Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Hur tar jag bort achievements?

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Hur tar jag bort achievements?

Hej!

Jag är dumt nog tvungen att köra GTA IV som nyligen lagt ut på internet (ni vet vad jag menar) och skiten funkar inte. Man får stopp på screen och dirty disc error på ingame. Liven är urkopplad och vågar inte inkoppla eftersom jag fick en achievement av GTA IV, så vet ni om det finns någon möjlighet att göra nånting för att slippa bli bannad av live? Det lagrade på mitt gamertag.

Om det gäller att göra nytt gamertag, jäkligt gärna för mig. Men jag tänker på hårddisken. Dem kan ju ändå upptäcka eftersom MS lagrar.

Eller ska jag vänta tills det släpps ut den 29:nde för mindre risk? Kommer köpa originalet.

Tacksam för svar, folks!
    Last edited by piruett; 2008-04-26 at 02:25.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Du borde väl kunna reset'a din hårdisk till "empty--writable/--" eller hur det blir (typ som att formatera 360hdd) via din datotor + en dyr å fin och inte det minsta prisvärd sata=usb adapter från våra kära vänner team-xecuter plus lite fräsig programvara från nån tuff 360craxor site
    Är inte helt säker men tror jag gjort nått liknanden, och det va typ bara afaik "den blå adapter som är dyrarer än guld" som funka.(((http://www.psxcare.com/product.php?xProd=476&xSec=89)))
    (inte psxc's fel, den är bara så dyr å fin och framförallt annvändbar )
    Eller bara byt minneskort om du inte har nån hårddisk.
    Vilket som, "formatera"/byt ut" ditt medium du har din profil på så ska du se att du blir väck det!

I vicket fall kommer alla dina achievements, save-games, downloads å sånt ryka... om du nu skulle bry dej om det, å det är inte säkert att det skulle hjälpa nått till.

Har hört det snackas om att achievements skulle loggas jävligt enkelt typ: "Achievement(((game=xx)date=xx,xx,xx)achiv=3); jusst för att kunna straffa omoralsika personer som stjäl, stödjer terrorism och MISSBRUKAR iXtrem och kör förbjudet kopierade spel.
    Det låter logiskt att det skulle kunna loggas in nån form batteri laddat chip, sedan skickas å kolla strängen mot nån MS databas.. är datumet innan realsedatum, ban!
    Skulle det stämma, så spelar det ingen roll hur vida du får bort din achievement eller ej, efter dom det finns en hel del sparat i saker å ting man inte kommer åt som lekman.

Koden nedan är ett skämt som ni ser men en detection av datum på när man kört en läckt realse skulle kunna va så pass enkel(eller inte) om det nu finns nått som loggar vad som händer i boxen.

Kod:
    check()
          get user();
              user[193];
                 achievement((check::date) get);
                             user.achdate"=="xx,xx,xx;
    get.game
             main.set(load(game==GTA4));

if()
               GTA4.date == user.date;
                           no ban();
                                 recheck[25];

kk(good=user(paid.for << his << stuff << [NO BAN] endl;

else()
              ban.user();
                get[fro] console.id./local~./profile << ;
                       kk(bad=user((didnt,pay.for << his << stuff << [BAN] endl;

user="xbox console id";

return "nej tack";

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Fast, som det har skrivits ett otal gånger förr, det går ut MASSA lagliga kopior långt innan streetdate - till spel-testare, journalister m.m.
    Så att du skulle bli bannad för att du spelat GTA offline nån vecka innan streetdate känns inte så troligt. Du kan nog vara lugn.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Fast, som det har skrivits ett otal gånger förr, det går ut MASSA lagliga kopior långt innan streetdate - till spel-testare, journalister m.m.
    Så att du skulle bli bannad för att du spelat GTA offline nån vecka innan streetdate känns inte så troligt. Du kan nog vara lugn.
    håller med enlund, kan dock påpeka att man var tvungen att ha speciella settings för GTA när tex test spelare och sånt körde det, så att inte achivements skulle listas utåt så andra spelare kunde se vad det fanns för achivements innan release, har tyvärr inte länk på detta men det var från någon av de större xbox sidorna man brukar länka till.

det här med datum tror jag inte ett dugg på. alltså måste en INTERN klocka finnas i boxen, för jag är inte så noga med att ställa det rätt varje gång. har det varit så att jag dragit ut sladden helt, så har jag reset'at boxen till 2005 och så har jag spelat massor med gånger. det de kollar är väl när själva spel profilen loggar in på live aktivt och spelar.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det här med datum tror jag inte ett dugg på. alltså måste en INTERN klocka finnas i boxen, för jag är inte så noga med att ställa det rätt varje gång. har det varit så att jag dragit ut sladden helt, så har jag reset'at boxen till 2005 och så har jag spelat massor med gånger. det de kollar är väl när själva spel profilen loggar in på live aktivt och spelar.
    Sant, MS kan ju inte hålla på att banna alla som inte har ställt in korrekt datum på sin box!

Liknande diskussioner

1. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 11:09
  2. Hur vet jag?
    By Tumla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 18:35
  3. Hur löda bort gammalt chip?
    By jugbandblues in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 23:40
  4. Hur tar jag bort spel som Superdisc lade dit
    By virusbringer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 10:56
  5. Vill ha svar...