Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: xbox fungerar utan chip men inte med

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    xbox fungerar utan chip men inte med

    Hej.
    För ca 2 år sen chippade jag min systers xbox (v1.4 eller 1.5) med ett X-ecuter 2.3 lite chip. När jag efter ha satt ihop den skulle testköra den så vägrade den starta så jag öppnade upp den igen för att duppekolla allt en gång till. Då såg jag att jag hade råkat droppa lödtenn på moderkortet som kortslöt 2 punkter. Jag tog bort det och testade xboxen ännu en gång men lyckat resultat.

    Xboxen fungerade utan problem i ca 1 år, men sen började problemen. Till en början gick det att få igång efter ett par försök men nu är den helt död. Detta är vad som händer när man startar den: Xboxen går igång, lampan lyser grönt, tv byter kanal till AV sedan stängs den av (igång 0.5 sec) sedan upprepas processen ytterligare 2 gånger. Den sista gången den går igång så stannar den igång och lampan blinkar grönt / rött.

    Chippet är omlött ca 3gånger, varav den sista VÄLDIGT noggrant. Jag har tom. mätt så att lödpunkterna har kontakt vidare ut på moderkortet. Jag har testat med ett chipp jag vet fungerar, men inget fungerar, samma problem som tidigare.

    Men det kanske konstigaste är att när jag plockar ut chippet så går xboxen igång utan några som helst problem, går att spela i flera timmar utan några felmeddelanden.

    Någon som har några funderingar på vad det kan vara för fel?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Skulle tro att bios på chippet är borta, alternativt trasigt chip.

    Det du kan prova är väl att programmera om chipet med ett nytt bios, funkar inte det så får du nog skaffa ett nytt chip.

    Kom ihåg att det ska vara "rätt bios" till rätt "xbox version".

    / M

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  3. Xbox 360 bara läser men startar inte spelet
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 18:44
  4. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41
  5. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •