Hej,
Har precis köpt mig en 360 och har fått mig en med en Benq-läsare. Om ni bara visste vad jag har suttit och läst runt i alla klistrade trådar och många andra, men jag fattar faktiskt inte riktigt är jag rädd. Har mest blivit yr.
Alltså, hur ska jag bära mig åt för att flasha detta? Jag läste bland annat http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32662 och det första frågetecknet är det här med kontrollerkortet. Jag har ett ASUS P4C800-E Deluxe-moderkort som har ett SiS180 chipset.
Googlade runt på detta och det var någon som för 1½ år sedan hade skrivit att han hade kunnat flasha sin xbox med detta, men då var det med "MTKFLASH" och med en samsung-disk. Detta innebär alltså inte att det skulle funka för mig, utan jag behöver ett nytt kontrollerkort?
I övrigt, när det gäller iXtreme 1.41, jag vet att ni inte kan garantera att man inte blir bannad, men har de någon slags check som kollar så att man inte kan starta spel som inte har säkerhetsinformationen inbrännt samt fungerar alltså annars brända spel på live? Brukar denna säkerhetsinformation vara med i spelen när man tankar hem dem?
Ber mycket om ursäkt för att det här är grejer som frågas om och om igen, men jag har verkligen läst runt som en galning men blev bara mer och mer förvirrad. Mycket tacksam för hjälp.
Bookmarks