Ohoj!
Jag har haft mitt Wii chipat med ett argon chip i snart 4-5 månader. Jag har levt rövare och testat de flesta spel i olika format NTSC och PAL.
Jag köpte ett point card och skaffade Opera webläsare. sedan så har jag inge direkt intresse av nått annat att ladda hem, så resterande tänkte jag ge till släktingarna. Hur som helst så skulle jag lägga till min brors Wii och min ena kusins Wii så att man kan skicka lite mess mellan varandra och skicka presenter från shopen.
Men min kusin påstår att hon inte kan gå ut med sin konsol på nätet och updatera sitt Wii för då Brickar hon det. Jag berätta då att "hey jag kör en updatering typ 1 gång i veckan". Min broder och min kusin kollade mycke häpet på mig och utbrast typ "du är inte klok".
Vad dom berätta för mig är att man skall inte ansluta alls till Connect24.
jag har på allt som finns när det gäller nätverk.
Men vi har lirat massa Mario Kart mot varandra online. borde dom då inte kunna ansluta utan att oroa sig?
Samt att jag lirat lite battalion wars och Mario strikers Football och nått annat som var otroligt tråkigt (dock inte mot bror och kusse).
Dom har båda WiiKey i sina maskiner.
Som sagt så har jag ett Argon och är mkt nöjd med det. Har fungerat klockrent, Bränner alla spel i x4 på TDK DVD-R. Testade en Qpac skiva som första bränning. men det gick inte alls i maskinen, så gick över till TDK och det har fungerat klockrent 150 skivor senare. Det enda fel jag har med Wii:t och Argon chipet är att Jag inte kan konfigurera trådlöst internet anslutning på plats 1 i settings. Men Hey, jag har ju 2 platser till så det är ju en mindre förlust av att ha chippat.
Men vad jag har förståt så är det enda man inte ska acceptera är att updatera från NTSC skivor till sitt Wii PAL. Resten är lite "Hey, shit the same. Do what you want, you wonderful handsome white little thing you" eller?
Så min fråga är : Hur går man till väga för att Bricka sitt Wii? Har jag haft insane tur? Ska man undvika att ens ha sin konsol online? Ska man inte köpa någonting online i shopen som jag gjort? Och slutligen, kan Nintendo upptäcka Argon chipet?
P.S. Är lite förvånad till att nintendo inte verkar ha nån typ av censur över huvud taget vare sig i spelen eller online då man skickar runt sin Mii eller man tävlar/spelar online. Jag heter AnusBrkr (då man aldrig får plats med hela namnet vilket är AnusBreaker, duh) Enda censuren jag stött på är i Mario & Sonic Olympic Games. Där fick man inte heta nått med anus så det blev en z variant istället.
Bookmarks