte luckan

    Men ju mer kräm man får ur en PSP ju bättre, och ballaste kombinationen är nog Högkapacitetsbatterier för Fat på en Slim med en större lucka som vi hoppas på att Hansi plockar hem.
    Där kan vi verkligen kalla det för Power Boost

    Slim och Fat har annars likvärdig batteritid, det folk hänger upp sig på är att elektroniken är annorlunda i Slim o inte kräver lika mycket av batterierna, men trolleri trollera med gamla batterier räcker de mycket mycket längre på slim
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bästa batteriet att göra Pandorabatteri av är gammla feta PSP batterier, de fungerar fint på Både Fat + Slim.
    Dock kan det bli knas o stänga luckan på Slim men då man Pandoratrickar så behövs ju inte luckan

    Men ju mer kräm man får ur en PSP ju bättre, och ballaste kombinationen är nog Högkapacitetsbatterier för Fat på en Slim med en större lucka som vi hoppas på att Hansi plockar hem.
    Där kan vi verkligen kalla det för Power Boost

    Slim och Fat har annars likvärdig batteritid, det folk hänger upp sig på är att elektroniken är annorlunda i Slim o inte kräver lika mycket av batterierna, men trolleri trollera med gamla batterier räcker de mycket mycket längre på slim
    Jag vet inte jag... Jag tycker PSP:n är så jäkla snygg och skulle nog inte tycka om att ha en stor utbuktning. Jag har hellre ett reservbatteri på fickan.

    Jag visste dock inte att man kunde ta ett PSP-phat-batteri i en slim, usch. Jag har ju en vän med en phat och CFW, så han hade ju kunnat göra mig ett pandorabatteri inser jag såhär i efterskott. Aja, nu har jag i alla fall två batterier.

    Förresten, om någon undrar, så fungerade min flashning utmärkt och nu har jag en slim med 3.90 M33.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •