Gissa om jag var supernyfiken på den här produkten! *Prylbög som man är!*Battery Service Tool - Programmerar om dina originalbatterier till Service mode.
- Med ett tryck på en knapp kan du programmera om alla Sony-batterier 1200/1800/2200 mAh så att de hamnar i Service Mode/Tool Mode.
- Gör om batterierna på några sekunder och kan sedan återställa dem på sekunder.
- Behöver ingen extern strömkälla, använder batteriets ström.
Direktlänk till produkten i Webshoppen: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97
Sist jag var förbi butiken och hälsade på Hansi fick jag för mig att jag skulle köpa en åt mig själv och mycket riktigt åkte jag hem med en sånhär och ett Batteri till låns för att experimentera och utvärdera, jag var nyfiken på om den samtidigt kunde ladda ett batteri och återställa dess orginal serienummer.
Väl hemma plockade jag ut mackapären ur kartongen o kände o klämde på den lite o läste manualen för att sedan stoppa i Batteriet jag fick låna med för att experimentera med och dumpa serienummret på den *för säkerhets skull*
Givetvis är jag en såndär Batteri laddnings faschist o lät den ladda i 18 timmar först innan jag började använda den. *Gammal vana!*
Efter jag dumpat serienummret på batteriet i min PSP på ett minneskort så stoppade jag i Batteriet i Service tool mackapären och såg att det lös upp en lampa på Höger ( --> ) sida "Orginal batteri" och med ett enkelt knapptryck och någon sekund senare tändes lampan på Vänster ( <-- ) sida upp för att indikera att Batteriet ligger i "Service mode".
Pillade in batteriet i min PSP igen och gick in för att se vad den fick för Serienummer o den indikerade "Service battery" och så var det med det.
Enklare kunde det inte bli att konvertera om ett orginalbatteri till ett Servicebatteri
Jag stoppade tillbaka Batteriet i grunkan och såg att "Vänster" lampa lyste och tröck på knappen och någon sekund senare tändes Höger lampa och Batteriet skulle vara återställt.
Stoppade i den i min PSP åter igen och körde diagnostikprogrammet och såg att Verktyget tilldelat Batteriet ett Nytt Serienummer och återställde inte orginal. Blev lite misstänksam om den alltid Flashar med ett Serienummer då detta lätt kan spärras av Sony så jag stoppade i batteriet i prylen igen o klickade några ggr på konverteringsknappen och satte den slutligen i Normalt läge och läste av informationen och se på trissor, Den roterar serienummer som genereras *Repeterade processen 5 ggr o läste av olika serienummer varje gång o bestämde mig sedan för att dumpa Orginalserienummret som batteriet begåvats med från fabrik o lägga tillbaka batteriet i påsen den kom med i.
Summa summarum så är detta ett oerhört smidigt Verktyg för den som inte orkar leva med att ha Två batterier ( Ett orginal o ett Servidemode ).
Och betydligt mycket säkrare än att lyfta på ett ben på batteriet o tvinga det i Serviceläge *Man slipper limma ihop skalet på batteriet och man slipper misslyckas då denna procedur är näst intill IDIOT säker, men man vet ju aldrig *
Enda jag saknade var att den hade en ingång för adaptern man laddar sin PSP enhet med så den kunde agera Batteriladdare om man har fler än ett batteri men vad gör det
Jag har fotat lite och bilder kommer läggas upp vid senare tillfälle.
Bookmarks