Hej.
För ca 2 år sen chippade jag min systers xbox (v1.4 eller 1.5) med ett X-ecuter 2.3 lite chip. När jag efter ha satt ihop den skulle testköra den så vägrade den starta så jag öppnade upp den igen för att duppekolla allt en gång till. Då såg jag att jag hade råkat droppa lödtenn på moderkortet som kortslöt 2 punkter. Jag tog bort det och testade xboxen ännu en gång men lyckat resultat.
Xboxen fungerade utan problem i ca 1 år, men sen började problemen. Till en början gick det att få igång efter ett par försök men nu är den helt död. Detta är vad som händer när man startar den: Xboxen går igång, lampan lyser grönt, tv byter kanal till AV sedan stängs den av (igång 0.5 sec) sedan upprepas processen ytterligare 2 gånger. Den sista gången den går igång så stannar den igång och lampan blinkar grönt / rött.
Chippet är omlött ca 3gånger, varav den sista VÄLDIGT noggrant. Jag har tom. mätt så att lödpunkterna har kontakt vidare ut på moderkortet. Jag har testat med ett chipp jag vet fungerar, men inget fungerar, samma problem som tidigare.
Men det kanske konstigaste är att när jag plockar ut chippet så går xboxen igång utan några som helst problem, går att spela i flera timmar utan några felmeddelanden.
Någon som har några funderingar på vad det kan vara för fel?
Bookmarks