Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Fel flashat? (med UPMS)

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Question Fel flashat? (med UPMS)

    Tjena

    undrar bara mest om nån har fått samma problem som jag har fastnat med, efter själva flashningen med UPMS till 3.8M33-5, som har funkar på ett flertal PSP slim utan några som helst problem.. har jag nu stött på en PSP slim med 1 bad block.. och som jag har läst så ska det inte vara några problem med bad block när man kollar med Nandtools 0.3

    Så själva problemet som uppstår efter flashningen är att när man ska starta PSPn så kommer själva XMBn fram (rosa theme :P) men när menyerna ska komma fram så gör dom inte det, den fastnar med den rosa färgen och pspn mönster som går som vågor

    Har testat med nand dumpen ifrån en full fungerande flashad PSP slim samt en oflashad PSP med exakt samma resultat

    Jag har kollat med ChillyWillys keycleaner och IDstore som säger att alla keys ser bra ut..

    Det ända sättet jag får fram själva menyerna i XMBn är när jag går in i recovery och ändrar till "skip sony log" grejen men då när man ska starta något så hackar den upp sig i SonyPSP loggan som kommer fram alltid när man startar något och ger ifrån sig det där ljudet..

    Ibland så startar själva spelet/programet och ibland inte, när det startar så lysser det som det ska på minnestkort pluppen.. och när det inte startar så lysser det lite och slutar helt plötsligt.. så jag testade med ett annat minneskort som är "supported" oxå så det kan nog inte vara felet..

    Skulle bara vilja veta om nån har sett det här förut.. Tacksam för alla svar och ideér!
    om inget funkar så tänkte jag komma in med den till butiken eftersom det är min lillebrors PSPslim och han har tappat sitt kvitto (som vanligt :S) men den är köpt i EBgames

    //Andrez

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Prova att (i recovery) formatera flash1

    Hjälpte för mig iaf vid ett kiknande problem

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Goda råd, det verkar funka nu.. men jag tror det kan beror på att man tog fel nand dump in i den semi-brickade PSPn

    Körde formatera flash1 oxå efteråt, verkar funka bra nu Tack!

Liknande diskussioner

  1. Bör man spela med "offline profil" med brända spel?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 09:33
  2. hjälp! Första gången på live med flashat - kan jag uppdatera?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 15:14
  3. Har en hitchi med passkey.. men det blir fel?`?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:21
  4. Fel med DUOX
    By Prankie in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 01:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •