Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Lite hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Lite hjälp

    Hej

    Hade tänkt köpa en xbox med xecuter3 flashad och klar att användas. Det är dock så att jag har en gammal trasig xbox som var chippad men hårddisken i den funkar ju fortfarande där jag också har allt installerat.

    Frågan är om jag kan sätta in den gamla hårddisken i den nya boxen och bara tuta och köra eller måste jag formatera hela skiten och slänga in ett nytt operativsystem?

    Kommer inte riktigt ihåg vad det var för chip jag hade i den gamla, tror det var smartXX eller nåt i den stilen. Ett av de första, om inte det första lödfria chippet var det nog. Och det är Evo-X installerat på hårddisken.

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Det största problemet är nog om hårddisken i den trasiga xboxen var/är upplåst eller inte. Är den inte det, då är den ju låst till just den xbox den sitter i och kan nog inte användas till nya xbox.

    Är den upplåst så ska det väl inte vara så stora problem.
    Det du måste tänka på då är väl hur den gamla xboxen (hårddisken) var/är partionerad, dvs om det fanns endast "F" eller om det både fanns "F" och "G" i Filsystemet på den.

    Stoppar du i den i den nya xboxen med executer3 och startar med ett bios som endast stödjer en partion (ex "F") och den gamla hårdisken har både "F" och "G" så kommer endast "filerna" under "F" att synas.

    Alltså flyttar du hårddisken till den nya xboxen med xecuter3 så bör du använda samma/likadant bios som du hade i gamla xboxen(chippet) och starta hårddsiken med.

    Det finns flera biosbanker i executer3 som du kan lägga in biosar med olika stöd för partitioner och på så vis testa dig fram vilket bios som funkar.
    Att ändra i ett bios och få stöd för olika partioner kan man bl.a göra i ett program som heter EvTool.

    / M
    Last edited by MisterX; 2008-04-27 at 04:56.

Liknande diskussioner

  1. Lite hjälp ang hårddisk byte
    By Xbox_Xbox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 00:21
  2. Helt färsk på psp. Behöver lite hjälp!!
    By flaw_80 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 10:18
  3. Lite hjälp info om 360
    By g64 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 16:58
  4. HjÄlp
    By Umberto in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 14:11
  5. Lite hjälp om blandat !
    By ollebull in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 17:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •