Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Det som inte fick hända hände (Flashning)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Det som inte fick hända hände (Flashning)

    Hej
    Höll på att flasha runt lite mellan olika Firmwires för att testa runt lite med media kompatibiliteten för de olika, men när jag skulle flasha för sista gången så hänge sig datorn under flashningen.

    Efter omstart så blinkar den gröna powerknappen på xboxen, samt det går inte att öppna DVD läsaren (Hitachi 0047DJ)

    Xboxen får felmedelandet E 64, och det går inte att hitta läsaren i datorn, (Bios hänger sig när den är ikopplad)

    Jag har kvar en dump på original Firmwire.

    Har testat lite själv bland annat med slax som spottar ut en massa felmeddelanden om att sata porten är för slö för att ge respons m.m, har även testa att stoppa in DVD läsaren i datorn när Xp är redan är bootat men ingen händer.

    Letade lite på forumet men hittde inget som kunde hjälpa mig vidare.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    vetefasen om så mycket går att göra åt saken, fick samma problem, men inte hittat någon lösning hitills..

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man får installera ett chillifixchip (eller infectus 79key, dom har samma funktion)...eller löda bort hela flashen och programmera om i en flashprogrammerare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Ett annat alternativ är att köpa en ny dvd-läsare och spoofa den. Jag gjorde det och det funkade bra. Jag skulle flasha om min läsare och så hängde sig datorn Jag hade en hitatchi 47 och bytte till en hitatchi 59 (fick den för 300 riksdaler). Vill du ha annat märke så får du betala lite mer, kanske 500kr. BenQ ska tydligen vara det bästa.

    Jag följde guiden på http://www.360-hq.com/xbox-tutorials-61.html och läste en del på xbox-scene forum.

  5. #5
    Bör man spara sin gamla trasiga dvd-läsare? Kan man t.ex. använda lasern till en annan dvd-läsare? Isåfall, hur svårt är detta ingrepp? Detta hade ju vart rätt najs..

  6. #6
    Svarar på min egen fråga: Verkar som att det är hyfsat lätt att byta laser

    Följdfråga: Kan man byta laser från olika märken? Eller olika versioner? Måste man ställa in lasern isåfall?
    Last edited by Aphex; 2009-02-04 at 01:33.

Liknande diskussioner

  1. Guitar Hero på PS3?
    By prodge64 in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 22:44
  2. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  3. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  4. Halverst orolig efter 360 flashning?
    By GinGin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •