Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Red face Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(

    hejsan

    jag har en flashad psp, som är 4 månader gammal och den har också pixel problem (en skadad/död pixel som är grå i skärmen, en som är röd mot svart bakrund, och studerar man skärmen noga som svart så kan man hitta 4-5 mikrovita pixlar också )
    Jag aksnke kommer ta upp strid och kanske bli tvungen att skicka in den till sonys verkstad/eller var nu affärer som game skickar in sina konsoller för reparation.
    Den här har dark alex senaste firmware, aldrig öppnad utan den fixades genom sk pandora batteri.
    Gäller garantin fortfarande då? Är så himmla rädd att jag ska råka illa ut om de upptäcker att jag inte har en officiel version, men vad jag vet täcker bara affärers garanti att man inte öppnat konsollen? Eller finns det undantags regler också som afföärerna inte informerar om?
    Om det inte skulle gå, kan man fixa tillbaka en psp slim till sin ursprungstillstång/sätta tillbaks sonys officila version så man kan kringå dessa problem.
    Snälla hjälp, jag mår redan dåligt som det är av det här. Min ända chans är att en vän jag käner på games kanske kan ställa upp och skicka iväg den för reparation, men jag vill inte hmna i problem i förtid.

    /mvh ylvaly

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Asså, du har ju hårdvarugaranti. Men du kan ju räkna med att sony gör en mjukvarureset om dom märker att du har CFW.
    Dom kan iaf inte neka dig support så vitt jag vet, om du känner dig osäker så är det bara att köra en sonyuppdaterare så har du vanlig FW igen.

    Annars kan du göra som jag och trycka på pixlarna och hoppas på att dom försvinner
    Det finns också program som ska kunna får bort vissa döda pixlar.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Det finns också program som ska kunna får bort vissa döda pixlar.
    Pixelflicker någonting, hittade inte länken från ett annat forum jag är aktiv på men pdova googla lite

    Som föregående skribent skrev, kasta in officiell FW och sen tillbaka till affären efter du frågat om det täcks av garantin först
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Lite hjälp med firmwire och CFW.
    By Cless in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 10:57
  2. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:54
  3. Skärmen blir svart när jag startar med xecuter3 igång!
    By PussyWagon in forum X-ecuter 3 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 14:07
  4. Kan någon duktig hjälpa mig (Hitachi GDR-3120L 47DJ)
    By HaxxHaris in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 11:20
  5. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •