Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?

    Ohoj!

    Jag har haft mitt Wii chipat med ett argon chip i snart 4-5 månader. Jag har levt rövare och testat de flesta spel i olika format NTSC och PAL.
    Jag köpte ett point card och skaffade Opera webläsare. sedan så har jag inge direkt intresse av nått annat att ladda hem, så resterande tänkte jag ge till släktingarna. Hur som helst så skulle jag lägga till min brors Wii och min ena kusins Wii så att man kan skicka lite mess mellan varandra och skicka presenter från shopen.

    Men min kusin påstår att hon inte kan gå ut med sin konsol på nätet och updatera sitt Wii för då Brickar hon det. Jag berätta då att "hey jag kör en updatering typ 1 gång i veckan". Min broder och min kusin kollade mycke häpet på mig och utbrast typ "du är inte klok".

    Vad dom berätta för mig är att man skall inte ansluta alls till Connect24.
    jag har på allt som finns när det gäller nätverk.

    Men vi har lirat massa Mario Kart mot varandra online. borde dom då inte kunna ansluta utan att oroa sig?
    Samt att jag lirat lite battalion wars och Mario strikers Football och nått annat som var otroligt tråkigt (dock inte mot bror och kusse).

    Dom har båda WiiKey i sina maskiner.

    Som sagt så har jag ett Argon och är mkt nöjd med det. Har fungerat klockrent, Bränner alla spel i x4 på TDK DVD-R. Testade en Qpac skiva som första bränning. men det gick inte alls i maskinen, så gick över till TDK och det har fungerat klockrent 150 skivor senare. Det enda fel jag har med Wii:t och Argon chipet är att Jag inte kan konfigurera trådlöst internet anslutning på plats 1 i settings. Men Hey, jag har ju 2 platser till så det är ju en mindre förlust av att ha chippat.

    Men vad jag har förståt så är det enda man inte ska acceptera är att updatera från NTSC skivor till sitt Wii PAL. Resten är lite "Hey, shit the same. Do what you want, you wonderful handsome white little thing you" eller?

    Så min fråga är : Hur går man till väga för att Bricka sitt Wii? Har jag haft insane tur? Ska man undvika att ens ha sin konsol online? Ska man inte köpa någonting online i shopen som jag gjort? Och slutligen, kan Nintendo upptäcka Argon chipet?

    P.S. Är lite förvånad till att nintendo inte verkar ha nån typ av censur över huvud taget vare sig i spelen eller online då man skickar runt sin Mii eller man tävlar/spelar online. Jag heter AnusBrkr (då man aldrig får plats med hela namnet vilket är AnusBreaker, duh) Enda censuren jag stött på är i Mario & Sonic Olympic Games. Där fick man inte heta nått med anus så det blev en z variant istället.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag kanske ska tillägga att jag nu har firmware 1.8 tror jag hade firmware 1.3 när jag fick Wiit och chippet. Men jag uppdaterade inte mitt Wii förrän typ för 1 månad sedan. Va lite klurigt att veta exakt vad man skulle välja för nått på hemsidan. Men jag ladda ner allt och testade till jag till slut hittade rätt. Det blinkade till lite i 5 min, sedan så var allt klart. Det var den enda gången som jag känt lite "Shit det här kommer ju bara gå så fel"

    Vet inte om det gör nån skillnad i firmware om det är så att man ska gå "undetected" ut på nätet. Det fanns ju vissa chip som hävdade att dom inte kunde upptäckas av nintendo online. det är därför man ställer sig lite frågande till om man inte ska gå ut online med ett Argon.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Att spela online ska inte vara några problem alls.

    Det enda du behöver vara "rädd" för när det är brickning är just updatering från ett icka PAL spel som du vill spela. Bar du brickblockat så är det inga problem!

    PAL spel kan aldrig bricka en PAL maskin...

    Det som dina vänner har tänkt på är att om du har WiiConnect24 aktiverat, så fins det flera som har brännt sina grafikenheter, eftersom wiit blir för varmt i standby när fläkten har stängts av. Detta var främst ett problem på de gamla firmware modellerna...

    Bjerlk

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ahhh, tack så mkt för ditt svar

    Det är kanske bäst att skaffa sig ett stativ med en liten fläkt i eller någonting för att vara på den säkra sidan

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PrinsBertil Visa Inlägg
    Ahhh, tack så mkt för ditt svar

    Det är kanske bäst att skaffa sig ett stativ med en liten fläkt i eller någonting för att vara på den säkra sidan
    Ha ha
    Jag har en polare som köpte en liten platta ungefär lika stor som en liten bärbar dator med tre fläktar i och ställer sitt wii på den...sjukt, låter som ett jetplan...
    den drivs via usb´n på wiit så visst, men varför?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Ha ha
    Jag har en polare som köpte en liten platta ungefär lika stor som en liten bärbar dator med tre fläktar i och ställer sitt wii på den...sjukt, låter som ett jetplan...
    den drivs via usb´n på wiit så visst, men varför?
    Orsaken är att om man har wiiConnect aktiverat och stänger av ditt Wii, så går den "bara" till standby.
    Standby läget i sig har skapat problem för vissa Wii:n främst äldre versionen, Det har medfört att Wiit grafiska enhet har blivit överhettad och skapat artefakter/tearing (grafikfel) i spel. Detta beror främst på att i standby så stängs fläkten av med Wiit är fortfarande igång till viss mån och kan överhetta grafikenheten.

    Detta är varför vissa skaffar ett stöd som har en fläkt som går konstant för att kyla Wiit när det är i standby läget (Själv så har jag aldrig standby eller WiiConnect24 aktiverat)

    Bjerlk

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Att ha WiiConnect24 aktiverat har två fördelar:

    - Du kan använda News och Weather Channels.
    - Din Wii-mail är läsbar direkt när du sätter på enheten. Du behöver inte vänta på att ta emot nya meddelanden.

    Är det värt att riskera överhetta grafikchippet för de två funktionerna? Jag tycker inte det.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Jag skulle tro att några få bara har haft otur vad gäller överhettning... Min Wii har alltid haft Connect24 aktiverat och den har aldrig agerat konstigt. Dessutom kollar jag efter fw updates med jämna mellanrum och surfar på VC rätt ofta utan något som helst strul. Online är det absolut mest säkra sättet att uppdatera sin Wiis firmware på, det är inga tvivel om saken. Varför det är så orkar jag inte gå in på i detalj med brorsan och kusinen är i det här fallet felinformerade eller bara paranoida.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Jag vet inte om dessa är aktiverade, har bara låtit min enhet vara sen jag fick den...var av-aktiverar jag dessa?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:09
  3. Fel efter avbruten uppdatering
    By iso in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 16:46
  4. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •