Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Behöver tips på en flashning som passar mig!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Behöver tips på en flashning som passar mig!

    Hejsan! Har bestämt mig för att flasha och har tidigare idag plockat ner min xbox360, det gick jätte bra. Dock vet jag inte vilken guide jag ska följa. Jag kom fram till det finns en Samsung MS28 dvd i xboxen. Jag har också tänkt att andvända ett usb minne under själva flashningen, bra idé? Dock vet jag inte alls hur själva flashningen skall gå till.

    Eftersom jag inte har mycket pengar alls så letar jag efter det billigaste sättet att flasha! Helst ska det inte kosta något, men det finns väl inget sätt att flasha konstadsfritt? Jag har kollat runt efter guider i två dagar nu, så säg inte att jag ska söka. Att lämna in den är också ett alternativ, men det skulle kosta en slant det med. Men har ni något tips på hur man ska gå till väga eller vilken guide som är bra att följa så tipsa gärna. Jag kan tänka mig att betalla lite för det, men som sagt, helst inte. Tänk gärna på att skriva ganska nybörjarvänligt för jag är helt ny inom det här.

    Jätte tacksam för hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Dock så har jag inga pengar att köpa ett connectivity kit och ett VIA VT6421A SATA (Serial ATA) PCI kort =/

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Har du läst guiden????

    Om du har tur så kanske sata porten på ditt moderkort är Kompatibelt.
    Och sen när det gäller connectivity kit så är det bara en rekommendation, det går att köra med "xbox ström".

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gnurider Visa Inlägg
    Om du har tur så kanske sata porten på ditt moderkort är Kompatibelt.
    Och sen när det gäller connectivity kit så är det bara en rekommendation, det går att köra med "xbox ström".
    Ok toppen Ska testa det där. En sak jag dock inte förstår genom guiden är om jag måste ha xboxen inkopplad till en tv samtidigt som jag flashar? För jag har läst med vissa guider att videokabeln MÅSTE sitta i när man ska flasha.. Undrar om det stämmer?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    360 utan hdmi stänger av sig efter någon minut om man inte har tvkabeln ansluten. Men den behöver bara sitta i boxen, inte i tv:n

    Använder du "xbox ström" så finns det däremot teorier om att xboxen loggar/minns att den startat med felkoden "aargh jag har ingen dvdläsare ansluten" och därmed ökar risken för liveban.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    360 utan hdmi stänger av sig efter någon minut om man inte har tvkabeln ansluten. Men den behöver bara sitta i boxen, inte i tv:n

    Använder du "xbox ström" så finns det däremot teorier om att xboxen loggar/minns att den startat med felkoden "aargh jag har ingen dvdläsare ansluten" och därmed ökar risken för liveban.

    Okej. Den risken pallar jag dock inte att tänkta på, vill flasha ikväll

    Men det med Xbox ström. Datorn ska väll också vara inkopplad i ett uttag och xboxen ska ha sitt egna uttag? För strömen pratar jag om då.. Hoppas du förstår vad jag babblar om.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Okej. Den risken pallar jag dock inte att tänkta på, vill flasha ikväll

    Men det med Xbox ström. Datorn ska väll också vara inkopplad i ett uttag och xboxen ska ha sitt egna uttag? För strömen pratar jag om då.. Hoppas du förstår vad jag babblar om.
    han snackar nog om att en del anser det är säkrare med ett "connectivity kit" http://www.psxcare.com/product.php?xProd=508&xSec=89 för att försörja dvd-läsaren i xbox'et med ström. detta för att förhindra "teorin" att xboxen loggar att inte sata kabeln sitter i dvd-läsaren och därmed bevisar att någon pillat med den, vilket kan leda till ban. finns trådar om detta. många flashar utan kit'et, jag är en av dem...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    han snackar nog om att en del anser det är säkrare med ett "connectivity kit" http://www.psxcare.com/product.php?xProd=508&xSec=89 för att försörja dvd-läsaren i xbox'et med ström. detta för att förhindra "teorin" att xboxen loggar att inte sata kabeln sitter i dvd-läsaren och därmed bevisar att någon pillat med den, vilket kan leda till ban. finns trådar om detta. många flashar utan kit'et, jag är en av dem...
    Ok. Men när du flashade hade du kopplat in både datorn och xboxen till eluttag eller bara xboxen? Det måste väl ändå vara båda som ska vara inkopplade?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Ok. Men när du flashade hade du kopplat in både datorn och xboxen till eluttag eller bara xboxen? Det måste väl ändå vara båda som ska vara inkopplade?
    båda. kan inte flasha utan dator. med connectivity kit räcker det med dator.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    båda. kan inte flasha utan dator. med connectivity kit räcker det med dator.
    Haha, jo så är det förstås. Ok, något mer tips innan flashning? Tror jag vet allt jag behöver veta nu..

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Testade att flasha igårkväll. Det funkade inte alls. När jag gjorde 10 sekunders grejen så hände ingenting. Vad kan det bero på? Jag kopplade loss sladden från både hårddisken och Dvd driven. Och sedan en sata kabel från moderkortet på datorn till xboxen. Är det rätt? Eller vad kan jag ha gjort för fel?

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
    Testade att flasha igårkväll. Det funkade inte alls. När jag gjorde 10 sekunders grejen så hände ingenting. Vad kan det bero på? Jag kopplade loss sladden från både hårddisken och Dvd driven. Och sedan en sata kabel från moderkortet på datorn till xboxen. Är det rätt? Eller vad kan jag ha gjort för fel?
    SATA-kabeln ska gå mellan moderkortet (eller kontrollerkortet) på din dator till hårddisken på Xboxen (dvs. inte moderkortet). Hårddisken på Xboxen ska ha strömförsörjningen ikopplad mellan Xboxens moderkort och hårddisken.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    SATA-kabeln ska gå mellan moderkortet (eller kontrollerkortet) på din dator till hårddisken på Xboxen (dvs. inte moderkortet). Hårddisken på Xboxen ska ha strömförsörjningen ikopplad mellan Xboxens moderkort och hårddisken.
    erhm. du menar till dvd'n på xboxen.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    SATA-kabeln ska gå mellan moderkortet (eller kontrollerkortet) på din dator till hårddisken på Xboxen (dvs. inte moderkortet). Hårddisken på Xboxen ska ha strömförsörjningen ikopplad mellan Xboxens moderkort och hårddisken.
    Hårddisken på xboxen har absolut INGET med flashning att göra! Du ska ha en sata kabel mellan datorn och 360ins dvd-läsare. Och Sata kablen ska pluggas i direkt i dvd-läsaren!

    De gör samma sak för mig efter 10s tricket, troligen beror de på att du inte har rätt chipset på moderkortet och får beställa ett kontroller kort härifrån psxcare. Tyvärr finns inget annat sätt!

    EDIT: INT21 va snabbare......
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Sorry, givetvis menar jag dvd:n. Skyller på salongsberusning.

Liknande diskussioner

  1. Det som inte fick hända hände (Flashning)
    By mitscat in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 20:41
  2. Vilket Chip passar mig?
    By Haren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 19:56
  3. Halverst orolig efter 360 flashning?
    By GinGin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 22:57
  4. Behöver info ang vad jag behöver samt flashning
    By arne tegel in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 02:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •