Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Finns det någon räddning??? (Felkod 13)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Finns det någon räddning??? (Felkod 13)

    Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    Hej Hej

    För ett par dagar sedan fick jag ett ryck och skulle uppdatera XBMC på min xbox. Laddar en en ny fräsch variant och börjar installera det. Inga problem fungerar perfekt.

    I det nerladdade paketet med XBMC ligger det 2 filer som tydligen skall fixa så att XBMC startar upp som default på xbox'en. Då jag använder den mest till att streama media verkar detta vara ett perfekt alternativ.

    Det är nu jag fipplar till det!!
    Enligt den lilla, obefintliga, guide som finns skall man döpa om de 2 filerna till något som xboxen kan läsa och dessa skall sedan placeras under C på xboxen.
    Drar upp ftp och kikar under c på xboxen där ligger en fil som heter xboxdash.xbe. Gör backupp på den + lite annat "bôs" som finns under c, obs tar inte på hela c partitionen. Drar över de nya filera som jag döpt om till just xboxdash.xbe och xboxdash.cfg.

    Startar om xboxen och volia "service required" felkod 13.
    Börjar leta igenom internet efter en lösning på min klåfingrighet, jag vill ju "bara" läga tebaxs orginal filerna. Verkar som om det skall gå att kunna ftp'a om man kör en installtions cd/dvd. Laddar hem ett gäng Evolution X, slayer, Frosty's rescu disc försöker mig på att göra en egen m,m m,m. Men med samma resultat "service required" felkod 13 ibland blir de flekod 14.

    Skivorna som jag kör med bör fungera då jag har kört "backuppade" spel på dessa tidigare. Bränner också i den lägsta hastigheten, för säkerthetsskull.

    Tyvärr så vet jag inte vilket chip som sitter i inte heller vilken biosoch jag har inte org hdd kvar. Det enda jag kommer ihg är att evolution x snurrade i bakgrunden när man valde Games , Apps m,m.

    Frågan är nu. Är det helt kört för mig eller finns det någon räddning? Borde som sagt vara att "bara" läga tebaxs orginal filerna.

    Eller är det bara att hiva skiten och köpa nytt (360 el PS3)??

    Tacksam för alla typer av svar. Vet inte riktigt var jag skall ta vägen längre...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova med att boota upp med SuperDisk i DVDn
    Går det så installera MSdash på nytt fr den.
    värt att testa
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej,
    Jo har redan testat med SuperDisk, den vill inte boota. Kör iof med DVD + R, Maxell, men som jag skrev ovan det borde inte vara ett problem då jag har kört spel ifrån dem tidigare. Kan det vara så att xbox är kinkigare när man skall bota något?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad har du för chip monterat?

    Om din xbox bara är "softmoddad" dvs bara har lite hackade filer på hårddisken istället för chip/omflashat bios så måste du chippa den nu.

    Vi rekommenderar SmartXX chip, med ett sådant är det bara att använda chippets meny för att aktivera "ed-on-a-chip" som är en FTP-server...då kan man komma åt filerna på hårddisken även om boxen vägrar boota från hårddisk eller dvd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  3. XBMP, finns det någon ny version?
    By kotten33 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 14:23
  4. Finns det någon som kan lösa mitt problem??
    By lehools in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 14:07
  5. Finns det någon som har tyckats ta backup på svenska Tarzan? Hur gör man?
    By Krille2 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-05-16, 14:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •