Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Kloka tips kring bränning ?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Dalarna
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Unhappy Kloka tips kring bränning ?

    Nu börjar jag tro att jag inte kommer lyckas med någon bränning av 360-spel.

    Känns som jag följt de detaljerade guider som finns både kring img-burn samt CloneCD men ändå inte lyckas. Jag har även läst mig till att de flesta förutsättningar för att lyckas bränna en skiva, är uppfyllda, dvs. ok fabrikat på både skivor och brännare.

    Brännare: Pioneer 115D
    Skivor: Verbatim DVD+R DL

    Jag har även uppdaterat fw till senaste.

    IMG-burn: Kommer så långt att jag ställt layerbreak, plockar i skiva, klickar på .iso-filen och klickar sedan igång bränningen. Kort stund senare kommer följande felprompt:

    Failed To Set L0 Data Zone Capacity
    Reason: Power On, Reset, or Bus Device Reset Occured

    Vad göra ??

    CloneCD:

    Letar upp .dvd filen, kollar layerbreak samt att namnet på .isofilen är riktigt.
    Öppnar clonecd....arkiv....bränn från fil...lägger till aktuell .dvd-fil...nästa...ställer in hastighet på 2.4x och kör igång. Brännaren varvar upp, "bufferstaplarna" visar ingenting och efter ca.10 sek får jag en felprompt som talar om att bränning misslyckades samt att processen avbrytes.

    Har provat flera olika .iso-filer samt flera olika .dvd-filer. Ingenting verkar funka men det känns som jag missat något annat ?

    Alltså jag kommer inte ens så långt så jag kan prova mina misslyckade bränningar i xboxen, det tar stop redan innan bränningen drar igång !?!?!?

    Någon som har några kloka ideér eller som kan se det uppenbara noobfelet jag gör ?

    Tacksam för hjälp

    Mattis

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  3. #3
    GUBBEN32 Guest
    kan du bränna något med den brännaren? har du mer än en spelare på den kabeln? är den byglad som primary master? kan ju ha med saken att göra!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tycker det luktar trasig brännare, eller konflikt med andra IDE enheter enligt ovanstående inlägg.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Dalarna
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Usch hur ni säger med trasig hardware !

    Satt och funderade på att det kanske inte är meningen att jag ska bränna skivor alls....Jag är förpassad till att bli ruinerad

    Jag har tidigare bränt med brännaren. Både .iso-filer med Nero, .img filer med DVDdecrypter samt vanliga audioskivor. Sitter som master på samma IDE-fläta som en slave DVD-rom spelare.

    Har även försökt begripa mig på länkarna som int21 lagt upp. Har provat att följa innehållet och det jag klurar på nu är att prova uppdatera drivis för IDE. Ska först kolla att det är SiS-chippet på plankan och inget annat. Annars klurar jag på om jag ska prova att ta loss DVD-rom från IDE-flätan och enbart köra brännaren få se om det kan vara till någon hjälp.

    Känns iallafall som det lutar åt att det är något Hardware fel eftersom vare sig imgburn eller Clone fungerar.

    Jag provade även att bränna innan jag gav mig på en update av senaste fw som jag drog från pioneer/EU. Detta var också resultatlöst.
    Mitt sista alternativ är att jag får prova att flytta över brännaren till annan dator få se om det kan vara nåt spök med någon programvara i min nuvarande dator eller om det är något chipset på plankan som inte vill sig.
    Jag minns i slutet av 90-talet hur Roxios EasyCD Creator strulade ordentligt vid viss hårdvarukonfig. Har för mig att det var så att var det ett visst chip på plankan så gick det absolut inte med EasyCD.

    Känns hur som helst sugigt eftersom jag äntligen skulle komma igång med lite bränning av skivor, ungarna står bredvid och det nästan är lite julafton när Pappa visar upp vilka spel som snart ska spelas. Snacka om besvikna miner hos barnen

    Har även försäkrat mig om att spelen är "säkra" och att de är PAL, samt patchade på rätt sätt. Det vill sig kort och gott inte. Tänkte att jag postar i detta forum eftersom jag skulle bli förvånad om jag är den enda som fått dessa problem.

    Är iallafall tacksam för att ni försöker hjälpa mig i min förtvivlan.

    Mattias

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Orginal är åxå bra att ha inget fel på dom
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. tips på utvecklings guider?
    By Lynx in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 08:34
  2. bränning av spel
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 01:16
  3. Benq, bränning = konstigt
    By r@dical in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 14:27
  4. Pioneer 112d bränning xbox 360 problem...
    By mmmmmm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 02:17
  5. TIPS: DVD Bränning.
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 16:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •