Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Fler än 1 WII-remote

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0

Fler än 1 WII-remote

Jag får inte 2 eller fler WII-remote's att fungera med brända spel, ex Mario Kart. När jag försöker får WII att identifiera remote 2 så händer inte ett dugg. I ett köpt spel som WII Play däremot fungerar det.

Någon som råkat ut för liknande problem?

Nu är jag inget konsol-geni så jag kanske har missat något.
    Chippad med Argon i början av januari på psxcare (FW 1.0 ?).

.... och ja, jag ska uppdatera FW

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    at updatera fw är ingen dum ide men de ger nog inte nån förendring i kontroller igentligen men testa å få konsollen att fatta att kontrollen är ansluten. knap på wi och på kontroll under baterilucka så ska den hitta de om den inte funkar i mariokart så starta den före spelet.
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Jag har ett liknande problem, men jag trycker på home och går in i handkontrolls-menyn på wiin å trycker reconnect så funkar det...
    det enda skumma är att jag måste göra detta VARJE gång jag byter spel....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Jag har ett liknande problem, men jag trycker på home och går in i handkontrolls-menyn på wiin å trycker reconnect så funkar det...
    det enda skumma är att jag måste göra detta VARJE gång jag byter spel....
    Tack för svaret! Det funkade när jag just nu testade. Huruvida jag oxå måste göra det varje gång vet jag inte ännu, men jag är skitnöjd att det funkar överhuvudtaget.

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av karoshi99 Visa Inlägg
    Tack för svaret! Det funkade när jag just nu testade. Huruvida jag oxå måste göra det varje gång vet jag inte ännu, men jag är skitnöjd att det funkar överhuvudtaget.

samma här, därför vågar jag inte mecka mer och låter det vara såhär...
    sen att min polares katt mumsade på kabeln till den lilla linjalen som tar emot signalen gör inte saken bättre, men jag hade detta prob redan innan...
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    samma här, därför vågar jag inte mecka mer och låter det vara såhär...
    sen att min polares katt mumsade på kabeln till den lilla linjalen som tar emot signalen gör inte saken bättre, men jag hade detta prob redan innan...
    Den lilla Linjalen sänder tar inte emot nån signal alls Det enda den gör är att sända IR ljus (som du kan se om du tar fram din digital kamera och kollar nära) Du kan ersätta den med 2 st värme ljus.

Tips för att se bilden som Wii moten tar imot är att gå in i settings och justera hur bra wii moten läser av ljuset och rikta mot lite ljuskällor. Själv så har jag av en slump 2 halogen monterade ovanför TVn som Wii moten läser av riktigt bra även om dom är dimmade till max så att man inte störs av dom. Wii moten läser av dom upp till 10 meter lätt.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Bmansweden & karoshi99. Det måste nästan vara så att ni inte har "parat" ihop konsollen med kontrollerna. under batteriluckan på handkontrollen finns en röd liten knapp och under luckan vid dvd-läsaringången på wii:et finns också en röd knapp. tryck på båda dessa så kommer kontrollerna automatiskt ansluta sig när ni trycker på A-knappen

Hoppas att det löser sig!

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pepswe Visa Inlägg
    Bmansweden & karoshi99. Det måste nästan vara så att ni inte har "parat" ihop konsollen med kontrollerna. under batteriluckan på handkontrollen finns en röd liten knapp och under luckan vid dvd-läsaringången på wii:et finns också en röd knapp. tryck på båda dessa så kommer kontrollerna automatiskt ansluta sig när ni trycker på A-knappen

Hoppas att det löser sig!
    Heh jag gjorde om hela skiten, tog bort alla settings (deletade settings-filerna helt) och började från början å sen gjorde jag som du skrev här ovan å vips så funkar det...vetefan vad det är som hänger sig i vissa konsoller när det helt plötsligt inte går...
    Last edited by bmansweden; 2008-07-02 at 22:18.
    Nintendo:
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0

Liknande diskussioner

1. Risk för brickning mellan US WII och US spel?
    By Jowy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 20:53
  2. Stänga av ljud på Wii Remote?
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 22:41
  3. Strul med 2 st wii remote.
    By lost in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 21:31
  4. spola?
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-05-11, 10:37

Bookmarks