Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 94

Diskussion: Texturproblem i GTA

  1. #61
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Lulebo Visa Inlägg
    Blev så illa tvungen att köpa spelet, så nu kan jag äntligen spela! Elgiganten hade det inne för 399 spänn, så det var inte så farligt som jag hade trott. Surt ändå. Köpte och flashade en xbox mest för det här spelet =P
    Så du brände det men det fungerade inte alls. Men den köpta versionen fungerar bra eller?

    Har du HDD?
    Last edited by Pachanga; 2008-04-29 at 15:02.

  2. #62
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pachanga Visa Inlägg
    Så du brände det men det fungerade inte alls. Men den köpta versionen fungerar bra eller?

    Har du HDD?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...22&postcount=2

  3. #63
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Fick det på posten idag och satte mig för ett par timmar sedan och började spela.
    Första gången hängde det sig redan när man ser gubbarna spela Domino i introt.
    Innan jag hann komma fram till första uppdraget hade det hängt sig 3-4 gånger.
    Den sista (sjätte) gången jag spelade ställde jag om till 480p och kunde spela förhållandevis länge.

    Så det stämmer kanske med att cachen måste jobbas ihop innan det flyter på.
    Ett upplägg som ju inte känns direkt klockrent...

    Kör med Samsung och hårddisk.

  4. #64
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Jag har precis spelat spelet på ett PS3, och jag måste säga att grafiken buggar på även på den konsollen. Den installerar ju även 4gb på PS3s hårddisk och ska enligt alla recensenter vara versionen med minst pop-up och texturproblem. Ex. Man åker in till laundromaten för att få pengar av ägaren, när man kommer in så laddar bänken in i efterhand precis som på min version. Så, dom som säger att dom inte har några problem har övermänskliga xbox som kan läsa av skivor snabbare och kan rita upp grafiken ännu snabbare!! Jävla idioter.

    Båda versionerna har sina problem, jag kommer vara nöjd med min brända kopia i 4x, eftersom den antagligen bara laggar lite lite mer än en retailkopia.

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag har inte några som helst problem med störande oritade texturer. (har dock noterat att något ritats upp någongång i en "filmsekvens" men andra gången man kollat den har allt varit bra) tycker jag har minimala problem och spelet visar inte en tendens att göra det ospelbart pga av grafik här. / en jävla idiot med en ms28 i übermänsklig 360 med überintelligent cache

  6. #66
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Bra att du är ärlig. Stör mig bara på att folk säger att allt flyter på 100% i 60fps allt laddas i tid osv när det bevisligen inte ens gör det på retailkopiorna. "inga som helst problem" sen skriver IGN att spelet har problem med texturer och pop-ins.

  7. #67
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Acabftp Visa Inlägg
    Jag har precis spelat spelet på ett PS3, och jag måste säga att grafiken buggar på även på den konsollen. Den installerar ju även 4gb på PS3s hårddisk och ska enligt alla recensenter vara versionen med minst pop-up och texturproblem. Ex. Man åker in till laundromaten för att få pengar av ägaren, när man kommer in så laddar bänken in i efterhand precis som på min version. Så, dom som säger att dom inte har några problem har övermänskliga xbox som kan läsa av skivor snabbare och kan rita upp grafiken ännu snabbare!! Jävla idioter.

    Båda versionerna har sina problem, jag kommer vara nöjd med min brända kopia i 4x, eftersom den antagligen bara laggar lite lite mer än en retailkopia.
    I jämförelse med hur det var med den brända kopian kan jag ju säga att retail är himmelriket. Visst poppar det upp saker även nu, men LÅNGT innan man kör in i dem. Enda ställena saker poppar upp för långsamt i mitt tycke är precis som du säger när man går in i affärer och sånt där mycket ska laddas in snabbt. Men det är nog ett problem som finns på alla versioner.

  8. #68
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Acabftp Visa Inlägg
    Så, dom som säger att dom inte har några problem har övermänskliga xbox som kan läsa av skivor snabbare och kan rita upp grafiken ännu snabbare!! Jävla idioter.
    Ärligt talat. Jag kör på min brända version och jag har inte de problem som många här snackar om, med väg som ser konstig ut och byggnader och lyktstolpar som poppar upp i princip samtidigt som man krockar med dem. Det enda problemet jag har med pop-ins (och det är i väldigt liten utsträckning), är inne i hus om jag springer in tvärt, exempelvis rummet i mitt safehouse poppar upp ganska konstigt, men bortsett från mindre grejer som ibland buggar inomhus så har jag verkligen inga problem. Visserligen har jag bara maxat en banshee hittils, men det gick klockrent på dagtid iaf.

  9. #69
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Jag som sett fram emot att spela GTA4 hela dagen.
    Får väl testa utan hårddisk, eller nåt. Blir svårt att spara bara.

  10. #70
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Kan någon kolla under sin orginalskiva om det är ett par millimeter nästan längst ut som ser ut precis som att det inte finns någon data på. Efter den ytan fortsätter skivan precis som vanligt ett par millimiter till. Eller ser alla 360-skivor ut så?

    Min box har låter mer än vanligt när den läser GTA-skivan, och det börjar direkt när skivan kommer i läsaren. Anledningen till mina frysningar börjar alltså förmodligen köras redan från början när skivan sätts i.

  11. #71
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Menar du att den låter mer än utan skiva eller mer än med andra skivor?

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Mer än med andra skivor.
    Fläktarna och skivans hastighet verkar dra igång på max.
    Och det som jag tycker är konstigt är att det börjar direkt när spelet börjar ladda.
    Inte när man hoppar in i en bil och kör i 190.

    Ingen som kan kolla under sin orginalskiva?

  13. #73
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Ska jag tolka det som att ingen här har köpt spelet?

  14. #74
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Det ska vara så. Så är det på min skiva och den funkar fint. Det "ska" låta mycket när man spelar GTA, den laddar från skivan hela tiden. Lär vara något annat knas med din box.

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    sorry, felpost.

  16. #76
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har samma problem och jag har en benq läsare med ixtreme och jag brännde spelet 2 gånger en version till mig och en till en kompis som har en hitachi läsare, vi har båda en hdd på 20 gig och spelet funkar perfekt får min kompis men inte för mig

  17. #77
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har också Benq-läsare, det tar c:a 5 sek innan man ser högupplösningstexturerna.. Tar en evig tid att ladda in spelet dessutom, man hinner se 6-8 bilder eller nått, har hört att när man har originalet så hinner man bara se 2 av laddningsbilderna innan det är färdigladdat.

    Blev till att punga ut och köpa spelet, rätt småsugigt då jag spenderade hela budgeten på en flashad 360 "bara" för detta spel. Vill eg. inte stödja 360'n heller på sätt och vis. PC-marknaden är mer i behov av mina pengar Hade dessutom betydligt hellre sett detta spel till PC om jag ska vara ärlig.

    Kan det inte vara så att det beror på villen brännare man har? För vissa så funkar det ju med Benq-läsaren.. Skivorna kanske är av underordnad betydelse om inte brännaren är bra nog. Jag har te.x lite äldre samsung-brännare.. Nån med en ny pioneer te.x som ändå inte får backup'en att funka bra?

  18. #78
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det bli väl att jag får köpa mig gta 4 iaf då men dett känns tråkigt att just gta 4 ska vara så buggit när alla andra spel som jag brännt fungerar felfritt men det är smällar man får ta.

    Det värkar som det är just benq läsare som bara har detta problemet för jag tästade det brännda gta 4 på min kompis 360 och där fungerade det felfritt, inga texturproblem och han har en hitachi läsare medans med min benq så fick jag vänta ca 5 - 10 sec innan jag såg vad jag har kört in i med bilen.
    Last edited by Johansson-89; 2008-05-16 at 15:54.

  19. #79
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    Hur lång tid kan det ta innan någon uppdatering till spelet kommer ut då? för de lär väl vara den enda lösninge till detta.

  20. #80
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    Hur lång tid kan det ta innan någon uppdatering till spelet kommer ut då? för de lär väl vara den enda lösninge till detta.
    kommer ingen fix, köp originalet.

    lås tråden fan! jävla tjat om detta.

  21. #81
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    kommer ingen fix, köp originalet.

    lås tråden fan! jävla tjat om detta.
    yeah right, 600 spänn för ett spel, skulle inte tro det, dom pengarna lägger jag hellre på något vettigare.

    vad skulle anledningen för att låsa en sånhär tråd vara på ett forum som är almänt baserat på div. sätt att spela brända spel på? förstår inte riktigt ditt resonemang. Tycker du det tjatas för mycket i denhär tråden så är de väl bara att sluta läsa den, det är väl ingen som tvingar dig att läsa tråden eller?

  22. #82
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    köpte mitt på el-giganten för 399:-, lätt värt det för att slippa problemen

  23. #83
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av torva Visa Inlägg
    yeah right, 600 spänn för ett spel, skulle inte tro det, dom pengarna lägger jag hellre på något vettigare.

    vad skulle anledningen för att låsa en sånhär tråd vara på ett forum som är almänt baserat på div. sätt att spela brända spel på? förstår inte riktigt ditt resonemang. Tycker du det tjatas för mycket i denhär tråden så är de väl bara att sluta läsa den, det är väl ingen som tvingar dig att läsa tråden eller?
    1. 500kr för ett superbt spel är inte mycket.
    2. Gick du i skolan? Din stavning.
    3. Orkar inte.. lås tråd.

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Det är väl ändå grammatiken som brister mest eller? :-)

  25. #85
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Det med..

  26. #86
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Lulebo Visa Inlägg
    köpte mitt på el-giganten för 399:-, lätt värt det för att slippa problemen
    Hjälper inte.
    Orginal har samma problem.

  27. #87
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av whad Visa Inlägg
    Hjälper inte.
    Orginal har samma problem.
    Hjälper för mig. Inga problem med originalet.

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Det är väl bara texturproblem på de boxar utan hårddisk??

  29. #89
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Verkar vara riktigt ojämn kvalité på BenQ drivarna.
    Min BenQ som har 8x funkar väldigt bra.
    Har bara sett små popins två gånger och det är när jag har kört väldigt fort.


    Eller så är det hur skivan är bränd? Brännde i 4x som vanligt i min Pioneer 111L
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  30. #90
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    Verkar vara riktigt ojämn kvalité på BenQ drivarna.
    Min BenQ som har 8x funkar väldigt bra.
    Har bara sett små popins två gånger och det är när jag har kört väldigt fort.

    Eller så är det hur skivan är bränd? Brännde i 4x som vanligt i min Pioneer 111L
    Jag tror snarare att man måste ha en riktigt bra/fräsch brännare (då det är "färskvara", lasern/kvalitéen blir lite sämre och sämre ju mer man använt den). Själv har jag en lite äldre samsungbrännare.. Pioneer ska väl höra till de bättre, beställde iaf en ny Pioneer + 25-pack skivor..

    Fick originalet idag, är som natt och dag, har inte sett en enda pop-up hittils, vare sig texturer eller objekt, så min benq-läsare verkar läsa väldigt bra, så länge bränningen/skivan är bra

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Går inte att bränna GTA 4..
    By danskenitunnan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 16:36
  2. Bränna GTA!?
    By MRPRESIDENTOO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 01:40
  3. Problem med GTA SD
    By Cyrus2 in forum Grand Theft Auto serien (xbox)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 17:44
  4. nya GTA
    By oscqr in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 23:51
  5. Error medelande när jag startar gta
    By B-ball-player in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 09:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •