Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Hårddisk från xbox till xbox

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    71
    Respekt
    20

    Hårddisk från xbox till xbox

    Hej

    Jag har på något vis råkat paja nätverket i min xbox, min gissning är att det är statisk elektricitet som bränt sönder den. Jag antar att det är för dyrt/krångligt att fixa nåt sånt så jag tänkte göra ett byte med en polare. Han har också en chippad xbox, men han använder aldrig nätverksfunktionerna så jag tänkte att vi kunde byta. Han får en fin chrystal utan nätverk och jag får hans svarta (som jag faktiskt föredrar) med fungerande nätverk.

    Grejen är ju då bara att jag vill ju ha min hårddisk kvar - kan man då bara ta ut och byta mellan boxarna hur som helst? Eller är det något särskilt man ska ha i åtanke med låsning/upplåsning etc. Spelar det nån roll vilka chip vi har? Vad jag vet så har vi olika.

    Om nån vet nåt så svara gärna. Har ni någon bra idé på hur jag löser det med nätverket så är det än bättre förstås...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nej det kan man INTE
    Utan man måste först låsa upp dom med Config Magic
    Om det är Orginal HD vi pratar om
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Aha. Tack!

    Om det är original-HD som han har det vet jag inte, det är inte en sån i min i alla fall. Vilket betyder att jag inte behöver låsa upp den?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    71
    Respekt
    20

    Låsa?

    Och en sak till... sen när jag bytt hårddiskarna, ska dom låsas då på nåt vis?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja HD måste låsas igen om man vill använda sig av MSDASH annars får du ett ERROR
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Finemang! Då ska jag bara hitta ett sätt att låsa dom på då, upplåsning var ju inga problem i alla fall.

    Sen kommer en annan fråga, lustigt nog så satt det ett psxcare-klistermärke på hans xbox. detta var jag tvungen att ha sönder för att kunna öppna lådan, så garantin är ju därmed förbrukad. nåväl, jag undrar vad det är för port ni har satt dit på baksidan - det ser ut som en parallellportshane. vad har man den till? och finns det nåt sätt att ta reda på vilket chip som sitter i? (ja, jag vet. jag borde ha kollat det när jag öppnade lådan)

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Klicka på mitt namn gå till min sida kolla vilket chip det liknar du för mus markören över bilden så får du reda på vilket chip det är
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    71
    Respekt
    20
    Ska kolla chippet så fort jag får mod/ork att skruva upp lådan igen, annars - någon hint om vad den där parallellportsgrejen är till för?

    Sen en annan skum grej som har hänt nu då, det är att alla mina spel har försvunnit! Alla spel och roms som jag hade på min 160 GB hårddisk. I xbmc står det att jag bara har typ 2 GB ledigt så nåt måste ju finnas där, men varken i xbmc's file explorer eller via pc och ftp kan jag se nåt.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Xecuter 2.xx något hade ju en sådan port som man flashade chippet med, med en sån där flasher som jag har på min sida på nån bild. det är ju gammla bilder har inte kvar den boxen längre iaf.
    Men så var det då vad jag kan minnas
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    71
    Respekt
    20

    Igr

    Men du, bilderna är ju så små! Jag blir väl tvungen att skruva upp den igen då för jag har upptäckt att jag inte längre har någon In-Game-Reset, i alla fall inte den jag hade på min förra xbox (LT+RT+back+black). För jag måste in och greja i BIOS eller nåt eller hur gör jag??? Och går det bara att flasha den via parallellportsgrejen eller?

    Tackar förresten för att du orkar med mig...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    beror på vad man har för chip men du kan ju prova med att flasha via "system utils flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip OM man NU har ett SÅDANT chip DVS.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Hur Man Softmoddar Ett Xbox
    By Blixten100 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 19:44
  2. Är en xbox låst till PAL eller NTSC (Svartvit bild problem)?
    By bills in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:51
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Hur laddar man xbox program från PC´ns hårddisk
    By brusa in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-21, 23:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •