Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Vad är fel? Ett flashat 360, men spelen fungerar inte..

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0

Vad är fel? Ett flashat 360, men spelen fungerar inte..

Nu vet jag att de finns fler trådar som liknar denna väldigt mycke..
    Men jag hittar då bannemej inte något svar på varför det inte funkar, för enligt alla trådar så ska jag ha gjort rätt.. så jag hoppas ändå på att ni är vänliga nog och svarar eller skickar mig en tråd där svaret finns..

Jag har ett Xbox360 med en Hitachi 46D.
    Har flashat med iXtreme 1.4
    Jag har flashat den själv, och enligt flashnings programet så var allt 100% riktigt gjort.
    Jag har Verbatim DVD+R DL 8.5Gb skivor.
    Jag har kollat upp IMG-filerna i XDVDMulleter Beta 10 innan jag brännt dom..
    Jag bränner i CloneCD 5.3.0.1, har sett till så layerbreaken står på 1913760, och brännt på 2.4x speed, alltså så att bränningen ska bli riktigt gjord så de inte ska kunna bli nå tok..
    Jag har en LG "HL-DT-ST DVDRAM GSA-4163B" DVD-Brännare med nyaste firmwaren på.
    Och jag har självklart följt guiderna hur man ska flasha och bränna.

Jag har provat bränna ut dessa releaser..

Call.Of.Duty.4.Modern.Warface.PAL.XBOX360-GAC
    Guitar.Hero.III.PAL.MULTI5.XBOX360-RoME
    Medal_of_Honor_Airborne_PAL_XBOX360-PREDoMiNANT

Och enligt info filen så ska Call.Of.Duty.4.Modern.Warface.PAL.XBOX360-GAC va :Stealth patched,iXtreme compatible,Region free

Men inte funkar det för de... Xboxen står och tuggar och sen efter en 20sec står det helt enkelt bara Unplayable Disc. Vad finns de för alternativ? Skulle spelen fungera om jag chippade den istället? Eller har det något med min LG-brännare att göra? eller har jag helt enkelt gjort något jävligt fel?
    Last edited by DREAMS; 2008-04-08 at 23:07.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    prövat IMGBURN istället?

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    prövat IMGBURN istället?
    Nej, de har jag inte, skulle väll kunna pröva.. har väll inget annat än en skiva att förlora.. tror du att de skulle kunna vara de då? är de sån skillnad på dom programen då att inte xboxen ska kunna läsa av skivan?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Har du testat med nån kompis utbrända spel så att din flashning verkligen är ok?

Du kan även testa att gå upp från 2.4X till 4X när du bränner.

Inget felmeddelande i CloneCD? Den säger att allt är ok?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Har du testat med nån kompis utbrända spel så att din flashning verkligen är ok?

Du kan även testa att gå upp från 2.4X till 4X när du bränner.

Inget felmeddelande i CloneCD? Den säger att allt är ok?
    Tanken har slagit mig att testa någon annans spel, men jag känner ingen som har chipat eller flashat sitt, så jag vet ingen som kör brända spel.. så på den fronten blir de svårt.. Men jag är ganska säker på att den vart ok, enligt de som stog i guiden så stämde allt över hur de skulle va/bli.

I stort sätt så kopplar man ju bara i xboxens dvd i datan och startar upp med slax cdn för att få den i Mode B, sen så startar man om datan och tar ut cdn och kommer in i windows där du hittar Hitachi DVDn som ska flashat, åsså går man in i iXtreme 1.4 mappen och väljer vilken hastighet man vill ha, vilket jag valde 2X, och där inne trycker man på FLASHIX och sedan få man ju välja enheten.. sen så sköter den ju sig själv och allt stog de DONE på.. så de va inget fel meddelande eller så.. så jag vet inte vad som skulle kunna gått snett.

Och de blir inget fel meddelande i CloneCD heller, allt är ok där.

Är de någon skillnad på 2.4X och 4X? om man bortser från att de går fortare att bränna?
    Last edited by DREAMS; 2008-04-09 at 00:29.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Ja, kopiorna ska tydligen bli bättre om man bränner i 4X. Jag kan inte ge dig nån förklaring tekniskt varför det är så.
    Men du kan ju googla "xbox 360 burn 2.4X or 4X" så kommer du hitta massa sidor med folk som haft problem med spel de bränt i 2.4X men som sen fungerat utmärkt i 4X

DOCK är det inte säkert att det är det som är felet i ditt fall. Alla mina tidigaste spel brände jag i 2.4X å de fungerar hur bra som helst.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Ja, kopiorna ska tydligen bli bättre om man bränner i 4X. Jag kan inte ge dig nån förklaring tekniskt varför det är så.
    Men du kan ju googla "xbox 360 burn 2.4X or 4X" så kommer du hitta massa sidor med folk som haft problem med spel de bränt i 2.4X men som sen fungerat utmärkt i 4X

DOCK är det inte säkert att det är det som är felet i ditt fall. Alla mina tidigaste spel brände jag i 2.4X å de fungerar hur bra som helst.
    Jahaja.. där ser man.. de visste jag inte om, men jag ska googla på de.

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Låter som din läsare är kvar i "mode b".
    Jag hade själv samma problem när jag just flashat min Hitachi v79 med passkey.
    Enligt instruktionerna skulle man inte behöva inaktivera / ta bort chippet utan det skulle sköta sig själv, men det funkade inte och det tog ett antals timmar innan jag insåg det och tog bort det.

Efter det spelade den snällt brända spel, men innan det lirade den bara orginal. Vet inte om din kan vara kvar i mode b på något sätt?

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Buckner Visa Inlägg
    Låter som din läsare är kvar i "mode b".
    Jag hade själv samma problem när jag just flashat min Hitachi v79 med passkey.
    Enligt instruktionerna skulle man inte behöva inaktivera / ta bort chippet utan det skulle sköta sig själv, men det funkade inte och det tog ett antals timmar innan jag insåg det och tog bort det.

Efter det spelade den snällt brända spel, men innan det lirade den bara orginal. Vet inte om din kan vara kvar i mode b på något sätt?
    Jag vet inte, men jag tror förståss inte att den är det, för när den är i Mode B så läre man trycka 2 gånger på eject knappen för att den ska öppna sig och stänga sig, men så fort flashningen är klar så återställer den sig till det vanliga.. så jag är tveksam på att den är kvar i Mode B..

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    prövat IMGBURN istället?
    Testade iaf att bränna i IMGBURN, Det står "Failed To Set L0 Data Zone Capacity!" "Reason: Invalid Field In Parameter List" äre någon som vet varför detta fel meddelande kommer upp? Jag förstår ju att de har med Laybreaken att göra, men varför när den är rätt inställd?
    Last edited by DREAMS; 2008-04-09 at 11:45.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Byt brännare innan du ger upp :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Byt brännare innan du ger upp :-)
    Jag har någon känlsa av att de har med min LG brännare att göra, men de skulle vara kanon att få prova en annans backup skiva och se om den funkar så jag kan konstatera att de är brännaren.. vart köper man annars en brännare? och vilken är den bästa att köra med för att bänna till Hitachi 46D? spelar det ens någon roll?

Men du som är kunnig, man skulle väll kunna konstatera att allt är i sin ordning annars? och att det troligtvis är LG brännaren som det är dags att byta ut? jag tycker att jag testat allt utom de..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När brännprogrammen får upp "failed" nånting så brukar jag börja med att byta brännare istället för att ägna timmar åt att felsöka annat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    När brännprogrammen får upp "failed" nånting så brukar jag börja med att byta brännare istället för att ägna timmar åt att felsöka annat...
    Jaha ja så kan man ju göra.. Men jag tyckte de verkar knepigt att de fungerar att bränna i CloneCD men inte i IMGBurn..

Men då provar jag byta brännaren, har sett nånstans att de är Pioneer man ska ha, någon speciell Pioneer?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Intern IDE: Pioneer 115D
    Intern SATA: Pioneer 215D

Bokstäver som DBK osv brukar bara betyda vilken färg det är på fronten.

Extern USB brukar LiteON göra bra.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Intern IDE: Pioneer 115D
    Intern SATA: Pioneer 215D

Bokstäver som DBK osv brukar bara betyda vilken färg det är på fronten.

Extern USB brukar LiteON göra bra.
    Då var det beställt och klart, en Intern IDE: Pioneer 115D blev de..
    Så ska jag prova och se om de fungerar med den, jag hoppas verkligen de, jag skriver väll här så fort jag provat, så får vi se om de blir posetivt eller negativt.

Tack för hjälpen så länge. De var guld värt!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DREAMS Visa Inlägg
    Jag vet inte, men jag tror förståss inte att den är det, för när den är i Mode B så läre man trycka 2 gånger på eject knappen för att den ska öppna sig och stänga sig, men så fort flashningen är klar så återställer den sig till det vanliga.. så jag är tveksam på att den är kvar i Mode B..
    Inte i mitt fall, den funkade normalt (och med orginalspel) men inte med brända innan jag inaktiverade chipet.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Buckner Visa Inlägg
    Inte i mitt fall, den funkade normalt (och med orginalspel) men inte med brända innan jag inaktiverade chipet.
    Ja, fast då gjorde ju du på ett annat sätt med.. nu har ju inte jag provat de sättet du gjorde så jag kan väll inte yttra mig så mycke, men jag antar att de va lite annorlunda då, för under flashningen som jag gjorde så tar ju programet ur Hitachi enheten ur Mode B..

Sen kan jag tänka mig att jag behöver byta ut LG brännaren som jag har, den har verkligen börjat på knasa nu, datan hänger sig ibland när jag ska öppna enheten och den har slutat läsa vissa skivor och ibland fungerar den inte alls, så de är nog bannemig dax för mig att byta den, så fungerar de nog att bränna ut spelen så dom fungerar på Xboxen.. jag hoppas på de iaf. Jag hoppas helt enkelt på de bästa. Hur som helst behövde jag ju en ny DVD-Brännare
    Last edited by DREAMS; 2008-04-09 at 19:18.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0

Har googlat lite grann men har inte sätt någonstans där det står att kopior blir bättre med 4x hastighet. Det står att 2.4x-4x funkar men 2.4x rekommenderas.
    Skulle ju spara lite tid med 4x.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av zforzero Visa Inlägg
    Har googlat lite grann men har inte sätt någonstans där det står att kopior blir bättre med 4x hastighet. Det står att 2.4x-4x funkar men 2.4x rekommenderas.
    det är svårt att säga vad som är bäst när det gäller bränning. det finns dock varianter som fungerar bättre än andra.

verbatim är kända för att fungera bra med tex pioneer eller samsung brännare, sedan kan det bero på vad du har för dvdspelare i boxen.

hur ofta bränner du inte skivor som du tar med till en kompis och det inte fungerar i den dvdn, men kanon i din? vissa märken klarar media bättre än andra och vissa brännare bränner viss media bättre än andra. bara för att min brännare bränner skitbra kopior med viss media så betyder det inte att min dvdspelare klarar av att läsa den median bra. det är en jävla djungel med media, brännare och läsare. det är try and error som gäller... prova sig fram vad som fungerar bäst för dig.

själv kör jag verbatim 2.4x med samsung brännare och en ms28 i boxen. fungerar kanon.

kan påpeka att vissa säger aone fungerar bra med vissa brännare, med min får jag helt okej bränning, inga errors... med vid media test är 2a lagret på skivan skitdåligt, i dvdspelare hänger den sig och hoppar fram flera minuter. men det är somsagt billig skit.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av zforzero Visa Inlägg
    Finns t.ex. flera trådar på afterdawn.
    Här är en: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/460421
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Nu har jag hämtat ut min Pioneer 115D DVD-Brännare har kopplat i den och sen så uppdaterade jag firmwaren från 1.13 till 1.18 direkt så jag visste att jag fick de nyaste
    Och nu har jag testat bränna ut Call.Of.Duty.4.Modern.Warface.PAL.XBOX360-GAC igen på en Verbatim DL skiva och vet ni vad, ni kan ge er F*N på att spelen fungerar! Jag får tacka så himla mycket för hjälpen, de har varit mer än guld värt.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    För den som har haft och har samma problem, här kommer slut resultatet.

Xbox360 med en Hitachi 46D.
    Flashat med iXtreme 1.4.
    Använder Verbatim DVD+R DL 8.5Gb skivor som jag bränner i 2.4x speed.
    Bränner i ImgBurn 2.4.1.0.
    Använder en Pioneer DVD-RW DVR-115D med nyaste firmwaren, 1.18.

Nu är jag ganska säker på att de fungerar säkert att bränna i lite snabbare hastighet, så som 4-8x, jag har inte provat men ska göra det.
    Sen är jag ganska säker på att de skulle ha fungerat att bränna ut en spel med firmwaren som DVD-Brännaren hade då jag köpte den.

Tack för mig, jag kanske återkommer med om de fungerar att bränna i snabbare hastighet, men jag tror nog ni får utforska de själv om ni är intresserad

Mvh DREAMS

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0

hjälp mig..

Men jag hittar då bannemej inte något svar på varför det inte funkar, för enligt alla trådar så ska jag ha gjort rätt.. så jag hoppas ändå på att ni är vänliga nog och svarar eller skickar mig en tråd där svaret finns..

Jag har flashat den själv, och enligt flashnings programet så var allt 100% riktigt gjort.
    Jag bränner i CloneCD 5.3.0.1, har sett till så layerbreaken står på 1913760, och brännt på 2.4x speed, alltså så att bränningen ska bli riktigt gjord så de inte ska kunna bli nå tok..

Och enligt info filen så ska Call.Of.Duty.4.Modern.Warface.PAL.XBOX360-GAC va :Stealth patched,iXtreme compatible,Region free

Men inte funkar det för de... Xboxen står och tuggar och sen efter en 20sec står det helt enkelt bara Unplayable Disc. Vad finns de för alternativ? Skulle spelen fungera om jag chippade den istället? Eller har det något med min LG-brännare att göra? eller har jag helt enkelt gjort något jävligt fel?

mitt Xbox 360 är flashat och allt och jag har köpt en brännare en EZ-Dub som bränner dual layer.. jah är ny på detta att bränna o ha sig så jag tänkte om jag skriver det jag gör så kanske någon kan säga vad ja gör för fel.
    Jag tankar ner spelen till ex Condemned.2.Bloodshot.USA.XBOX360-iMARS och avänder standardprogrammet som följde med med brännaren och bränner det hela... och inget funkar, det står bara att jag ska spela upp skivan i media center och att det är en mixt media disk :S :S jag är helt sjukt vilsen på detta.. jag prövde att dra spelen genom winrar men då blir dom för stora för programet, trots det att dom inte ändras i storleken... :S

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av hjalpmig Visa Inlägg
    mitt Xbox 360 är flashat och allt och jag har köpt en brännare en EZ-Dub som bränner dual layer.. jah är ny på detta att bränna o ha sig så jag tänkte om jag skriver det jag gör så kanske någon kan säga vad ja gör för fel.
    det räcker med en post. http://forum.psxcare.com/support/sho...=26264&page=28

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0

hjälp mig..

Jag tankar ner spelen till ex Condemned.2.Bloodshot.USA.XBOX360-iMARS och avänder standardprogrammet som följde med med brännaren och bränner det hela... och inget funkar, det står bara att jag ska spela upp skivan i media center och att det är en mixt media disk :S :S jag är helt sjukt vilsen på detta.. jag prövde att dra spelen genom winrar men då blir dom för stora för programet, trots det att dom inte ändras i storleken... :S

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av hjalpmig Visa Inlägg
    är du trög på något sätt? 3e posten om samma problem. det är redan besvarat i en annan tråd du postat i.

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Finns t.ex. flera trådar på afterdawn.
    Här är en: http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/460421
    intressant, får testa det imorrn

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 23:31
  2. hur ska jag packar upp spelen?