Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: strul med xbox support (rrod)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    nacka
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    strul med xbox support (rrod)

    tja!
    Sååå jag fick red ring of death igår ikväll, chockad? inte precis. första gången det händer för mej förresten. så jag ringer xbox supporten för att säga att de ska komma och hämta själva boxen. allt går smidigt tills de frågar om mitt namn och jag säger bla bla bla å grejjen e att jag har köpt den begagnad så själva boxen är skriven på hans namn. sååå snabbt säger att jag är säljarens kusin bara för att säga nått, smart? ganska tycker iaf, supporten säger att jag ska ringa min "kusin" å låta han ringa samtalet åt mej.
    jag har nr till själva killen jag köpte xboxen från, så jag antar att det är lungt men jag undrar vad är det de frågar efter i stort sätt?
    är det typ namn efternamn? kanske personnr? adress? etc etc
    ni som har tidigare erfarenhet med supporten vikka frågor ställer de och kan jag säga till de att de ska hämta boxen från någon annan adress.

    p.s vill ha tillbaks xbox 360in så snabbt som möjligt, GTA 4 kommer ju fan snart 26 dagar and counting !!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    ring igen... helst på annan tid än du gjorde innan... så kanske du kommer till en trevligare typ på supporten som inte ställer så mycket frågor... säg inte att du köpt den begagnad... du har en box helt enkelt och vill utnyttja garantin...uppge ditt namn, säger dom att den är registrerad på ett annat namn så säger du att du köpt den begagnad... annars inte... du har självklart inget nummer till säljaren och kan inte kontakta honom...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Var beredd på en del strul när du väl fått iväg din 360. Jag fick tillbaka min 360 i tisdags efter att jag haft 3 röda äckliga prickar. MEN.....

    1. Boxen jag fick tillbaka var inte min. Detta var en ersättningsbox som de hade formulerats sig. Detta kan man väl kanske acceptera.

    2. På skivsläden satt en genomskinlig klisterlapp, precis så som när den var ny men när jag drog bort den var det rent äckligt klistrigt på släden. Detta acceperar inte jag då jag varit extremt rädd om min gamla ( 5 mån gammal ) låda. Men kanske det går bort med lite skrubbande.

    3. Nu till det bästa av allt, 360 fungerade inte. Det går inte att ansluta den trådlösa handkontrollen. Detta acceperar jag inte heller varpå jag ringde supporten. De sa att de skickade en ny handkontroll så skulle de lösa det. Jag sa inget men tänkte såhär. Det är inget fel på min handkontroll då jag har haft den hos en kompis, men vill de ge mig en ny handkontroll så OK så kan jag ju ringa igen sen o berätta att det inte fungerade. Det ända jag förlora på detta är att jag är utan min 360 i ytterligare 2 veckor.

    Vet någon om jag kan kräva tillbaka min första 360 som jag hade och om de inte kan laga den kan jag då kräva en helt ny 360?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du vet att man måste "synca" trådlösa handkontroller hoppas jag :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jo de har jag försökt med ca. 1000 gånger, för man trodde ju att det skulle funka någon gång. Jag har provat allt för att stilla mitt spelbegär men helt utan resultat.

Liknande diskussioner

  1. M3 Real Pefect och strul med GBA save?
    By BarrySWE in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 23:40
  2. Spela originalspel online med flashad xbox
    By runeAusLKPG in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 19:23
  3. Ladda ner xbox marketplacespel med flashad konsol
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 23:29
  4. HDTV strul med Xbox och AE500
    By gilgo in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-09, 16:43
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •