Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Benq med iXtreme....

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Benq med iXtreme....

    Hej!

    Flashade precis mitt xbox hos er, men laddningstiderna är ju bedrövliga.. Testat samma spel hos kompisar med annan dvd-läsare och firmware, men de funkar utan problem och utan massa laddningstider.. Och GTA 4 har enorma problem, hackar ibland, textureproblem osv.. Samma här, hos min kompis funkar det galant..

    Har flashningen gått fel eller får man leva med detta?

    Sen undrar jag ifall ni (Hansi tror jag det var?) sänkte dvd läsar hastigheten?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Har du bara testat GTA IV? Har du premium eller arcade låda? För vissa som har arcade har haft problem med gta att de inte hänger riktigt med.

    Tror inte Hansi skulle sänka den till under 8x och då ska inte ladd tiderna variera så mkt! Och flash fel är de inte för då skulle inget funka.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    43
    Respekt
    16
    Verkar som benq är tjinkiga med brända. Har en benq själv och det går inte att spela GTA med (har inte provat orginal, det finns inte än). Spelet startar men just GTA verkar streama från skivan en massa och den hänger inte med. Andra spel är inga problem, har inte jämfört laddningstider de kanske är sämre. Måste man investera i en annan dvd kanske? Jäkligt surt. Ska prova lite andra media. Körde verbatim 2,4 skivor nu. Är det nån som vet om de snabbare skivorna är bättre kvalitet?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Det roliga är att den tar emot vilka brända spel som helst oavsett om det är Verbatim eller okända skivor, men laddningstiderna stör mig som fan, men jag kanske är petig...

    Hur laddar GTA 4 för er som kör det? Laddar den då och då mellan vissa scener osv och ungefär hur länge laddar den?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Jag har en benq och kör gta4 hur bra som helst. Kör med verbatim 8x skivor nu.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jo den laddar då och då mellan scener... ett par sekunder varje gång...någon gång lite längre.
    Mitt spel har hängt sig 3ggr på kanske 15 timmars spelande men annars funkar min Benq bra med GTA IV och hårddisk.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Jag har en Premium-låda från PSXCare, iXtreme 1.4, BenQ-dvdläsare. GTA IV funkar klockrent, har spelat runt 15 timmar, hänger sej aldrig, har aldrig varit något som helst problem kring det och jag har knappt haft problem några andra spel heller. Förutom att Rockstar Games Presents Table Tennis har extremt lång laddningstid. Ibland tar det ett tag för GTA IV att ladda, men jag har aldrig reagerat på att det tagit orealistisk lång tid. Jag kör Verbatim DVD+R DL 2.4x-skivor som jag köper i 20-pack från PSXCare. Funkar klockrent!

    Jag tror ditt problem är att du saknar hårddisk... Har jag rätt då?

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Table Tennis spelet hatar jag nu pga laddningstiderna. Tar fan 2-3 min innan matchen sätts igång. Usch säger jag bara...

    Det verkar som det är de nya BENQ läsarna som har problem med laddningstider och textureproblem. Orginal spel funkar klockrent dock.. Aja, man kan inte få allt, förhoppningsvis funkar det bättre med nyare firmware om det nu ska släppas...

    Tack till alla som svarat.

    Ps. Hårddisken verkar inte ha nåt med saken att göra, vissa har hårddisk och problem, men ska testa med hårddisk! Ds.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Jag tror inte att DVD-läsare är ditt problem. Sitter själv på en Premium-låda med en BenQ-läsare, som jag köpte flashad av PSXCare i februari.

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Är ditt Xbox Falcon versionen? Har din HDMI? Låter din BenQ som ett tröskverk?
    Hur fungerar spelen när du kör utan HDD (ifall du nu testat detta)?

    Vore schysst ifall du kunde svara på dessa frågor så vi kan börja utesluta vissa grejer osv..

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Tjena, hur vet man om man har Falcon verisionen? btw, min är köpt i jul, Premium HDMI NFS ProStreet bundle.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Problem med ny xbox360 med benq
    By nikkeg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 11:28
  3. Hur går de med iXtreme för Hitachi-spelarna?
    By Krutan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 16:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •