Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: ARGON med SPI?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    ARGON med SPI?

    När kommer ni att få tag på och börja sälja de "nya" Argon chippet?
    Last edited by Epoxy; 2008-04-15 at 17:38.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kommer få en påse med SPI kretsar som vi skall löda på de argon vi redan har på lager. Men som det verkar nu finns ingen riktigt bra "9 wire firmware", den enda som finns är rippad wasabi firmware som inte fungerar speciellt bra jämfört med "normal" argon 1.8 firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    jo jag förstår att 9 wire firmware:en inte är lika stabil men förhoppningsvis så kommer det en ny version alldeles snart, är bara väldigt intresserad av att köpa ett Argon eller tre av er då de har SPI enheten tillagd.
    Last edited by Epoxy; 2008-04-15 at 17:38.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK uppdaterar när vi får in kretsarna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Har ni någon ETA för kretsarna?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom skickades förra veckan, "any day now" mao
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Ok, tusen tack för snabbt svar.

    Visst står jag först på listan för att få två stycken hemskickade
    Last edited by Epoxy; 2008-04-14 at 23:01.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har 500st i en påse här nu ifall någon behöver...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hur ska jag göra för att beställa två stycken Argon med spi-kretsarna installerade?
    Skulle även vilja beställa en programmerare till chippen, men jag såg den fanns som artikel redan.

    och varför skriver jag Aragon hela tiden när chippet heter Argon!?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skriv en kommentar när du beställer att du vill ha dom pålödda...problemet just nu är att infectus.biz har en bild på hur det skall installeras där det ser ut som om dom lött det upp&ner...eller så är "pricken" som är tryckt som referens på argonchippen fel.

    Och det finns väl ingen 9 wire firmware färdig för argon, bara för infectus, så vi kan isåfall inte testa vilket håll som är rätt.

    Om någon hunnit vara aktiv i infectus.biz forumet och har info om detta så ge mig en länk. Annars kan jag ju skicka spi-kretsarna separat så du slipper vända på dom ifall det blev fel........
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Om bilden:
    http://www.infectus.biz/images/argonspi.jpg
    inte stämmer så vet jag inte heller, har varit aktiv på deras forum men inte hittat något om hur SPI-kretsen ska vara lödd för Argon.

    Firmware:en till Argon kommer att komma när dom har buggtestat den på Infectus först, så förhoppningsvis kommer den att vara relativt buggfri.

    Kommer SPi-kretsen att kosta något extra?

    Jag skulle kunna löda dit den själv när det blir aktuellt, tusen tack igen för snabbt svar.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du ser den vita pricken på bilden...normalt skall "urgröpningen" på chippet vara på samma sida, på bilden är chippet felvänt ifall pricken inte råkat bli "feltryckt" på chippen vid tillverkningen...

    Inget extra för spi-kretsen...kostade under 10:-/st i inköp...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Då förstår jag, har lagt beställning på två Argon chipp samt en uppdaterare.
    Tack för hjälpen!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Är riktigt imponerad över hur snabbt det gick att få min beställning, Argon chippet fungerar kanonbra och jag är grymt tacksam över att ni lödde dit SPI-kretsen!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Aha fick du den ditlödd, hoppas det var åt rätt håll då :-)

    ...kollade med teknikern, han hade läst datablad och mätt på chippen, det skall vara "som på bilden", dvs "pricken på argonchippen är fel"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag använde mig av 13-bens installationen då jag lödde dit chippet men jag tänkte att det var bra att ha SPI-kretsen där då det kommer ut en stabil version av 9-bens firmware:en om man då skulle orka löda om de benen som saknas eller är överflödiga så att säga.
    Det borde komma ut en beta av 9-bens firmware:en imorgon onsdag, hoppas att testningen av den går bra så att det kommer en stabil version snart.

Liknande diskussioner

  1. Flasha med ICH9R? (Asus P5K)
    By slaktareOlsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:43
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 12:39
  3. Moment 22 med laddstation
    By Zyhorn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 17:45
  4. Kan xbox med hd-kabel mäta sig med htpc?
    By kenta777 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 23:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •