Nu börjar jag tro att jag inte kommer lyckas med någon bränning av 360-spel.
Känns som jag följt de detaljerade guider som finns både kring img-burn samt CloneCD men ändå inte lyckas. Jag har även läst mig till att de flesta förutsättningar för att lyckas bränna en skiva, är uppfyllda, dvs. ok fabrikat på både skivor och brännare.
Brännare: Pioneer 115D
Skivor: Verbatim DVD+R DL
Jag har även uppdaterat fw till senaste.
IMG-burn: Kommer så långt att jag ställt layerbreak, plockar i skiva, klickar på .iso-filen och klickar sedan igång bränningen. Kort stund senare kommer följande felprompt:
Failed To Set L0 Data Zone Capacity
Reason: Power On, Reset, or Bus Device Reset Occured
Vad göra ??
CloneCD:
Letar upp .dvd filen, kollar layerbreak samt att namnet på .isofilen är riktigt.
Öppnar clonecd....arkiv....bränn från fil...lägger till aktuell .dvd-fil...nästa...ställer in hastighet på 2.4x och kör igång. Brännaren varvar upp, "bufferstaplarna" visar ingenting och efter ca.10 sek får jag en felprompt som talar om att bränning misslyckades samt att processen avbrytes.
Har provat flera olika .iso-filer samt flera olika .dvd-filer. Ingenting verkar funka men det känns som jag missat något annat ?
Alltså jag kommer inte ens så långt så jag kan prova mina misslyckade bränningar i xboxen, det tar stop redan innan bränningen drar igång !?!?!?
Någon som har några kloka ideér eller som kan se det uppenbara noobfelet jag gör ?
Tacksam för hjälp
Mattis
Bookmarks