Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Reservdelar + Aragon

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Reservdelar + Aragon

Har klanatat mig vid lödning av Aragon. Kan man köpa lösa IC3001 kort till DVD spelaren. VEP72109 BMWP7018 serie nummer LEH15888884. Hade uppskattat om någon hade ett liggandes. Köpte min Consol i Fredes. Känns lite trist. Var finns senster ritnig för lödning av Aragon?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hela D2C-chippet? Vem skall hjälpa dig byta det? :-)

Argon (Aragon är en film) har alltid senaste ritningar osv på www.infectus.biz
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Chippet?

Det är väll hela kretskortet som sitter under dvd spelare? IC3001

Tack för guiden. Hade jag sett denna så hade jag också lött på undersidan. Tror jag brände R benet på GC2-D2C chippet.
    Last edited by MikeTheMan; 2008-03-31 at 14:08.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Hansi. Vad tar du för ett D2C- Kretskort?

Denna skiss visar 3,3v
    http://www.infectus.biz/downloads/guidaargonENG.pdf
    Denna filmen visar en annan vertion.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=734&xSec=86

Vilken är det som gäller?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    I PSXCare filmen löds chippet också på 3.3V. Det du kanske har sett är att han löder jorden (GND) på en annan punkt än den i "guiden". Men det är fortfarande en jord, och funkar lika bra!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Yes...jag har nu slipat bort lite på kretsen så att det gick att löda en lop kabel till undersidan. Fungerar perfect med orginal spel. Har nu lödat fast Aragon på Alternativ punkterna på undersidan. Även satt dom 4 extra kablarna.

Bra tipps är att använda ett nytt litet borr och snurra ett halft varav i kretskortets hål, ta sedan en topps och rengör med lödvatten. Ta en UDMa 100 IDE kabel och klipp bort en remsa med 17 trådar i. Flexibel och fin kabel. Lätt att löda. Splitta, kapa och forma den rätt. Skala sedan alla ändar och tenna dom. Sätt sedan dom tennade ändarna i hålen och värm på kabel ändan så glider dom fint ner i hålen. Perfect lödning varje gång. Glöm ej att använda dubbelhäftande tejp för att fixera kabelen.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    IDE kabel? Hädelse min son, hädelse....

Om jag inte minns fel så är väl vanliga IDE kablar plast isolerade? Och det är inte kul att löda med... Och du etsar alltså via punkterna med en borr? Aldrig hört förut, men det funkar säkert bra, sålänge man inte fastnar i vian och drar loss den från spåren...
    Annars är väl glasfiberpenna det ända regelrätta, men jag använder en mycket liten spårmejsel (typ radiomejsel, dock väldigt liten) och skrapar bort lacken med den. Men har man tur så är dom inte överlackade.

Jag får för mig att dom nya Wii konsolerna brukar vara dom som inte har överlackade via-hål? Känns konstigt, ungefär som att Nintendo underlättar för alla moddare...

Fast så var det ju också på PS2'orna, lödpunkterna lättare för varje ny version.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Tjenix.
    Vad kan det vara för fel om man har lött på alternativ punkterna med röd markering och mäter från Aragon chippet ner första chippet som visas på skissen http://www.infectus.biz/downloads/guidaargonENG.pdf

När jag mäter får jag full kontakt och inga lödningar har kontakt med dom andra. Jag kan spela orginal spel men ej brända. Det går att flasha Aragon chippet ok med v1.8.

Console gjorde en tavla och skickade mig en Infectus brännar i stället för en Injectus brännare. Jag kopplade in den och startade mitt Wii innan jag kom på att det var fel. Console bytte ut infectus mot en injectus utan extra kostnad inom 24 timmar.
    Men kan jag ha förstört mitt Aragon chip? Funkar Aragon på Alternativa punkterna?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ditt chip kan vara förstört eftersom infectus programmeraren går på 5v och injectus på 3v
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Trist det där...

Obs, det heter faktiskt Argon(svetsgasen), inte Aragon(filmen)

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Någon som vet vilka DVD skivor som man kan bränna på för att kunna spela backup spel?
    LEH15888884
    Jag har nu lödat på alla olika punkter för Argon chipet + testat med 2st Argon chip. Kan bara spela orginal spel hur jag en lödar. Den börjar läsa men när den skall dra igång riktigt så stannar den. Har testat Gitar Hero III + ett helikopter spel.
    Last edited by MikeTheMan; 2008-04-12 at 19:55. Anledning: fel stavat

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Verbatim -R funkar alltid klockrent för mig (för alla skulle jag tro! Har ej hört någon klaga
    på Verbatims kvallite!!)

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Bekräfta

Någon som kan bekräfta att Gitar Hero III fungerar med Argon ver 1.8 och DVD som har serie nummer LEH15888884

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Tack för all hjäp! Underbart forum. Nu har jag lödat om mitt chip 6 gånger med alla olika sätt att löda på. Har kommit fram till samma slut satts varge gång. Orginal fungerar brända inte. Har lödat sönder 4st ben. Fått lopa om dom lite kors ochh tvärs. Slipat upp kretsarna för att komma åt och löda. MEN NU FUNGERAR DET. JIPPI! Det tråkiga är att alla mina lödningar har fungerat men de 2st brända backup spelen funkade inte och det var för att det var något fel. Skivorna fungerar på 1 och 2 version av dvd spelare till Wii men inte på den nya version 3 av Wii. Bränner man på -R skivor så fungerar det. Åter igen ett stort tack till alla. Nu är jag en fena på att löda Wii.
    Last edited by MikeTheMan; 2008-04-13 at 22:41. Anledning: Fel stavat

Liknande diskussioner

1. Hjälp med uppdateringen av Aragon
    By zdx in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 17:04
  2. Behöver reservdelar
    By Huggorm in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 05:40
  3. Reservdelar till wii
    By universe777 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 16:38

Bookmarks