Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Snälla måste ha ett fusk till GTA IV!!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18

    Snälla måste ha ett fusk till GTA IV!!

    Hej jag har fastnat på det uppdraget där man ska göra ett bankrån med Peckie å sen fly. Dem jävla poliserna dödar mig hela tiden när jag kommer upp på marken efter att jag har varit nere vid tunnelbanan, så finns fusken ute inu eller får jag vänta ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    Hej jag har fastnat på det uppdraget där man ska göra ett bankrån med Peckie å sen fly. Dem jävla poliserna dödar mig hela tiden när jag kommer upp på marken efter att jag har varit nere vid tunnelbanan, så finns fusken ute inu eller får jag vänta ?
    varför nya trådar hela tiden? det finns en GTA IV tråd. du kan ju vänta med att vänta på retail release innan fusk läcker. förövrigt är väl utmaning som gör spel roliga, klarar man inte saker är man för dålig helt enkelt eller behöver tänka över en ny strategi. skulle själv aldrig använda ett fusk för man inte klarade saker, en del använder fusk för att fylla på vapen för att det är för jobbigt att åka att fylla på etc. dålig ursäkt igentligen, det är lätt att klara saker när man igentligen skulle ha 10 skott i en fight men istället har 300.

    för det andra så kommer GTA IV logga om man använder fusk (enligt stats) och jag hoppas att storyn kommer ändras då eller att man inte kan klara det fullt ut eller låsa upp allt om man använder sådana.

    sen kan du använda *SPOILER* varning så folk får en chans att undvika att läsa saker som avslöjar storyn.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    invite där

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    DESSA FUSK KAN PÅVERKA ACHIEVEMENTS ELLER DELAR AV SPELET. ANVÄND PÅ EGEN RISK!

    knappa in i mobilen:

    GTA-555-0100 Hälsa och vapen
    GUN-555-0150 Vapen
    GUN-555-0100 Avancerade vapen
    DOC-555-0100 Hälsa
    COP-555-0100 Högre Wanted Level
    COP-555-0150 Lägre Wanted Level
    HOT-555-0100 Väder byte
    FLY-555-0100 Spawn Polis Helikopter
    WET-555-0100 Spawn Jetmax (Båt)
    MBK-555-0150 Spawn Sanchez (Dirt Bike)
    CAR-555-0142 Spawn Cognoscenti (Maffia Bil)
    CAR-555-0100 Spawn FBI Buffalo
    CAR-555-0147 Spawn Turismo
    MBK-555-0100 Spawn NRG900
    CAR-555-0175 Spawn Comet
    CAR-555-0168 Spawn SuperGT

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Men om man skulle använda en massa fusk bara för att springa omkring och döda folk och sånt, och sedan inte spara, kommer man fortfarande inte att kunna få alla achievments?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Men om man skulle använda en massa fusk bara för att springa omkring och döda folk och sånt, och sedan inte spara, kommer man fortfarande inte att kunna få alla achievments?
    stäng av autosave och spara inte efter du använt någon av dessa koder så är det lugnt.

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    http://www.fuska.se/spel/xbox360/gra...sk-s11326.html

    För de som inte vet vad CAR. MBK, FLY osv betyder.

    Visst de funkar men fusken är ganska tråkiga. Bästa är väl polishelikoptern. Jävligt osmidigt också och knappa in allt det där när man är i krissituation.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    LITE *SPOILER*


    Bankrånet var inte särskilt svår....sen finns lite guider som man kan använda sig av om man fastnar...mitt problem är strippklubben där man ska döda 3 pers....har ingen kniv....och orkar ej bli såå bra vän med rastamannen.... får väl åka dit o pröva skjuta mig igenom den igen.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    LITE *SPOILER*


    Bankrånet var inte särskilt svår....sen finns lite guider som man kan använda sig av om man fastnar...mitt problem är strippklubben där man ska döda 3 pers....har ingen kniv....och orkar ej bli såå bra vän med rastamannen.... får väl åka dit o pröva skjuta mig igenom den igen.
    *SPOILER*
    jag fixade strippklubben utan kniv, fick dock prova några gånger. körde lite olika taktik. endera går man lugnt igenom hela klubben och tar gubben längst in, sedan den andra, den 3e brukar fly hur man än gör, jaga ikapp med bil och döda honom. hört talats om folk som knäpper första gubben, sedan springer ut och tar de andra när de flyr bakvägen... är bara testa sig fram...

    *SPOILER*
    ett uppdrag som jag hade det jobbigt med var när man skulle hämta knarket åt elizabeta "the snow storm". detta uppdraget blev väldigt enkelt om man tar stegen upp på baksidan, knäpper en gubbe rakt fram, gubben nedanför, skjuter de två gubbarna som vaktar knarket och tar det. när nu swat kommer så kommer resten av gubbarna som är kvar i byggnaden att kriga mot swat. detta underlättade som fan... var bra jobbigt innan, när man tagit ut alla istället.. sen var det i princip bara springa ut och köra ifrån snuten.

    så mkt är taktik och planering på uppdragen...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    *SPOILER*

    Snow storm var lite jobbig, gjorde den nog 3 ggr. Hade inga problem att döda alla knarklangarna men var småjobbigt när polisen kom. Men jag sprang bara rätt igenom komplexet till bilen utanför och körde iväg. Ska testa strippklubben sen igen. Men hade man haft kniv kunde man väl döda han den första utan att någon skulle märka något.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    finns två bra guider här för er som kör fast, den översta guiden har med båda sluten.

    http://www.wikicheats.com/index.php/...60/Walkthrough

    http://gamewiki.net/Grand_Theft_Auto...ry_Walkthrough

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    FET *SPOILER* på Holland nights uppdraget.


    For an easier kill park a car on the opposite side of the street from Clarence, crouch behind it and snipe him. The police still come, but its far easier this way.

    Funkade skitbra...uppdraget tog 30 sek :-)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    en hemmagjord walkthru, maps, cheats, dates, pigeons etc... 35MB

    http://rapidshare.com/files/112549601/GTA.IV.GUIDE.rar password: gta

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Thumbs up Hej xepes jag har dina fusk

    Tryck Upp för att visa Nikos mobiltelefon under spelets gång. Tryck Upp igen för att komma åt knapparna. Tryck därefter in ett av följande telefonnummer för att aktivera dess effekt.

    OBS! När en kod har skrivits in rätt så kommer en Fusk/Cheats-meny att komma fram i Nikos mobiltelefon under Inställningar/"Options". Du kan i denna meny använda koderna utan att behöva slå in de igen.

    Effekt Telefonnummer

    fult i Nikos hälsa och ammo 4825550100

    Ta polis-jagar-nivån 2675550100

    Dom kommer du att behöva
    Last edited by linus dahlstrom; 2008-09-16 at 15:44.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    slå in den här koden Ta bort efterspaningsnivån (polis-jagar-nivån) 2675550100

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Men om man skulle använda en massa fusk bara för att springa omkring och döda folk och sånt, och sedan inte spara, kommer man fortfarande inte att kunna få alla achievments?
    asså det verkar som att fusken stänger av vissa uppdrag i spelet så man aldrig kan få 100% efter det, men vem fan orkar jaga duvor å bollar å gud vet vad för att få 100% endå....

    men det går att klara av storymode trotts fusk så....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    asså det verkar som att fusken stänger av vissa uppdrag i spelet så man aldrig kan få 100% efter det, men vem fan orkar jaga duvor å bollar å gud vet vad för att få 100% endå....

    men det går att klara av storymode trotts fusk så....
    har aldrig förstått mig på folk som fuskar för att klara storymodes. fusk ser jag mer som en bonus om man vill leka lite men inte orkar skaffa vapen. du kanske bara vill röja 20min med bra vapen etc. självklart sparar man inte efter detta. klarar man inte spel utan fusk så måste man inse att man är dålig på det spelet, borde ju kännas tungt. jag är helt klart för att saker stängs av eller man inte kan klara spel om man sparar med fusk.. eller missar något.. bara för att höja ribban för vissa.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    håller med dig där int, hur skulle du känna om du suttit i soffan 5h i sträck och sprungit omkring med ett baseboll trä för att försöka få en achievment på typ 200 medans någon annan jävla lallare fuskar till sig rpg och en jävla massa rifles och klarar av skiten på typ 10 min. Då blir man ju jävligt sur!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    håller med dig där int, hur skulle du känna om du suttit i soffan 5h i sträck och sprungit omkring med ett baseboll trä för att försöka få en achievment på typ 200 medans någon annan jävla lallare fuskar till sig rpg och en jävla massa rifles och klarar av skiten på typ 10 min. Då blir man ju jävligt sur!
    nja, andra får göra som de vill, de bryr jag mig inte om. men visst kan man irritera sig på sig själv för att man är så jävla envis. far cry 2 är ett sådant spel där jag får lusten att kunna trolla fram ett flygplan, hade det gått hade jag aldrig gjort det ändå, princip sak, haha. det ska gå ändå. tar bara sådan jävla tid och det är ju det som är en del av utmaningen, det jobbiga.

    saken är att det är roligt att upplysa fuskarligan att är de så dåliga och har så kasst tålamod så kanske de skulle byta spel. det är roligt att att köra turneringar med sådant folk.

  22. #22
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    haha :P

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    asså bästa "fusket" på GTA är att glida ned till ställena innan man börjar uppdraget eller precis innan man ska till en point som startar det och wrecka fiendens bilar och ställa dem ivägen osv...
    då de flesta uppdrag går ut på nån form av biljakt eller liknande så kommer de då ut och har ingenstans att ta vägen å då knäpper man dem från nåt tak typ med sniperrifel...

    skitkul ; )
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Chip som funkar till 100%
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 14:34
  2. PSP JigKick! - Bricka upp ditt PSP!
    By Aonike in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 04:20
  3. Köpa brända spel till nyflashat xbox.
    By fex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 12:54
  4. gamecube NTSC till cyclopal problem. SNÄLLA!
    By solwretep in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 14:16
  5. Flasha ett Xenium ICE
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •