Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Battery Service Tool

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Battery Service Tool

    Battery Service Tool - Programmerar om dina originalbatterier till Service mode.

    - Med ett tryck på en knapp kan du programmera om alla Sony-batterier 1200/1800/2200 mAh så att de hamnar i Service Mode/Tool Mode.
    - Gör om batterierna på några sekunder och kan sedan återställa dem på sekunder.
    - Behöver ingen extern strömkälla, använder batteriets ström.

    Direktlänk till produkten i Webshoppen: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97
    Gissa om jag var supernyfiken på den här produkten! *Prylbög som man är!*
    Sist jag var förbi butiken och hälsade på Hansi fick jag för mig att jag skulle köpa en åt mig själv och mycket riktigt åkte jag hem med en sånhär och ett Batteri till låns för att experimentera och utvärdera, jag var nyfiken på om den samtidigt kunde ladda ett batteri och återställa dess orginal serienummer.

    Väl hemma plockade jag ut mackapären ur kartongen o kände o klämde på den lite o läste manualen för att sedan stoppa i Batteriet jag fick låna med för att experimentera med och dumpa serienummret på den *för säkerhets skull*

    Givetvis är jag en såndär Batteri laddnings faschist o lät den ladda i 18 timmar först innan jag började använda den. *Gammal vana!*

    Efter jag dumpat serienummret på batteriet i min PSP på ett minneskort så stoppade jag i Batteriet i Service tool mackapären och såg att det lös upp en lampa på Höger ( --> ) sida "Orginal batteri" och med ett enkelt knapptryck och någon sekund senare tändes lampan på Vänster ( <-- ) sida upp för att indikera att Batteriet ligger i "Service mode".

    Pillade in batteriet i min PSP igen och gick in för att se vad den fick för Serienummer o den indikerade "Service battery" och så var det med det.
    Enklare kunde det inte bli att konvertera om ett orginalbatteri till ett Servicebatteri

    Jag stoppade tillbaka Batteriet i grunkan och såg att "Vänster" lampa lyste och tröck på knappen och någon sekund senare tändes Höger lampa och Batteriet skulle vara återställt.

    Stoppade i den i min PSP åter igen och körde diagnostikprogrammet och såg att Verktyget tilldelat Batteriet ett Nytt Serienummer och återställde inte orginal. Blev lite misstänksam om den alltid Flashar med ett Serienummer då detta lätt kan spärras av Sony så jag stoppade i batteriet i prylen igen o klickade några ggr på konverteringsknappen och satte den slutligen i Normalt läge och läste av informationen och se på trissor, Den roterar serienummer som genereras *Repeterade processen 5 ggr o läste av olika serienummer varje gång o bestämde mig sedan för att dumpa Orginalserienummret som batteriet begåvats med från fabrik o lägga tillbaka batteriet i påsen den kom med i.

    Summa summarum så är detta ett oerhört smidigt Verktyg för den som inte orkar leva med att ha Två batterier ( Ett orginal o ett Servidemode ).
    Och betydligt mycket säkrare än att lyfta på ett ben på batteriet o tvinga det i Serviceläge *Man slipper limma ihop skalet på batteriet och man slipper misslyckas då denna procedur är näst intill IDIOT säker, men man vet ju aldrig *

    Enda jag saknade var att den hade en ingång för adaptern man laddar sin PSP enhet med så den kunde agera Batteriladdare om man har fler än ett batteri men vad gör det

    Jag har fotat lite och bilder kommer läggas upp vid senare tillfälle.
    Last edited by Pendragon; 2008-03-29 at 22:46.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Kul med liten genomgång av den prylen ... Är rätt sugen själv då flertalet folk här uppe i norr frågat mig om flashning av PSP men jag har bara hänvisat dom annorstädes .. ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Kul med liten genomgång av den prylen ... Är rätt sugen själv då flertalet folk här uppe i norr frågat mig om flashning av PSP men jag har bara hänvisat dom annorstädes .. ..
    Oerhört smidig pryl faktiskt, man behöver bara reservera ett minneskort på 512/1Gb som man förformaterat till Pandora/Jigkick o ha den i lådan så att säga
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Unhappy Mja

    Köpte detta vertyg igår och rushade hem för att testa och lägga in CFW. Men till min stora bisvikelse så funkade det inte.

    Nu är jag ju då nybörjare men jag tror antingen mitt minne var för litet (128 mb riktigt) eller så funkade inte batterit.

    När jag kastar in batterit i psp:n (service mode) så startar jag med 'magic memory' men inget händer. Skärmen är svart och batteri ikonen lyser, även då mitt minne kan vara för litet borde det väl sägas vid menyn, men inget händer. Vilken knapp jag än håller in när jag stoppar in batterit.

    BTW: Var det bara jag eller skulle man få en cd-skiva med, så att plats hållaren till vertyget hade en 'plats' för cd-skivor. Skulle man få med en? För jag fick ingen?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Alle090 Visa Inlägg
    Köpte detta vertyg igår och rushade hem för att testa och lägga in CFW. Men till min stora bisvikelse så funkade det inte.

    Nu är jag ju då nybörjare men jag tror antingen mitt minne var för litet (128 mb riktigt) eller så funkade inte batterit.

    När jag kastar in batterit i psp:n (service mode) så startar jag med 'magic memory' men inget händer. Skärmen är svart och batteri ikonen lyser, även då mitt minne kan vara för litet borde det väl sägas vid menyn, men inget händer. Vilken knapp jag än håller in när jag stoppar in batterit.

    BTW: Var det bara jag eller skulle man få en cd-skiva med, så att plats hållaren till vertyget hade en 'plats' för cd-skivor. Skulle man få med en? För jag fick ingen?

    Du måste lägga in "Rätt" filer på minneskortet som måste Formateras på ett Speciellt sätt så den Bootar i din PSP med hjälp av Tool Batteriet.

    Nej det ingår ingen skiva
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Lightbulb Tack

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du måste lägga in "Rätt" filer på minneskortet som måste Formateras på ett Speciellt sätt så den Bootar i din PSP med hjälp av Tool Batteriet.

    Nej det ingår ingen skiva
    Vet du någon bra guide?

    Köpte ett 4 gb minne (sony) idag. Men det funkar fortfarande inte. Kollade även så att jag inte har det nyaste moderkortet som sägs inte skulle kunna flasha. Men jag hade en 'modd'-bar version. Inte TA-088v3. Tror jag.

    Va bra att det inte var någon skiva. Trodde det skulle stått någon jätteviktig information och där av vara en andledning varför mitt inte funkar.


    BTW: Kanske borde ta detta i en annan tråd/göra en egen?
    Då verkar ha kommit fram att det inte är produktens fel

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Alle090 Visa Inlägg
    Vet du någon bra guide?

    Köpte ett 4 gb minne (sony) idag. Men det funkar fortfarande inte. Kollade även så att jag inte har det nyaste moderkortet som sägs inte skulle kunna flasha. Men jag hade en 'modd'-bar version. Inte TA-088v3. Tror jag.
    Läs FAQ o kolla även i FAQ så du inte har ett Piratkort

    Citat Original inlägg av Alle090 Visa Inlägg
    Va bra att det inte var någon skiva. Trodde det skulle stått någon jätteviktig information och där av vara en andledning varför mitt inte funkar.
    Nopp, jag tror Datel som tillverkar dem skippade skivorna o printade infon på kartongen ist.

    Citat Original inlägg av Alle090 Visa Inlägg
    BTW: Kanske borde ta detta i en annan tråd/göra en egen?
    Då verkar ha kommit fram att det inte är produktens fel
    Snarare att du hittar svaret på dina frågor i FAQ tråden som är klistrad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej jag tänkte köpa en "Battery Service Tool" men undrade om man kan omvandla batterier från andra tillverkare?

    tex 1200mAh Litium, uppladningsbart batteri som säljs på hemsida http://www.psxcare.com/product.php?xProd=760&xSec=103
    Last edited by animefreak86; 2008-08-29 at 09:52.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vissa går, andra går inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Om man köper ett Battery Service tool från er kan ni preppa ett MMS till en då?

    Om man ber jättesnällt ?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tar 200:- för att preppa minneskort
    Eller så köper du ett färdigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    MMS? Multimedia Message Service? o.O nej, du menar då ett minneskort antar jag? det får du köpa på sidan om, batteri får du även det köpa på sidan av... Battery Service Tool är en liten dosa med en knapp som ändrar batteriets typ varje gång man trycker på knappen, då skiftar den mellan Pandora och Vanligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    MMS? Multimedia Message Service? o.O nej, du menar då ett minneskort antar jag? det får du köpa på sidan om, batteri får du även det köpa på sidan av... Battery Service Tool är en liten dosa med en knapp som ändrar batteriets typ varje gång man trycker på knappen, då skiftar den mellan Pandora och Vanligt...
    Magic Mushroom Stick ( Magic Memory Stick ) menade han, yttligare nya termer som flourerar på internet som den att det heter Chippa när man flashar beroende på vilken förort man växt upp i

    Flash ( Byta mjukvara )
    Chippa ( Löda i något krimskrams )

    Till PSP finns det faktiskt ett Chipp ( Untitled Platinum eller vad det hette ) chippet kostar ca 1.000 kr monteringen kan bara ske i första 1004 PSP enheten som kom o inga andra och väckte brickade enheter till liv då den hade en egen bios vilket gjorde maskien dual bios enabled.
    Man kunde köra orginal FW på inbyggda o alternativa på chippet o byta med R1 intryckt i start.

    Flashningarna tog över sen kom Pandora.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Vart nog inte många som lödde i det chippet ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad jag kan minnas så skulle man ju kapa banor och en massa tjafs bara för att få i det där picklet. Nä usch, tack och lov att det finns exploiter.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Annat Sigill Efter Service Från MS?
    By Blixten100 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 21:30
  3. En fråga om psxcare.com och deras service
    By Redaktör in forum Fritt Forum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 10:35
  4. 2st PSP på service - viken version?
    By joad in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 16:38
  5. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 23:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •