Hej,
Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
Tänkte köpa en XBOX 360 från Elgiganten, tror ni att det är stor risk att jag får V79?
Hej,
Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
Tänkte köpa en XBOX 360 från Elgiganten, tror ni att det är stor risk att jag får V79?
Nej det går inte
Kan man flasha med alla moderkort? Jag har Foxconn 45CM-S moderkort, Chipset: Intel® 945GC + ICH7
Last edited by Giorgio; 2008-04-27 at 11:21.
nej, nforce4 eller ett kontroller kort med via 6421a´
Ett kontroller kort finns att köpa här på PSXcare
Nforce4 chipset*
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
Men varför står det att man kan?
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=583542
då får jag ursäkta! Testa och se om de funkar
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
köp först och fundera över vad du ska flasha med sedan, handla ett via kort samtidigt som xboxen om du är osäker
Men tänk på att du måste löda
Vad är det man ska löda?? fins det nån guide?
sitter med min box i delar och hade planerat att flasha den nu men så snubblade jag över den här tråden.
räckern ju inte med att löda bara , antingen så löder du dit ett chip som gör att du kan flasha och läsa ut gammal firmware key och så, eller så tar du bort minneskretsen eller vad det nu är, läser in det med en läsare och flashar. sen löder du tillbaka :P halv-krångligt. därför jag valt att bara flasha
så om man bara ska flasha boxen så behöver man inte löda nåt?
Står ROM VER 0079FL på min läsare.
Hittar bara firmware till 78an
Detta är min första 360 jag är o pillar i,, har tidigare bara chippat och flashat Xbox
Last edited by heddarn; 2008-05-23 at 00:22.
har du en 79? issåfall måste du löda dit detta... http://www.psxcare.com/product.php?xProd=688&xSec=89
antar att "ROM VER 0079FL " står för att jag har version 79.
om jag nu beställer Maximus 79 Passkey och löder in den,, behöver jag ny mjukvara till den eller är det klappat o klart?
ok tack för hjälpen!
har nu gott om tid att hitta rätt mjukvara eftersom att det tar ett par dagar att få chippet.
Antar att allt jag behöver veta kommer i samma paket som chippet.
Någon som vet hur de ligger till idag?
Måste jag chippa boxen, eller fungerar den att flasha?
Den går att flasha utan lödningar ja
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Det gick inte DÅ.
hahah
haha, jungleflasher gör allt för enkelt :l
jao, folk klarar numera av att göra det mesta själv hemma utan att lämna in den till företag som PSXCare som fixar det... men finns många saker som jungleflasher inte har med ännu (vad jag vet?) t.ex spoofa en drive...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
tycker det är för enkelt att spoofa med JF ;P räcker ju med att trycka på spoof from source elelr vad det nu står ^^
Google is your friend!
Google is your friend!
Bookmarks