Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Nya chip Argon?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22

    Nya chip Argon?

    Detta verkar ju lovande. Precis som Wasabi chippen fast bättre.. http://www.infectus.biz/news.php?new...-13%2008.45.08

    Om jag har fattat det rätt så kan man köra in nytt firmware i dem gamla chipen och chipet funkar på alla modeller av Wii. Eller har jag fel?

    Jocke

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ahh, det är officiellt nu, har fått info om det för ett bra tag sedan men det var inte menat för allmän kännedom just då :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ahh, det är officiellt nu, har fått info om det för ett bra tag sedan men det var inte menat för allmän kännedom just då :-)

    Vet du ungefär när detta firmware kommer ut? Så Argon chippen kommer alltså att fungera på alla modeller av Wii.

    Jocke

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vet inte när den kommer ut, troligen inom ett par veckor (hoppas!)

    Men att den fungerar på alla modeller är ju rätt onödigt när det finns chip för en bråkdel av priset till de äldre modellerna. Overkill att montera ett actelbaserat chip när det räcker med en billig "pic"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Om jag har fattat det rätt så kan man köra in nytt firmware i dem gamla chipen

    Jocke
    Man måste dock löda på en liten pic på "gamla" argon för att kunna köra med Wasabi liknande firmware. Du ser att det finns lediga pads för en sådan på argon.... Dom nya argon kommer att säljas med färdigmonterade pics...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. SerieNR. LEH 16655210 för nytt för chip ?
    By Kaizoon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 19:40
  2. Vad vet PSXCARE om argon egentligen?
    By sasserdude in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 12:13
  3. guide för Argon 2dc chip installation
    By Tupacalypse in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 20:17
  4. Wii med Argon.
    By Lillejan in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 23:44
  5. funkar nya spel med gamla chip?
    By Lynx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 12:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •