Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Testa om boxen från Tyskland är flashad

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18

    Testa om boxen från Tyskland är flashad

    Jag skickade ner mitt flashade 360 (med MS klistermärke kvar) till Tyskland och fick idag hem ett lagat 360 med ett annat serial nr. Jag öppnade faceplaten och såg att boxen var utan ett orginal MS-klistermärke... Kanske är det en flashad box, tänker jag.

    Nu undrar jag: Vad händer om boxen inte är flashad och jag sätter in ett bränt spel i boxen? Kommer 360:n logga spelet som en kopia ändå? Och på så sätt riskera att jag får en ban av MS om jag går online med orginalspel i framtiden?

    Det var nämligen en gammal version jag fick tillbaka så jag har tänkt sälja den billigt till min kusin för att köpa arcade:n till mig själv. Han kommer förmodligen inte flasha boxen och jag vill inte riskera att han skulle bli bannad pga att jag testat om den är flashad mha brända spel...

    Tack på förhand


    Chris

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    är boxen inte flashad och du sätter in en kopia så händer inget. nej du riskerar inget.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Tack för svaret. Inga trevliga nyheter dock. Drog nyss i Burnout och självklart fungerade det. Boxen i sig är inte bannad än men den hade inte klarat sig länge online. Tråkigt.

    Får se om jag kan pracka på honom ett flashat xbox men jag tvivlar på det.

    edit: förresten, vad hade hänt om den här flashade 360:n hamnat hos en person som inte flashat sin tidigare 360?

    Jag tänker att personen i fråga går online med den här "nya" boxen med orginalspel, men eftersom boxen redan loggat de brända spelen som den tidigare ägaren spelat så kommer boxen förmodligen bannas ändå. Utan att den nya ägaren fattar ett dyft. Hur kan han övertyga MS att det inte var han som flashade det osv?
    Last edited by Chsandberg; 2008-04-03 at 19:52.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Tack för svaret. Inga trevliga nyheter dock. Drog nyss i Burnout och självklart fungerade det. Boxen i sig är inte bannad än men den hade inte klarat sig länge online. Tråkigt.
    hur vet du det? kolla mitt svar nedan...

    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    edit: förresten, vad hade hänt om den här flashade 360:n hamnat hos en person som inte flashat sin tidigare 360?
    ring och fråga ms. uppge inte ditt serienummer. säg bara att du fått tillbaka en box som du kan spela backuper i. undrar vad de svarar


    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Jag tänker att personen i fråga går online med den här "nya" boxen med orginalspel, men eftersom boxen redan loggat de brända spelen som den tidigare ägaren spelat så kommer boxen förmodligen bannas ändå.
    detta vet du ju inte. är backup-spelen gjorda på rätt sätt skiljer de sig inte från orginal.

    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Hur kan han övertyga MS att det inte var han som flashade det osv?
    han kan inte övertyga ms.. köper han begagnat och den är flashad så är det kört.. bara för att du provat backuper i hans box betyder inte det att han kommer bli bannad. sålänge du kör ixtreme kompatibla spel som är korrekt stealthade är det bara att köra på... de ska inte vara någon skillnad att köra sådana mot orginal. spelar du däremot en backup som inte är ixtreme-kompatibel så kan den loggas. frågan är vad det sitter för firmware i den. sålänge det är ixtreme så är det bara att tuta och köra.. kan iåfs vara xtreme med.. huvudsaken är att backup-spelen är okej.. så ska de inte vara någon fara att spela online.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    "detta vet du ju inte. är backup-spelen gjorda på rätt sätt skiljer de sig inte från orginal."


    Mjo, visst är det så men är det värt att hoppas på att den tidigare ägaren har haft 100% perfekt stealthade spel. Det känns som att man hoppas på för mycket...


    "han kan inte övertyga ms.. köper han begagnat och den är flashad så är det kört.."


    Jag vet inte om du missförstår mig. Ska ta bort tredje parten för att underlätta scenariot. OBS, detta är ett exempel på en situation som jag undrar över och det speglar inte vad som hänt i mitt fall:

    Jag köpte ett Xbox 360 i julas. Jag flashade inte det och har därför aldrig spelat en backup på den.

    Xboxen fick RROD för en vecka sedan och jag skickade in den till MS. Idag fick jag tillbaka en lagad Xbox 360 men med ett annat serial nr.

    Den här boxen är flashad och den tidigare ägaren har spelat ett par icke-perfekt stealthade spel. Detta vet jag inte om så jag kopplar upp mig mot live och spelar mina orginalspel som vanligt.

    En vecka senare blir jag bannad... Varför, undrar jag?

    Jag ringer MS och de meddelar att Xboxen jag spelar på är flashad/har spelats med (dåligt) brända kopior.

    Hur kan jag övertyga dem att jag inte har rört boxen och att jag därför inte borde bli bannad? Loggar Xboxen vilket datum och tid ett "dåligt patchat" spel spelats - när den nu loggar uppgiften?

    ------

    Jag tror förklarade lite luddigt när jag involverade min kusin och en annan "låtsas-person" i mitt exempel. Hoppas att detta kan klargöra en del.


    "bara för att du provat backuper i hans box betyder inte det att han kommer bli bannad. sålänge du kör ixtreme kompatibla spel som är korrekt stealthade är det bara att köra på..."


    Nej, men jag kan inte veta om den tidigare ägaren har spelat perfekta kopior. Det känns därför inte rätt att sälja den till honom om risken finns att han kan bli bannad pga vad en tidigare ägare gjort. Jag har heller ingen aning om vilket FW som finns i boxen. Hoppas du förstår vad jag menar.
    Last edited by Chsandberg; 2008-04-03 at 21:16.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    som jag fattar det har du fått tillbaka en flashad box från ms och det vill du inte ha då du ska sälja den? ring dom och fråga varför du kan spela "kopior" i din box... ring så fort som möjligt... fråga vad de gjort och säg att du fått tillbaka en box med annat serienummer... på så sätt har du iaf berättat läget... ifall du skulle få den bannad... det är ju inte ditt fel att de skickar dig en flashad box som dessutom inte har något sigill... hota dem med konsumentverket om de blir jobbiga...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Okej

    Och de kan inte koppla mig till min gamla box om någon skulle märka att den är flashad? Då är det ju bara att köra...

    Problemet är dock hur jag kan förklara att jag provade en kopia i Xboxen. Hur förklarar man nåt sånt om man dessutom säger att ens gamla box inte var flashad.

    Tack för alla svar förresten. Det är till stor hjälp!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Okej

    Och de kan inte koppla mig till min gamla box om någon skulle märka att den är flashad? Då är det ju bara att köra...

    Problemet är dock hur jag kan förklara att jag provade en kopia i Xboxen. Hur förklarar man nåt sånt om man dessutom säger att ens gamla box inte var flashad.

    Tack för alla svar förresten. Det är till stor hjälp!
    du behöver inte förklara någonting. det är inte olagligt att flasha boxar. du skickade ner din flashade box, de skulle kollat det. det gjorde de inte så det är deras fel.

    de skickade dig också en flashad box utan sigill vilket också är deras fel.

    du behöver inte förklara varför du testade ett bränt spel heller. du var enbart nyfiken.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Så pass alltså. Bör jag nämna att jag öppnade fronplaten och såg att det saknades ett MS-sigill? Då kan jag i värsta fall skylla på att jag såg att det saknades och jag lånade ett bränt spel av en kompis för att testa om det var flashat.

    Jag skulle nämligen gissa på att de kommer försöka fråga ut mig då jag inte är speciellt gammal och det lär supporten förmodligen höra på min röst. :P

    Hoppas bara inte att ett sånt samtal förstör för fler som skickar ner flashade Xboxar...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Så pass alltså. Bör jag nämna att jag öppnade fronplaten och såg att det saknades ett MS-sigill? Då kan jag i värsta fall skylla på att jag såg att det saknades och jag lånade ett bränt spel av en kompis för att testa om det var flashat.

    Jag skulle nämligen gissa på att de kommer försöka fråga ut mig då jag inte är speciellt gammal och det lär supporten förmodligen höra på min röst. :P

    Hoppas bara inte att ett sånt samtal förstör för fler som skickar ner flashade Xboxar...
    ärsch... fundera inte så mycket.. ring och säg att du fått en flashad box helt enkelt och den har ett annat serienummmer.. du behöver inte förklara något. skyll inte ifrån dig och ljug. du har ingen anledning att göra det. SAKEN ÄR att de skickat dig en flashad box med annat serienummer och den spelar backuper.. frågar dom så svarar du att det är viktigt med live för dig.. du blev orolig när den hade annat serienummer.. du gjorde en backup på ett spel du har för att kolla om den var flashad.. det var den... nu vill du ha en orginal box för att undvika ban.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Perfekt. Ska ringa min kusin imorgon och höra om han kan tänka sig en flashad box. Annars ringer jag supporten och kör på din "förklaring". Tack så mycket för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. Duo-X2 verkar inte köra bios från bankerna
    By nidas in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 13:47
  2. Köpa drive från kina, spela spel här?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 19:33
  3. help! hjälp! kopiera till vhs från boxen!
    By McClane in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-21, 15:44
  4. Få loss chippet från boxen..
    By kefir in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 17:43
  5. Börja om från början med boxen.
    By harten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-10-08, 21:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •