Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 35 av 35

Diskussion: Virtual Console spel tillgänligt

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hur är det med att köra in NTSC VC spel på en PAL maskin?
    Någon som har erfarenhet av detta?

  2. #32
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av rfi99 Visa Inlägg
    Hur är det med att köra in NTSC VC spel på en PAL maskin?
    Någon som har erfarenhet av detta?
    Dom går att installera men dom funkar inte att starta.

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Finns patchverktyg till att göra dom regionsfria dom med....
    Och då kommer dom att fungera....

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
    Finns patchverktyg till att göra dom regionsfria dom med....
    Och då kommer dom att fungera....
    Det vet jag men det funkar aldrig för mej och så har jag fyllt mitt Wii:t redan.

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vet inte om vi diskuterat om man kör Komponentvideokablage o kör Virtua Console spel o allt blir svart men jag köpte ett spel "ärligt" till min Wii som körs på en 55" LED Samsung o när jag pausar ser jag gråtonad bild men när jag spelar är allt svart men jag hör ljud.
    Kontaktade bergsala o de beskrev det att Virtua Console spel körs i 50Hz o Komponent triggar 60Hz på högsta upplösning, därför blir det som det blir men det finns en workaround....
    Kan inta starta nya trådar så jag klistrar in det jag skrev innan här:

    __________________________________________________ __

    För ett tag sedan köpte jag mitt första Virtua Console spel till Wii ( Nes 8-bit versionen av BallonFight ) och satte mig ned för att avnjuta o retrofrossa lite i soffan.

    Bläddrade in på Wiin o tröck på Start o sen var allt svart...
    Vad i helvete tänkte jag när jag klart o tydligt hör ljud men inte ser någon bild. Pausar o ser en mörk pausbild, trycker på Paus igen o allt blir svart..

    Hörde med en kompis att det fungerar bättre med en S-Video kabel eller Komposkitkabel men vägrar köra Wiit på en sån dålig upplösning på min 55" LED tv från Samsung.

    Ringde Nintendo.se / Bergsala o berättade mitt problem o fick detta som svar:

    Du kan testa följande knep? Förhoppningsvis kommer det en annan lösning:

    1) Gå till wii system settings -> screen -> tv type -> 60 Hz (480i)
    2) Starta vc spelet.

    Beroende på vilket spel du väljer så behöver du plugga in en classic controller (som Legend of Zelda: A Link to the Past) i player 1 wii remote för att starta spelet. Inte alla spel kräver detta steg.

    Skärmen bör vara svart. Tryck på home knappen på wii remoten och gå in i manualen.

    Om nödvändigt, koppla ur classic controllern.

    3) Koppla in nunchuck controllern till wii remote 1. Nu kan du switcha mellan non-interlaced mode och interlaced mode.
    4) Disabla non-interlaced mode genom att trycka på A samt 2 knapparna på wii remote 1 och Z knappen på nunchucken samtidigt. Nu skall ni kunna se spelet normalt.

    För att switcha tillbaks spelet till original inställningarna:

    5) Enabla non-interlaced mode genom att trycka på A och 1 knappen på wii remoten samt Z knappen på nunchucken samtidigt.
    Har inte hunnit prova men om någon annan har samma problem så vet ni att de äldre spelen triggar 50Hz läge o när Komponenten körs kör den 60Hz o då blir det lite tokigt även om tv´n är 50/60 Hz kompatibel Tydligen har Nintendo kämpat med detta sedan releasen men jobbar slött *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Risk för brickning mellan US WII och US spel?
    By Jowy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 19:53
  2. Chippa XBOX360 för att spela utländska spel?
    By wge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 07:59
  3. Komponentvideokabel och Virtual Console spel
    By Wakkashi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 02:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •