Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Flytta Emu-spel till xboxen

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0

Flytta Emu-spel till xboxen part ehh 2???

Hm mitt nätverk är ur funktion och jag har en hög neogeo-spel på min dator som jag vill få över till min xbox...
    men när jag bränner de på dvd verkar inte boxen känna till formatet (no dvd-nånting)

Cd går bra men att flytta 15gig emu-spel via cd tar ju typ 20+ cd-skivor...

nån som vet om man ska ställa om formatet i nero innan man bränner ut dem eller så??
    Last edited by bmansweden; 2008-04-24 at 23:03. Anledning: Uppföljning/uppdatering av problemet
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Använd UDF istället för ISO

I fliken UDF (info-multisession-UDF-label-dates-misc-burn) i fönstret "New Compilation" kryssar du även i Force DVD video compatibility Mode (required for XBOX TM)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Respekt
    0

Funkade en gång

Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Använd UDF istället för ISO

I fliken UDF (info-multisession-UDF-label-dates-misc-burn) i fönstret "New Compilation" kryssar du även i Force DVD video compatibility Mode (required for XBOX TM)
    Det funkade en gång, sen fick jag tag i kawa-x för xbox på en xbox-iso, öppnade den med C-XBox Tool och extraktade filerna så jag kunde se dem i pc´n, plockade ner de roms jag vill ha från nätet, la dem i roms-mappen i Kava-x, ändrade sök-vägen på var romsen ska vara (f:/emulators/kawa-x/roms)
    och har sen försökt bränna ut det för att lägga i xboxen, men den hittar inte dvdn...
    Har gjort som du sagt (udf med force dvd ikryssat), har sen provat att bränna ut den som "vanlig" iso,
    har även försökt att med C-XBox Tool att göra om den till en xbox-iso igen och det funkar men hur jag än bränner ut den så hittar xboxen den inte heller...

Jag blir snart mer än knäpp och kastar ut min xbox genom närmaste fönster
    //B
    Last edited by bmansweden; 2008-04-24 at 23:01. Anledning: Hjääälp..¤gråter floder¤
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Respekt
    0
    Ha ha helt sjukt, jag fick rippa emu-discarna (baed 3a och baed3b) med ett xbox-rippar prog, plocka ut romsen, lägga på en minus dvd och forca xbox-mode och sen lägga in dem via xmc i boxen...men nu funkar de...
    Nintendo:
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0

Liknande diskussioner

1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. flytta över Matrix Infinity till en annan ps2
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 22:23
  3. Ladda ner spel till PSP
    By Locopoconoco in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:01
  4. xbox360 Japanska spel till Pal
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 13:14
  5. Updated till spel
    By jiper in forum XBOX 360 - Allmänt