Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: Virtual Console spel tillgänligt

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18

    Virtual Console spel tillgänligt

    Innan du ger dig in på Virtual Console homebrews så kan de vara värt att ha detta i åtanke:

    This is a warning to everyone pirating VC games: you're much better off just using an emulator. I'm not here to ruin your fun or give a lecture on the ethical nature of piracy, just hear me out.

    The reason being is that the information for downloaded VC games is stored inside your Wii, in the form of a ticket. As far as I know, these are kept intact even after you delete the game! This means that some values on your Wii's NAND determine if you can redownload a game or not. The Wii Shop server keeps logs of your transactions as well. They are locked to your Wii shop account, and, depending on if you linked them, your My Nintendo account. If the storage inside the Wii and the Wii Shop server do not match up, then Nintendo has real proof that you downloaded the game illegally!

    Instruktioner för att installera Virtual Console spel på din Wii.

    Länkar till program
    WAD Installer: http://wii.waninkoko.info/
    Trucha Signer: http://www.ingenieria-inversa.cl/?p=12

    What do you need:
    -A Modchip
    -Wad Installer DOL
    -Trucha Signer
    -Wad File to install
    -SD card
    -A DVD burner
    -A DVD
    -DVD Burning software

    The Tutorial:
    1.Download the Wad Installer and extract it somewhere
    2.Open Trucha Signer and select a game iso(It doesn't matter what)
    3.Right Click the Main.Dol of the second partition
    4.Click Replace and replace it with the wad-installer.dol
    5.Sign the partition and close Trucha Signer
    6.Now burn the iso to a DVD
    7.Ones the burning has finished you can put the burned dvd in the Wii
    8.Now connect you SD Card to your computer
    9.And in the root of the SD Card place the wad file and rename it to title.wad
    10.Now you can start the DVD and the WAD Installer will boot up
    11.Press 1+2 or the Red Sync button
    12.Ones it says the wiimote is connected press A
    13.The Wad Installer will now install the WAD file to the wii system this will take a minute
    14.When it's finished it will automaticly reboot the wii and the Channel should be there

    Result:
    http://www.youtube.com/watch?v=-I5DFdqqxcM


    OBS!

    Finns nu en WAD-Uninstaller ute nu som tar bort de VC spel du vill och alla spår efter dem.
    WAD Uninstaller: http://wii.waninkoko.info/
    Last edited by brownstone; 2008-04-22 at 23:05.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    du kan inte installera de än dock...

  3. #3
    Då nu dessa tillslut kommer fungera, kommer de att gå lägga in precis som köpta VC spel eller snacka vi spela från sd-kort eller på skiva? Emulatorer finns det redan gott om, så det är ganska ointressant att rippa vc-spel då.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    +-------------------------------+
    | WAD Installer v1 by Waninkoko |
    +-------------------------------+
    | www.teknoconsolas.info |
    +--------------------------------


    +-------------+
    | HOW TO USE: |
    +-------------+

    1. Insert the WAD file to install in the root of the SD card
    with the name "title.wad".
    2. Run this application.


    +--------+
    | KUDOS: |
    +--------+

    - Michael Laforest, for the great wiiuse library.
    - bushing and marcan, for their help.
    - Everybody who helped me in the testing process.


    +--------+
    | NOTES: |
    +--------+

    Try to shake your wiimote and watch the leds


    1) Download http://waninkoko.wiinewz.com/WAD-Installer_v1.zip
    2) Rename wad-installer.elf to boot.elf and put on root of your SD card.
    3) Put title.wad (From VC Rip) on the root of your SD card.
    4) Put the SD card into your Wii (Front slot)
    5) Run twilight princess, run backwards or talk to the dood.
    6) It will run some lines of code, and boot up the wad installer..
    6a) Press 1 & 2 until it detects your wii mote.
    6b) Press A when it tells you, and wait for it to install.
    6c) After it finishes.. (it will say so) Press A
    7) Hard reset your Wii. Hold Power button down till it turns off, then turn it on.


    PAL VC GAMES WILL NOT RUN ON NTSC CONSOLE.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Funkar detta?

    jag tycker att "5) Run twilight princess, run backwards or talk to the dood." låter liiite mysko.

    Edit: såg just vad det handlade om: http://wiibrew.org/index.php?title=Twilight_Hack
    Last edited by Netdatteman; 2008-04-20 at 16:11.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    Då nu dessa tillslut kommer fungera, kommer de att gå lägga in precis som köpta VC spel eller snacka vi spela från sd-kort eller på skiva? Emulatorer finns det redan gott om, så det är ganska ointressant att rippa vc-spel då.
    Kör med detta nu, funkar utmärkt. Har bränt ut en DVD-RW som jag använder som WAD-installer, lägger in WAD-filen (Virtual Console spelet) på mitt SD-kort och kör sedan DVDN och den instalerar automatiskt.

    Jag tycker absolut inte att de är ointersant med tanke på att spelen lagras snyggt som Wii channels så man slipper hålla på och byta cd starta om och behöver inte gå in via GCOS samt att man får en fin kvalité på spelet med manual och "restore from last exit save-funktion".

    Orelevant blir det när hackarna lyckas skapa en emulator wii channel som läser och sparar roms ifrån SD kortet. Det ser vi fram emot, en SNES version är redan på gång.

    Fakead bild, men vore de inte gött?


  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Kan någon länka till en sida där man kan ladda ner dom spelen som funkar utan att man använder torrents?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Nej, men här är en länk till de program som rekomenderas att använda för att installera VC spel.

    http://wii.waninkoko.info/
    http://www.ingenieria-inversa.cl/?p=12

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hur många spel får man i då på wiin innan minnet är fullt? Typ om man spelar normalt och har lite saves från en del olika spel som redan tar upp minne. Pratar vi om 10 spel eller 100?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kungsvensson Visa Inlägg
    Hur många spel får man i då på wiin innan minnet är fullt? Typ om man spelar normalt och har lite saves från en del olika spel som redan tar upp minne. Pratar vi om 10 spel eller 100?
    Du kan se i din Wii hur många blocks du har tillgängligt. Själv hade jag ca 1300, och då har jag en jäkla massa onödiga saves som skräpar och wii channels som jag igentligen borde ta bort. Här är en lista på hur mycke VC spel tar upp. (Detta är långt ifrån alla VC spel)

    NES:

    Kid Icarus: 21 Blocks
    Kirby's Adventure: 27 Blocks
    Punch Out!!: 22 Blocks
    Super Mario Bros: 20 Blocks
    Teenage Mutant Ninja Turtles: 24 Blocks

    SNES:

    Donkey Kong Country: 58 Blocks
    Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest: 96 Blocks
    Legend of the Mystical Ninja: 41 Blocks
    Legend of Zelda: A Link to the Past: 41 Blocks
    Super Castlevania 4: 42 Blocks
    Super Ghouls 'n Ghosts: 40 Blocks
    Super Mario World: 29 Blocks

    Sega Genesis:

    Beyond Oasis: 38 Blocks
    Comix Zone: 37 Blocks
    Columns: 23 Blocks
    Ecco the Dolphin: 26 Blocks
    Golden Axe: 23 Blocks
    Golden Axe 2: 27 Blocks
    Gunstar Heroes: 26 Blocks
    Ristar: 33 Blocks
    Sonic the Hedgehog: 24 Blocks
    Sonic the Hedgehog 2: 31 Blocks
    Streets of Rage: 27 Blocks
    Streets of Rage 2: 32 Blocks
    ToeJam and Earl: 28 Blocks
    ToeJam and Earl 2: Panic on Funkotron: 35 Blocks

    Turbo Grafx 16:

    Soldier Blade: 27 Blocks
    Super Star Soldier: 27 Blocks

    N64:

    Legend of Zelda: Ocarina of Time: 286 Blocks
    Mario Kart 64: 122 Blocks
    Star Fox 64: 124 Blocks
    Super Mario 64: 90 Blocks

    Others:

    Everybody Votes Channel: 53 Blocks
    Internet Channel: 234 Blocks

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag rekommenderar verkligen att INTE installera dessa spel.

    Citat från wiinewz

    For those of you stupid enough to be installing pirated Virtual Console games on your Wii, we would like to direct your attention to Nintendo's licensing agreement, which you can view HERE.

    Unauthorized Devices or Accessories.

    Your Wii Console and the Wii Network Service are not designed for use with any unauthorized device or any non-licensed accessory. You may not use any such device in connection with your Wii Console or Wii Network Service. Such use may be illegal, voids any warranty and is a breach by you of this agreement. Nintendo may take steps to disable any unauthorized device installed in your Wii Console, including, but not limited to detecting and disabling your Wii Console through the Wii Network Service and/or game software. If a modification is detected, your access to the Wii Network Service may be disabled and/or games may be unplayable until the modification is removed. Further, such use may lead to injury to yourself or others and may cause performance issues and/or damage to your Wii Console and the Wii Network Service. Nintendo (as well as any Nintendo licensee or distributor) is not responsible for any damage or loss caused by the use of such device or non-licensed accessory.
    While it would be difficult for them to detect a modchip, these Virtual Console "releases" can be very easily detected.

    Don't say we didn't warn you.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag hittade ingen tråd där jag kunde ställa min fråga, så jag valde den senaste. Jag köpte mitt chipmodifierade wii för typ 6 månader sen, men det är först nu jag testade de olika channels. Men när jag ska gå in på forecast channel så ber den mig att välja en region närmast mig. Jag vågade inte göra det eftersom jag var osäker på om det skulle ändra mitt wii från regionfree. Jag har ju hört att konsolen bör vara på regionfree. Samma sak på Mario Kart channel så kan man sätta region där. Så min fråga är: kommer dessa channels att ändra mitt wii från regionfree? Och varför bör wiit vara regionsfritt överhuvudtaget?

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av sir_juggo Visa Inlägg
    Jag hittade ingen tråd där jag kunde ställa min fråga, så jag valde den senaste. Jag köpte mitt chipmodifierade wii för typ 6 månader sen, men det är först nu jag testade de olika channels. Men när jag ska gå in på forecast channel så ber den mig att välja en region närmast mig. Jag vågade inte göra det eftersom jag var osäker på om det skulle ändra mitt wii från regionfree. Jag har ju hört att konsolen bör vara på regionfree. Samma sak på Mario Kart channel så kan man sätta region där. Så min fråga är: kommer dessa channels att ändra mitt wii från regionfree? Och varför bör wiit vara regionsfritt överhuvudtaget?
    Du måste verkligen läsa på mer om vad regionfritt egentligen är.
    I grund och botten är det inte ditt Wii som är regionsfritt, det är ditt chipp som tillåter dvd-läsaren att kunna hantera skivor från andra regioner så som NTCS-U.
    Ditt Wii är förmodligen ett PAL och det kommer fortfarande vara PAL efter det att du valt region i forecast channel, du hade ingen tanke på att du måste välja region där för att kunna se vädret från just din region?

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Epoxy Visa Inlägg
    Jag rekommenderar verkligen att INTE installera dessa spel.

    Citat från wiinewz
    Ha ha då är väl chippet och program-varan ett större problem som man installerat/lödit fast innan man snodde åt sig deras spel som de vill tjäna ännu mer miljoner på igen igen....klart de varnar dig att installera dem "olagligt" då de inte tjänar nåra stålar på sånt...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Jo samma med att folk lirade mariokart online innan det var släppt. Enkel test för dom att kolla ip adress /mac adress för att banna från nintendos onlinespelande. Men gjorde dom det . Icke...

    Man man vet ju aldrig om detta kommer att bli droppen för nintendo....

    Samma sak med modchipp, dom kan se dom ibland. bara man råkar se dom en gång så borde en signal gå till nintendo och insta ban. men det gör dom inte...

    Så varför ska dom nu gå på häxjakt för VC spelen? Jag bara undrar.

    Och för övrigt så har det släppts en wad uninstaller med. Så helt omöjligt ska det inte vara att bli av med allt heller '

    Bjerlk

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    när jag ska andvända trucha och har valt filen så står det "Error decrypting data" sen är det ända jag kan göra att trycka på "ok" vet någon vad jag gör fel?

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    truncha kräver att du har en "legal" nyckel inlagd i registret för att kunna öppna wiifilerna i ISO:t...

    Den finns att hitta vid närmaste googlestation....

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Från samma forum som Epoxy länkade till

    Honestly, I don't see using it since Nintendo can easily detect a system running it. This in turn can get your Wii perminently banned from their servers for f/w updates, gaming, content purchase, and other things. You'd have to be completely out of your mind to take that kind of risk with your system.
    Ja, onlinespelande på Wii är ju verkligen nåt att hurra för

    De kommer knappast bricka folks enheter, det skulle ge de alldeles för mycket dålig PR. De skulle kunna scanna minnet på enheter som ansluter, och jämföra VC-spelen med Nintendos "lista" av köpta spel. Finns ett spel inte på listan så bannar de enheten.

    MEN installation av kopierade VC-spel är för krångligt för den genomsnittlige Wii-spelaren, så jag tror knappast de kommer förlora stora pengar på det.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Nu har dom typ 5 eller 6 sidor på Ntorrents med VC spel. Ska skaffa massor imorgon JIPPI!!!

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    57
    Respekt
    21
    Med Wad-installer 2.0 kan man installera en hel bunt .wad samtidigt. Med denna installer gör man en dir som heter wad på SD-kortet, fyller mappen med .wad's och sen kör man. Bra att man har 1GB som jag då

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Funderar på att prova att lägga in VC spel ikväll. Har bara en fråga innnan, spelar man med wiis normala handkontroller eller GC kontroller?

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Bjerlk Det följer med ett program som men "regestrerar" sig med är det den grejen du menar ? jag har klickat på den men det funkar i jalla fall inte
    Har fått det att funka
    Kungsvensson det beror på vilka spel men om du köper en classic kontroll så kan du spel alla spel med den, men det finns många spel man spelar mer wii remote
    Last edited by erikperik; 2008-04-26 at 13:47.

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kungsvensson Visa Inlägg
    Funderar på att prova att lägga in VC spel ikväll. Har bara en fråga innnan, spelar man med wiis normala handkontroller eller GC kontroller?
    Alla spel kan spelas med Classic controllern eller GC-kontrollen. Vissa spel kan spelas med Wii-moten i sidled (såna spel som inte kräver alla knappar, t ex NES-spel samt Sonic-spelen)

    Citat Original inlägg av jarlen Visa Inlägg
    Med Wad-installer 2.0 kan man installera en hel bunt .wad samtidigt. Med denna installer gör man en dir som heter wad på SD-kortet, fyller mappen med .wad's och sen kör man. Bra att man har 1GB som jag då
    Wii har enbart 512 mb internt minne Kanske nåt att hålla koll på? Nån som brickat sitt Wii genom att installera fler spel än som får plats?

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av erikperik Visa Inlägg
    Bjerlk Det följer med ett program som men "regestrerar" sig med är det den grejen du menar ? jag har klickat på den men det funkar i jalla fall inte
    Den nyckeln som följer med Truncha är en tom nyckel. Du måste införskaffa en som är en riktig, antingen genom att använda ett program som letar fram legala nycklar och tar lång tid. Eller så googlar du efter en som fungerar...

    Sen ska den läggas in i registret, om du då har en legal nyckel så kommer du att kunna öppna och signera iso filerna...

    P:S: Det är illegalt att posta nyckllar och därför kan ingen göra det här... D.S.

    Bjerlk

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Wii har enbart 512 mb internt minne Kanske nåt att hålla koll på? Nån som brickat sitt Wii genom att installera fler spel än som får plats?
    Jag råkade fylla Wii:t idag med VC spel så jag fick radera några men mitt Wii brickades inte och jag använder PAL VC spel så klart.

  26. #26
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Jo samma med att folk lirade mariokart online innan det var släppt. Enkel test för dom att kolla ip adress /mac adress för att banna från nintendos onlinespelande. Men gjorde dom det . Icke...

    Man man vet ju aldrig om detta kommer att bli droppen för nintendo....

    Samma sak med modchipp, dom kan se dom ibland. bara man råkar se dom en gång så borde en signal gå till nintendo och insta ban. men det gör dom inte...

    Så varför ska dom nu gå på häxjakt för VC spelen? Jag bara undrar.

    Och för övrigt så har det släppts en wad uninstaller med. Så helt omöjligt ska det inte vara att bli av med allt heller '

    Bjerlk
    Jag tror iofs det finns en skillnad. När jag jobbade som multimediaansvarig på en stor leksakskedja här i Sverige så var det absoluti inte ovanligt att vi fick ut "screeners" av både spel, filmer och annan multimedia, ibland rejält med tid innan de hade officiell release. Om man också betänker antalet tv-spelstidningar/websidor/tv-program mm. som finns runt om i världen som säkert också får tillgång till spelen en stund innan release så innebär det att Nintendo kan ha en massa folk som testar deras online varianter av spel innan de har släppts. Att då ge sig på och börja leta efter vilka av dem som har en genuin screener och vilka som har piratkopierat blir nog ganska svårt ändå.

    Med VC-spel så finns inte den problematiken, där kan man tänka sig att om de enkelt kan detektera vilka som lagligt laddat hem och inte så kommer de kunna ge sig ut på en häxjakt, men som du säger handlar det nog mer om var de drar gränsen själva. De tjänar ju ruskigt med pengar som det är för tillfället så frågan är om de då väljer att försöka ånga på, eller stanna upp och dedikera tid, resurser och pengar på piratjakt. Hoppas på att de inte gör det.

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Nightloyd Visa Inlägg
    Jag råkade fylla Wii:t idag med VC spel så jag fick radera några men mitt Wii brickades inte och jag använder PAL VC spel så klart.
    Men använder inte wii-konsollen det minnet som arbets-minne?

    ja jag menar att om man fyller det typ, blir inte wiin seg då?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Men använder inte wii-konsollen det minnet som arbets-minne?

    ja jag menar att om man fyller det typ, blir inte wiin seg då?
    Inte vad jag vet. Men jag raderade lite så nu har jag typ 340 blocks kvar på flashminnet. Jävla nintendo om dom ska ha nåt som VC så måste ju man få större flashminne i Wii:t man får ju knappt plats med nånting.

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Men använder inte wii-konsollen det minnet som arbets-minne?

    ja jag menar att om man fyller det typ, blir inte wiin seg då?
    Nä, arbetsminnet ligger separat från flash-minnet. För övrigt så är det ej lämpligt att använda flash-minne som arbetsminne pga begränsade skrivcykler.

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    1. Ca 20-30 spel får plats på Wiins minne samtidigt. Detta varierar mycket från spel till spel då vissa kan ligga på närmare 300 blocks medan andra är på fjuttiga ~40. Dessa kan ej köras direkt från ett SD-kort.
    2. En Wii kan aldrig brickas genom att man försöker installera ett VC spel när man inte har tillräckligt med plats kvar, åtminstone inte legalt införskaffade sådana.
    3. Brownstone och Epoxy har helt klart rätt i det dom säger - basically att det är lätt detektera piratade VC-spel. Frågan är bara om Nintendo gör någonting åt det.
    4. Skulle nu Nintendo börja jävlas tillbaka så är det safe om du stänger av nätverket på din Wii och/eller gör en systemformatering, eftersom det även rensar listan på dina tidigare nedladdade spel. Det sistnämnda är dock lönlöst om du (mot förmodan) går in på VC av någon anledning när du ändå redan har tankat spelen någon annanstans.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Risk för brickning mellan US WII och US spel?
    By Jowy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 19:53
  2. Chippa XBOX360 för att spela utländska spel?
    By wge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 07:59
  3. Komponentvideokabel och Virtual Console spel
    By Wakkashi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 02:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •