Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hur ta sig ur en icke-komplett mjuvaru-uppdatering av Wii'ns OS?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question Hur ta sig ur en icke-komplett mjuvaru-uppdatering av Wii'ns OS?

    Såhär:

    Jag har en NTSC Wii med Wiikey.

    Idag har jag gjort följande:


    * Installerat wiikey 1.9s
    * Kört tillhörande config disc och slagit på uppdateringsskydd från skiva
    * Kört Mario Kart Wii PAL version
    * Valt att uppgradera då det inte fanns något annat val när jag stoppade in Mario Kart skivan för första gången
    * Sett hur uppdateringen lästes in, men den verkade inte ha lyckats helt

    Det läge jag är i nu är att consolen förvisso fungerar såtillvida att den kan spela backuper, men så fort jag försöker komma åt Wii settings så antar jag att man måste godkänna ett licensavtal först. Dock så visar opera (som tydligen används för att visa licensavtal) att filen som den vill visa inte kunde hittas. Sökvägen som den försökte läsa från indikerar att den försöker visa licensavtalet för USA, vilket kanske då inte installerades då upggraderaren var för PAL/Europa. Således kan jag inte köra uppdatering från den platsen heller.

    Således undrar jag om det finns nåt smart sätt ur denna situation, t.ex. stoppa i en skiva som innehåller motsv. version eller nyare av mjukvaran, fast för NTSC? Eller kan man på nåt sätt få den att köra mjukvaru-uppdateringen online?

    //sdx

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Du har softbrickat ditt wii...
    Det enda du kan göra nu är att vara glad att den bara blev soft-brickad så du fortfarande kan spela på den och inte hhard-bricked för då skulle du bara haft ett dyrt bokstöd.

    Det du får göra nu är att sitta och vänta på en update som fixar ditt problem. Vilket troligen blir Mario Kart NTSC... När den nu kommer ut....

    Grundregel:
    PAL update på PAL WII
    NTSC update på NTSC WII etc


    Lyckan du har är att 3.2U kommer att skriva över din 3.2E på ditt Wii Eftersom U har tyngre dignitet är E (tänk alfabetet)...

    Så 3.2E < 3.2J < 3.2U Så lite lycka har du. Tänk att du var på väg att förstöra ditt Wii....

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova att starta en usa version av super smash bros utan att försöka stoppa uppgraderingen, dvs stäng av uppdateringsskyddet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av sdx Visa Inlägg
    Således undrar jag om det finns nåt smart sätt ur denna situation, t.ex. stoppa i en skiva som innehåller motsv. version eller nyare av mjukvaran, fast för NTSC? Eller kan man på nåt sätt få den att köra mjukvaru-uppdateringen online?
    http://wum.talevas.com/?page=faq#faq7
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  3. Hur & vad vid uppdatering av EVOX DashBoard?
    By Nijo in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 09:05
  4. Hur gör man en CVS uppdatering?
    By Fool in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 13:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •