Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)

    Tjena.

    Nu är det så att mitt xbox360 har fått RROD. Först gick bara läsaren sönder, så jag ringde microsoft och kom till någon tjej som svarade. Hon frågade om namn, nummer bla bla. Sen efter jag lämnat all information så säger hon "Din xbox är modifierad vi kan inte hjälpa dig". Jag blir helt chockad och tänkte hur kan dom veta det utan att ens har tittat på den?

    Det ledde mig till PSXCARE som kunde byta ut läsaren och flasha för kring 1000 kronor inkl. frakt. Så jag gjorde det, kändes som en bra deal. Men nu två veckor senare efter att jag fått tillbaka den så har jag fått RROD. JAg har absolut ingen aning vad jag ska göra nu. Så hjälp mig snälla.

    Mvh / Pazman.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
    Sen efter jag lämnat all information så säger hon "Din xbox är modifierad vi kan inte hjälpa dig". Jag blir helt chockad och tänkte hur kan dom veta det utan att ens har tittat på den?
    Låter skrämmande helt klart. Vad lämnade du för information och vad körde du för mods?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har bara haft en ixtreme flashning, har knappt spenderat någon tid alls på xbox-live så jag tyckte det var lite konstigt. Jag fick uppge namn, nummer, adress, konsollens serienummer etc.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    men du är väl inte bannad?
    Psxcare lämnar ingen garanti på utbytta dvd-läsaren då?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag vet faktiskt inte om jag är bannad, Jag antog att jag var det. Sedan vet ajg inte om PSXCARE har någon form av ångersrätt gällande sånahär fall. Har inte kollat upp det direkt, eftersom att RRODn inträffade idag. Så jag har i princip letat runt på internet efter lösningar.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Du får ring apsxcare o höra med de eller ring aMS support och stå på dig och säga att du inte har mixtrat med din xbox. Har du int emärkt om du varit bannad? När spelade du över live senast och vad hade du för Ixtreme version? Inte hört någon än som blivit bannad med 1.4.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Får försöka att stå på mig helt enkelt, Senast jag var inne och faktiskt spelade var nog för två år sedan när jag först köpte GoW och spelade över live under gratismånaden. Sen jag flashade har jag aldrig spelat ett spel över live, och jag använde en gammal verson av iextreme .. En riktigt gammal. Flashade boxen för kanske 1 ½ år sedan och läsaren gick sönder innan nyår.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
    Jag vet faktiskt inte om jag är bannad, Jag antog att jag var det. Sedan vet ajg inte om PSXCARE har någon form av ångersrätt gällande sånahär fall. Har inte kollat upp det direkt, eftersom att RRODn inträffade idag. Så jag har i princip letat runt på internet efter lösningar.
    det här är intressant. ms säger du har modifierat din box. alltså är du flaggad, men du kan spela på live, alltså inte bannad? om detta är fallet ska du ringa ms och fråga varför du inte är bannad från live om du har en modifierad box. fråga också om en felaktig dvd-spelare kan läsa fel och få dig "flaggad" för modifierad box? det är ju därför du ringer.. heh..

    jag tror helt klart att detta har med deras delay för ban att göra eller så har de helt enkelt fel.

    har du enbart kört ixtreme i din box?
    har du haft extreme i den?
    vilka versioner av firmware har du haft?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    ja flashade du den för 1,5 år sedan så lär du nog vara bannad....

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Grejen är den att jag aldrig har spelat på LIVE förutom direkt efter jag köpte den, dock så har jag varit inne och tankat demos etc. till och från.

    Ska jag vara ärlig, så kommer jag inte ihåg vilken firmwire jag hade innan. Men ska försöka gräva runt i det lite, kommer med en update.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
    Grejen är den att jag aldrig har spelat på LIVE förutom direkt efter jag köpte den, dock så har jag varit inne och tankat demos etc. till och från.
    spelar ingen roll om du tankar demos.. är du uppkopplad mot live så är du...

    Citat Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
    Ska jag vara ärlig, så kommer jag inte ihåg vilken firmwire jag hade innan. Men ska försöka gräva runt i det lite, kommer med en update.
    för 1.5år sen fanns inte ixtreme. du hade alltså xtreme i den.. xtreme startar all möjlig skit.. dvs spel som inte är säkra. boxen kan ha loggat dem direkt. för 1.5år sen var många spel inte "backupade" på rätt sätt.. detta förklarar faktiskt varför de säger du är flaggad/bannad...

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Så har du något förslag på vad jag ska göra? Ska jag bara försöka stå på mig och ringa MS?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Reparation av din box kommer kosta c:a 700:-

    Bytet av dvdläsaren har ingenting med detta att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Vänta nu, Reparation av RROD?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej av vad jag har förstått kan jag inte göra något för att få en ersättning det är fine, Men hur vet man att det kommer funka om man skickar in det? Jag menar, om det nu inte skulle funka, är det bara att skicka tillbaka det då?

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    spelar ingen roll om du tankar demos.. är du uppkopplad mot live så är du...
    Stämmer det till 100%?

    Min förra box som jag skickade in för reperation har haft både Xtreme och Ixtreme FW (senaste var 1.3). Grejen är den att jag bara haft silvermedlemskap och tankat hem demon osv under två år. Men jag hade alltså riskerat lika mycket om jag hade haft ett guldmedlemskap och lirat spelen online som att vara uppkopplad med silvermedlemskap och tanka demon?

    Mama mia vad jag har missat många online-timmar isf i tron om att jag var säker så länge jag inte spelade spelen online.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Stämmer det till 100%?

    Min förra box som jag skickade in för reperation har haft både Xtreme och Ixtreme FW (senaste var 1.3). Grejen är den att jag bara haft silvermedlemskap och tankat hem demon osv under två år. Men jag hade alltså riskerat lika mycket om jag hade haft ett guldmedlemskap och lirat spelen online som att vara uppkopplad med silvermedlemskap och tanka demon?

    Mama mia vad jag har missat många online-timmar isf i tron om att jag var säker så länge jag inte spelade spelen online.
    du har väl haft extrem tur eller enbart schyssta releaser. hade du varit bannad så är det ju från hela live. som jag har förstått de så inkluderar det demos och den biten med, iaf om man får tro folk på diverse forum. letade upp en liten tråd.. kanske du finner något som kan ge dig ett bättre svar...

    as you connect to Live you take a chance at being banned just having a modified console.
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=639160

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
    Okej av vad jag har förstått kan jag inte göra något för att få en ersättning det är fine, Men hur vet man att det kommer funka om man skickar in det? Jag menar, om det nu inte skulle funka, är det bara att skicka tillbaka det då?
    Vi tar bara betalt om det fungerar, 6 mån garanti. Kolla vilken felkod du har genom att hålla in SYNC, och samtidigt som du håller in den trycka 4ggr på eject. Räkna hur många lampor som lyser/blinkar varje gång du tryckt på eject och svara här sedan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Jag hade samma fel bara att jag var 100% bannad från live.
    När jag ringde in efter att jag fått rrod så sa dem vi ser att du modiferat din xbox. För att vi ska ta emot den måste vi få 75? av dig, visar det sig att vi har rätt så får du tillbaks pengarna och din trasiga xbox oreparerad. Visar det sig att den inte e modiferad så lagar vi den och du får tillbaks pengarna. Så jag åkte till psxcare o bad dem lägga tillbaks orginal firmware och byta kliserlappen sen så skickade jag in den och tillbaks kom den lagad. Sen ville jag ha pengarna tillbaks och det var världens strul. Men fick det tillslut också!
    Lycka till!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    För att vi ska ta emot den måste vi få 75? av dig, visar det sig att vi har rätt så får du tillbaks pengarna och din trasiga xbox oreparerad.
    tror det smög in sig ett fel här... man får givetvis INTE tillbaka pengarna här. annars är ju själva 75? saken värdelös

  22. #22
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Du jag vet vad jag skriver. När jag prata med dem så sa dem att jag skulle få pengarna tillbaks! För de kan inte bevisa nåt att den är modiferad tills de tar emot den. Men skulle det visa sig att den inte är modiferad då har du ju garanti kvar varför ska du då betala klart du ska ha stashen tillbaks! Men sen fick jag inte stålarna och då ringde jag och klaga (för jag spelade faktis in samtalet då säger att jag får tillbaks pengarna) och då sa de att jag skulle få pengarna, men fick de aldrig så ringde igen och då sa dem att jag inte skulle få pengarna då lacka jag och bad att få prata med en ansvarig och jag fick dröja sen kom de tillbaks o sa "självklart ska du få tillbaks pengarna!" och så fick jag dem!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Lånar tråden lite halvt..
    har fått 3rrod på min och den är bannad från live så dom vägrar ta emot den.
    har testat xclamp tricket och baking utan framgång..
    felkoden jag får är 0020
    några bra förslag? :/

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Du jag vet vad jag skriver.
    jag kommenterade om den hade varit MODIFIERAD, då hade du ju inte fått pengarna tillbaka. jag skrev att det måste flugit in ett fel där för du skrev att du skulle få tillbaka pengar då med. jag bara rättade till det... säger du att man får tillbaka pengar i båda fallen så är det väl så :wink:

  25. #25
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Kan förstå det men jag fick de ändå.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Kan förstå det men jag fick de ändå.
    självklart... jag menar i de fallen där de kan bevisa att den varit modifierat... då får man inte tillbaka pengarna... men de var kanske det du menade från början...

  27. #27
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Precis.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
    Lånar tråden lite halvt..
    har fått 3rrod på min och den är bannad från live så dom vägrar ta emot den.
    har testat xclamp tricket och baking utan framgång..
    felkoden jag får är 0020
    några bra förslag? :/
    Anyone?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
    Anyone?
    från scenyx forum

    error 0020 is caused by a gpu power connection error , some times x clamp replacement fix it , but the most cases is not solved this way ,reflaw , or heat gun if you know where and how to heat , i dont recommend this for newbies at all
    kanske detta kan fixa det.. står i början av tråden..

    http://forum.psxcare.com/support/sho...3&postcount=15

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi tar bara betalt om det fungerar, 6 mån garanti. Kolla vilken felkod du har genom att hålla in SYNC, och samtidigt som du håller in den trycka 4ggr på eject. Räkna hur många lampor som lyser/blinkar varje gång du tryckt på eject och svara här sedan :-)
    Första ejecttrycket så lyser alla 4, Andra trycket bara 1, tredje 4, fjärde 2.
    Last edited by PAZMAN; 2008-04-10 at 13:19.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Risker med att koppla upp sig online?
    By Jowy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 14:06
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 12:39
  3. xbox360 med 250 gig's disk
    By surfsmur in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 21:59
  4. Uppdatera xbox live med flashad hitachi xbox360?
    By kozmoz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 11:03
  5. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •