Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 94

Diskussion: Texturproblem i GTA

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    fast jag har Benq och har inga problem. Är det bara tur elleR?

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hmm, jag har ingen jävla aning nu.
    Men dom som har texturproblem har hittils bara varit benq:are.
    Kan det vara att du har hårddisk?
    Kominationen BENQ utan hårddisk kanske är anledningen?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kanske är en benq, hdd, media fråga. bara för att en person inte har problem med sin benq, så kanske just den median fungerar bra med benq. skulle två personer ha samma media och en av dem får problem med benq så kanske de inte bränt med likadan brännare/firmware, program etc. att bara skriva benq känns meningslöst...

    man borde ange:
    xbox firmware (hastighet), xbox läsare, xbox hdd (med/utan), brännare (firmware), skivor (hastighet), fungerar/fungerar inte (förklaring)...

    vad jag läst så fungerar samsung läsare oerhört bra med just GTA IV.

    ixtreme 1.4, ms28, hdd, samsung sh-s182d (SB06), verbatim 4X (ID:MKM-003), imgburn, min uppsättning fungerar kanon.

  4. #34
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Mmm, mickys. Vad har du för brännare och vilka skivor kör du med? Och vilken hastighet brände du i?

    Edit: Och vilken firmware kör du med? Är det iXtreme 1.4?
    Last edited by Lulebo; 2008-04-27 at 20:09.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Kör med: ixtreme 1.4, Benq, hdd, samsung dvd-brännare, verbatim , imgburn, min uppsättning fungerar kanon. Brände i 2,4 ggr då jag inte lyckas bränna snabbare med min brännare, imgburn o de skivorna av någon konstig anledning.

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Vad skumt. Har du provat att köra utan hddn? Vissa säger att den hjälper genom att spara där man varit så den cachar upp. Vore juste om du provade en kort sväng utan den och bränn igenom stan en gång.

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    17
    Har nån testat och bränna på den nya versionen av imgburn? jag har inte uppdaterat min version än, men undra om det kan vara det som är felet?

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Jag brände med cloneCD. Om imgburn funkar bättre kanske man borde testa det.

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jag uppdaterade min imgburn innan jag brände...nä orkar inte koppla ur hårddisk och sånt.

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Det blir spännande att se hur det funkar med orginalskivan, om problemet försvinner då så köper jag spelet.

  11. #41
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    I Recensionen på Gamereactor.se sägs det att xbox 360 versionen lider av textureproblem, så de e nog bara att leva med de.

  12. #42
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    I Recensionen på Gamereactor.se sägs det att xbox 360 versionen lider av textureproblem, så de e nog bara att leva med de.
    Återigen en som inte förstått problemet.. Läs tidigare poster.

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av davidos90 Visa Inlägg
    Det blir spännande att se hur det funkar med orginalskivan, om problemet försvinner då så köper jag spelet.
    Jag med, verkar ju finnas relativt billigt på vissa ställen. Och är det nåt spel man ska köpa så är det nog detta.

  14. #44
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Som sagt, R* skulle aldrig släppa spelet om det var så att alla med BenQ läsare (typ 25-30% av alla 360 ägare) inte ensingång kan spela spelet...säger sig självt.

    Men man kan ju inte låta bli att bli orolig. Ska köpa spelet imorgon som sagt, förhoppningsvis har några redan fått det idag så dom kan säga om det funkar bättre eller ej.

  15. #45
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Joakim, rapportera gärna imorgon hur spelet fungerar. Om det funkar som det ska kanske jag får ta och köpa det trots att ekonomin tryter. Får väl käka pasta och ketchup resten av Maj.

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    iXtreme 1.4, Benq, 120GB HDD, Pioneer DVR-215D 1.18, Verbatim 2.4X brända i 4x, dye: Disc ID: MKM-001-00, growisofs. Min uppsättning fungerade kanon tills jag rensade patchar på disken. Då blev det ett rent helvete att köra speciellt race. Detta kanske har rensat cachen också. Kan filma detta om nån är intressad när det återkommer eftersom det är över.

    Kan även vara bra ifall man nämner vilken firmware man har på brännaren och hastigheten de är ämnade för att brännas så man inte bara skriver hastigheten man bränt i och storlek på disken eftersom de presterar olika.

  17. #47
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Läste på maxconsole att man kanske borde flasha ner hastigheten istället för upp för att få den att läsa bättre. Fast inget confirmed än. Ja, om man rensar cachen så sabbar man. Det låter på folk som om det tar ett tag för GTA att bygga upp en bra cache på hårddisken. Rensar man den börjar man om på ny kula.

  18. #48
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Får väl hoppas att det är Rockstars fel och att dom släpper en patch.

  19. #49
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Sådär, nu har jag testat också.

    Statusrapport:

    Modell, Chipset: Premium Pro - Falcon
    Drive, Firmware: BenQ 8x - iXtreme 1.41
    HDD: Ja
    Brännare: Samsung SH-S202J
    Media: Verbatim 2,4x (made in India)
    Release: Grand_Theft_Auto_IV_MULTI5_PAL_READNFO_XBOX360-iCON
    HDTV: Nej

    Har bara lirat en timme, men det funkar faktiskt relativt klockrent här. Har inte stört mig på något ännu.
    Last edited by Peligroso; 2008-04-29 at 01:49.

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Kan någon som kört orginalet säga om det fungerar?

  21. #51
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    Har själv en Samsung..
    Hade problem med texturerna första 10 minuterna jag spelade när jag drog iväg fort som *** på en NRG-900

    Sen låste sig spelet en gång.

    Men inte numera
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

    Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

    XBMC

    250 GB HDD

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    nacka
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    tjabba har oxå en benq och blev helt paff när texturerna inte ladda korrrekt så jag har nu väntat tills idag för att köpa en riktig kopia. Och ville bara meddela dåliga nyheter.SKOJJA! Allt funkar fint fint inga flygande bilar inga gråa å plana byggnader. fina fina detaljer.. dock sker det väl ytterst sällan att någon enstaka objekt kommer lite försent men mils avstånd från samma texture problem som kopian vi alla laddat ner.

    iaf ska fortsätta spela ses inne på live sen

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av michael.g Visa Inlägg
    tjabba har oxå en benq och blev helt paff när texturerna inte ladda korrrekt så jag har nu väntat tills idag för att köpa en riktig kopia. Och ville bara meddela dåliga nyheter.SKOJJA! Allt funkar fint fint inga flygande bilar inga gråa å plana byggnader. fina fina detaljer.. dock sker det väl ytterst sällan att någon enstaka objekt kommer lite försent men mils avstånd från samma texture problem som kopian vi alla laddat ner.

    iaf ska fortsätta spela ses inne på live sen
    positiva nyheter, får hoppas det går lika bra för resten av benq användarna. iom gta iv vet man iaf att benq har lättare att få texturproblem ifall detta dyker upp på kommande spel, den verkar lite känsligare. tycker det är konstigt att andra spel fungerar så bra med just benq men inte årets höjdarlir.

  24. #54
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Funkar ju klockrent för vissa :P

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    Funkar ju klockrent för vissa :P
    Hur många av vissa som helt enkelt inte är känsliga för problemet är ju en annan fråga då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Thumbs up Bekräftelse tack

    Hej!

    Jag skulle gärna vilja ha flera bekräftelser på att det fungerar bra med retail skivan om man har en BenQ drive.!

    Vidare vore det bra om man fick veta om de har hårddisk eller ej.

    Känns ju väldigt onödigt att köpa spelet om inte det fungerar korrekt, det kanske i sådana fall är bättre att investera i en hårddisk

    Mycket tacksam för svar!

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jaha, då blir det till att köpa originalet då.
    Synd att spelet som man flashade xboxen för inte funkar...

  28. #58
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hur många av vissa som helt enkelt inte är känsliga för problemet är ju en annan fråga då...
    Visst, men jag kan ärligt säga att jag är känslig för alla problem av den här typen. Det finns någon enstaka pop-in och när det händer är det att man kan se att byggnaderna "längst bort" i bilden ritas upp, dock väldigt sällan. Det har aldrig varit i stil med att du inte ser lyktstolpar förrän efter du har kört in i dem eller något ens i närheten av det som vissa har rapporterat. Det fungerar lika bra som vilket annat 360-spel som helst för mig. Ser snyggt ut också.

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2007
    Från
    Oslo
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Verkar som att det fungerar för dom som bränt spelet med samsung SH-xxxxx brännare och Verbatim media i 2,4x.

    Har benq driven, hdd själv med iXtreme 1.4. Har både en Samsung och en Pioneer brännare så ska testa detta imorgon!

  30. #60
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Blev så illa tvungen att köpa spelet, så nu kan jag äntligen spela! Elgiganten hade det inne för 399 spänn, så det var inte så farligt som jag hade trott. Surt ändå. Köpte och flashade en xbox mest för det här spelet =P

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att bränna GTA 4..
    By danskenitunnan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 16:36
  2. Bränna GTA!?
    By MRPRESIDENTOO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 01:40
  3. Problem med GTA SD
    By Cyrus2 in forum Grand Theft Auto serien (xbox)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 17:44
  4. nya GTA
    By oscqr in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 23:51
  5. Error medelande när jag startar gta
    By B-ball-player in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 09:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •