Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fel-flashad v79?

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18

Fel-flashad v79?

Hallå!

jag lämnade in min xbox elite till en modbutik(nu i efterhand borde jag dock valt psxcare )

Min dvd-rom är en hitachi v79... När jag fick tillbaka boxen och satte på den första gången så fick jag en blinkande röd lampa och meddalandet E 64... mmhmm... Så jag lämnar tillbaka boxen, dom hävdar att det var något med flashningen och att dom skulle fixa det. Jag får tillbaka den ytterligare en gång. Denna gång lyckas jag spela ett spel i ca 5 minuter, sen fryser boxen, jag startar om och Hej, E64!

Startar om igen, E64 igen.. drar ut alla sladdar, sätter på. KOmmer in i dashboarden, MEN dvd-romen skida vägrar åka ur... okej, bort med alla sladdar, i med alla sladdar. Boxen funkar igen, spelar ett spel i ca 2 timmar... boxen fryser, startar om... E64... jaha...

Stänger av i ilska, låter den stå över natten, testar igen dagen efter. Har nu lyckats spela ca 5 timmar på två olika tillfällen... Nu är mina frågor:

1) Kommer min box med största sannolikhet att få E 64 igen, dvs borde jag lämna in den igen?

2) Är jag helt körd med Live! nu? Det är ju iXtreme 1.4, men loggar boxen felet e64, som jag gissar bara händer om man flashat boxen?

mvh,

zhil.
    Last edited by zhilmoen; 2008-04-23 at 11:07.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Låter som om SATA kabeln glappar av någon anledning.

Har du otur så har den som chippade den skadat SATA-kontakten i dvdläsaren, då lär du få se E64 lite då å då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Ach... men, det borde dom ju ta ansvar för tycker man?

Visst borde jag lämna tillbaka den igen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ja, om du får error igen så lämna in den och be dom byta SATA kabeln och kolla att kontakterna i dvdläsaren är i bra skick.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    okej, dat ska jag göra! Tack för hjälpen Hansi! Jag lovar att använda mig av er nästa gång

Liknande diskussioner

1. Uppdatering av spel (när man har flashad 360)
    By bavermus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 02:31
  2. Testa om boxen från Tyskland är flashad
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 23:35
  3. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:52
  4. är det chipet eller hdd som är fel på?????
    By lindgren in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 17:54
  5. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 20:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner