Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Uppdatera till 1.9s

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Uppdatera till 1.9s

    Vill uppdatera mitt 1.9g som jag fick installerat då jag köpte chipet.
    Hur uppdaterar jag?
    Jag har skaffat wikey.1.9s.pal och cfg.1.9x.pal på wiikeys hemsida.
    Hur gör jag sen?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Bränn ISO-filen och sätt i skivan i ditt Wii och följ instruktionerna.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    När man packar upp de är båda iso.
    Skall man bränna ut båda antar jag då och sedan köra vilken först?
    Man behöver alltså inga mer program? Bara att köra in i wiin och wola?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag funderar också lite över 1,9s uppdateringen.

    Med uppdateringen till mario galaxy kommer det upp en bild och man ser uppdateringen från 0-100% men 1,9s så startar bara Wii:et om 2ggr sen vill den inte komma fram i wiichannel nåt mer...

    har ju det problemet att "unable to read disc" hela tiden så jag testar hejvilt bland uppdateringar men nu är jag på g att skicka in wii:et.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18

    Lightbulb

    Citat Original inlägg av pepswe Visa Inlägg
    Jag funderar också lite över 1,9s uppdateringen.

    Med uppdateringen till mario galaxy kommer det upp en bild och man ser uppdateringen från 0-100% men 1,9s så startar bara Wii:et om 2ggr sen vill den inte komma fram i wiichannel nåt mer...

    har ju det problemet att "unable to read disc" hela tiden så jag testar hejvilt bland uppdateringar men nu är jag på g att skicka in wii:et.

    Det som jag skulle vilja säga, rätta mig de som vill om jag har fel, men 1.9s är bara en Hotfix uppdatering som bidrog med en massa problem. Ungefär lika många som den fixade, men eftersom denna främst var till för SSBB orginal skivor och små config fixar, så finns det ingen större anledning för en PAL användare att köra nått mer än 1.9g igentligen..

    ALLT fungerar i 1.9g, även de brända versionerna av SSBB i alla dess former. DOCK inte orginal som redan nämnt, men va väl de när vi inte ens har det i PAL ännu

    3.1E/3.2E + 1.9g, mer än så behöver du inte..

    3.2E är väl bara för onlinestöd än så länge om jag inte misstar mig heller

    /L
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    3 frågor. skulle uppskatta raka svar.


    1. behöver jag uppdatera till 1.9s? jag har en pal-wii som är installerad av PSXcare för ca 1,5 år sen. eller ngt sånt. ingen aning om vilken version på wiikey... hur kollar man det?

    2. hur gör jag detta, bränner iso-filen som vanligt och in i Wii?

    3. funkar 1.9s bra? jag läser lite skit här ovanför om det...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    3 frågor. skulle uppskatta raka svar.


    1. behöver jag uppdatera till 1.9s? jag har en pal-wii som är installerad av PSXcare för ca 1,5 år sen. eller ngt sånt. ingen aning om vilken version på wiikey... hur kollar man det?

    2. hur gör jag detta, bränner iso-filen som vanligt och in i Wii?

    3. funkar 1.9s bra? jag läser lite skit här ovanför om det...
    1: Om du inte kan köra vissa spel så kanske du behöver patchen.

    2: Japp

    3: Mitt Wii har börjat strula. Men om det beror på dåliga lödningar eller officiella patchar eller Wiikey patchar vet jag ej.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Spottkopp Visa Inlägg
    1: Om du inte kan köra vissa spel så kanske du behöver patchen.

    2: Japp

    3: Mitt Wii har börjat strula. Men om det beror på dåliga lödningar eller officiella patchar eller Wiikey patchar vet jag ej.
    Det ärligaste sammanfattade svaret för oss PAL användare är väl bara..

    Håll er till 1.9galaxy tillsv. kör med PAL släppningar i full storlek.

    1.9s är främst till för duallayer dvd, vilket vi inte ens har fått ett spel till ännu. (brawl) och det har wiikey även erkännt själva att det var en sista minutenlösning och nått de hastade fram... Som sagt, det strular för majoriteten. Sen finns de andra anledningar med som ovan nämner som lödningar/FW uppdateringar och wiikey kopior.

    Detta är min rekommendation, som självfallet inte stämmer in på alla eller hålls med till fullo. Men alla jag känner med denna uppsättning har inte haft ett enda problem med 1.9g under dessa år med Wiikey. Alla har återvänt från 1.9s till g
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Jag vet inte vad andra gör, men jag måste använda en hackad 1.3 config disk för att ens kunna starta config 1.9x.
    Jag sätter Region override på ON och startar om. (Kollar man igen står det OFF, men det är för att lura ditt Wii att allt är ok, av vad jag förstått..)

    Wiikey 1.9s update är lika skum.
    Jag har en Japanskt maskin, så felmeddelanden är antingen bla, bla, bla, OFF, bla bla, bla eller bla, bla, bla, Error 001, bla bla, bla.

    Efter en massa lirkande har jag lyckats uppdatera chippet, men det krävs att jag tar ut och stoppar in DVDn mellan test och själva uppdateringen. I slutändan får jag meddelandet att allt är ok, men SMG & SSBB ger mig antingen OFF- eller Error 001-meddelandet. Oberoende på vilket "trick" jag använt mig av.
    Truncha Signer, den mystiska key.bin-filen, 04 i main.dol-filen.. Jag har en bra hög med brända skivor som ger mig antingen ett felmeddelande, svart bild eller så kan mitt Wii inte läsa skivan.
    Jag har även testat olika releaser av SMG; same same, no difference..

    Mario Kart funkade inte heller.
    En PPF-patch fixade det problemet. Tills jag klantade till det i de Japanska inställningarna och uppdaterade till 3.3J. Nu får jag bla, bla, bla, OFF, bla bla, bla på disken som är Truncha signerad och bla, bla, bla, Error 001, bla bla, bla om jag bränner utan att ändra på nått. (3.3J blockerar tydligen Truncha)

    Mitt gamla Xbox funkade fint direkt från hårddisken, men Wii-spel behöver hackas så det knakar om dom (kanske) ska fungera..

    Först trodde jag det var mitt Wii som var knas, men vi försökte med en polares maskin. Samma problem, exakt samma problem.
    Vi vet inte ens om chippet verkligen är uppdaterat till 1.9s.
    Uppdateringsdiskarna verifierar att chippet är ok.

    Works perfect over here! Run the update & config and everything is fine! och What the F#(K am I doing wrong..!? är de vanligaste kommentarer jag hittar runt dessa problem.

    Jag har testat allt jag hittat i olika forum, men fortfarande samma visa.
    Är detta ett vanligt problem?

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Så om jag förstår rätt gällande SSBB:

    Om du köper ett orginal och har ett Wiikey behöver du uppdatera.
    Om du kör med "backup" version av spelet tillsammans med Wiikey så behöver jag inte uppdatera.

    Problemet är att jag kör den sistnämnda varianten och följande händer:

    1) Spelet hittas av Wii. Jag klickar för att starta det.
    2) Jag skapar en savefile.
    3) Spelet ska precis ladda fram sin titelscreen, det står "loading" efter 10 sekunder så får jag felmeddelandet att disken inte kunde läsas.

    Då står frågan så här: Är det en taskig bränning/skiva eller är det så att jag kanske behöver uppdatera i alla fall. Om det handlar om skiva/bränning så uppskattar jag gärna tips från folk som har fått det att fungera med sina Wiikeys.

    /Borka.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Birkborkasson Visa Inlägg
    Så om jag förstår rätt gällande SSBB:

    Om du köper ett orginal och har ett Wiikey behöver du uppdatera.
    Om du kör med "backup" version av spelet tillsammans med Wiikey så behöver jag inte uppdatera.

    Problemet är att jag kör den sistnämnda varianten och följande händer:

    1) Spelet hittas av Wii. Jag klickar för att starta det.
    2) Jag skapar en savefile.
    3) Spelet ska precis ladda fram sin titelscreen, det står "loading" efter 10 sekunder så får jag felmeddelandet att disken inte kunde läsas.

    Då står frågan så här: Är det en taskig bränning/skiva eller är det så att jag kanske behöver uppdatera i alla fall. Om det handlar om skiva/bränning så uppskattar jag gärna tips från folk som har fått det att fungera med sina Wiikeys.

    /Borka.
    du är inte den enda har samma problem, så finns det någon lösning?
    för vissa tror bara att det händer nån enstaka person men det händer
    många faktist.

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    34
    Respekt
    19
    okej har 1.9s updaten men ÄNDÅ så är det samma problem?

Liknande diskussioner

  1. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:09
  2. Wiikey med firmware 2.2E uppdatera till 3.1E
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 11:54
  3. Uppdatera 2.81 till 3.50?
    By Mammaspojke in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 12:46
  4. Uppdatera sin xbox?
    By Robie in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 13:18
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •