Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Riktiga n00b frågor...sry

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Riktiga n00b frågor...sry

    Jag ber i förväg om ursäkt för att de här frågorna har besvarats säkert en miljard gånger men jag skulle vara djupt tacksam om någon skulle kunna ta nån minut att hjälpa nån som inte har nån aning om 360 över huvud taget (och då ännu mindre om chippning/custom firmware och alla 100 olika dvd-drives dem verkar ha i sig...)

    Så här är de frågorna jag har (igen, säkert besvarade 100 gånger...sry ):

    1. Är det värt att köpa ett "Premium XTREME HDMI" paket från här på psxcare p.g.a. mindre krångel + garantin (jag menar det är ju +1000kr mer än ett o-chippat/firmware på typ "bosses-egna-fina-spelbutik") och det leder mig in på...

    2. Vad skulle det kosta att uppgradera firmware själv?

    3. Är det riskfyllt om man nu skulle göra det, om man väll har påbörjat processen så gäller ju inte MS garantin om nåt går snett? Och...hur snett kan saker gå? Helt hoplöst från att ens försöka rädda (-2400kr är ju aldrig kul...)

    Och sen en fråga som säkert besvarar sig själv men vill vara helt säker:

    4. iXTREME vägrar ju starta osäkra "backuper" men finns även de äldre spelen som säkra (de som kom typ 2005)? <-- den är jag medvetem om är sjuk amatörsmässig men som sagt, vill vara 100% säker...

    Så hoppas att nån underbar människa inta bara blir förbannad över vilken amatör jag är och faktiskt hjälper, skulle vara djuuupt tacksam!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    1. Ja

    2. Inget förutom "ev" hårdvara som krävs (kontrollerkort, jordkabel etc)

    3. Har du aldrig gjort det är nog risken stor att det blir vackra brytmärken etc vilket MS (eller de som de antällt) bör upptäcka. Sen gäller det nog att ha lite tur att komma till en tekniker som inte "bryr sig" så mycket. Man kan ju alltid flasha tillbaka till original firmware om man behåller dumpen.

    4. http://www.abgx.net/filename/?ch=6 Här kan du läsa (till höger) vid varje relase om den är stealthpatchad etc. Observera att det inte är någon garanti för att du inte kommer att bli bannad då MS kan hitta på nya saker för att hitta kopior.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. I know. I'm a n00b.
    By Vittor in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 08:01
  2. Blandad hjälp till Wii på n00b nivå tack.
    By pj87 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 23:39
  3. Problem ala N00b........
    By Dash in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 19:07
  4. n00b fråga
    By Dazen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 13:43
  5. Hjälp en n00b ;)
    By Lucif3r in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 11:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •