Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Köpa ps3 ...? Skämmes ~

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Från
    Gällivare
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Köpa ps3 ...? Skämmes ~

    Mhåh.. Jag går och funderar på att köpa mig ett PS3 ... på en svensk affär.
    Fiskar efter lite hjälp dock med klassiker; är helt okunnig på detta område - fattar i stort sett ingenting så,vilket/vad ska jag köpa.
    Jag har tittat på ett PS3 40 GB. Har sett att det finns 60 GB med, vad är skillnaden. Alltså.. "storleken" antar jag men annars!? Vad ska man med "det" hårddisk"? till.? Jag har bara tänkt spela "köpesspel" och kanske prova spela online. Någon som kan tipsa vad det bästa för mig kan vara då?
    Vill fanken int' bli pålurad något onödigt av någon handlare.

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    60gig finns väl inte mera...skillnaden var att du kunde lira ps1 spel på den. Hårddisken har man till för att vissa spel installeras på hårddisken o behöver space..sen om du handlar lite smålir på Playstation Store så e det ju bra med hårddisk. Xbox360 har ju ett större utbud på spel men ska du lira online där så måste du ju ha guldkort 3,6 eller 12 månaders för att kunna köra online där men på playstation e det gratis att lira online....Enligt min mening så är båda konsollerna lika bra,fast där e för o nackdelar med båda...du tjänar in lite stålar med ps3 iom du slipper att köpa nåt extra för att lira online

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    60gig finns väl inte mera...skillnaden var att du kunde lira ps1 spel på den. Hårddisken har man till för att vissa spel installeras på hårddisken o behöver space..sen om du handlar lite smålir på Playstation Store så e det ju bra med hårddisk. Xbox360 har ju ett större utbud på spel men ska du lira online där så måste du ju ha guldkort 3,6 eller 12 månaders för att kunna köra online där men på playstation e det gratis att lira online....Enligt min mening så är båda konsollerna lika bra,fast där e för o nackdelar med båda...du tjänar in lite stålar med ps3 iom du slipper att köpa nåt extra för att lira online
    40GB grejar PS1 spel men inte PS2 spel.

    Skillnader mot 60GB EU:

    - Ingen PS2 kompabilitet (Avsaknad av både Emotion Engine och mjukvaruemulering).
    - 2 USB portar istället för 4.
    - Ingen minneskortläsare.
    - 40GB istället för 60GB hårddisk.
    + Svalare (Mindre tillverkningsprocess).

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Du kan stoppa in en egen hårddisk. Det är inte som på 360 att du är låsta till tillverkarens egna hårddiskar till överdrivna priser. (tusen spänn för 20 gb???)

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av damfarbror Visa Inlägg
    Mhåh.. Jag går och funderar på att köpa mig ett PS3 ... på en svensk affär.
    Fiskar efter lite hjälp dock med klassiker; är helt okunnig på detta område - fattar i stort sett ingenting så,vilket/vad ska jag köpa.
    Jag har tittat på ett PS3 40 GB. Har sett att det finns 60 GB med, vad är skillnaden. Alltså.. "storleken" antar jag men annars!? Vad ska man med "det" hårddisk"? till.? Jag har bara tänkt spela "köpesspel" och kanske prova spela online. Någon som kan tipsa vad det bästa för mig kan vara då?
    Vill fanken int' bli pålurad något onödigt av någon handlare.
    Nä jag har med brainat på det där, vafaan ska man med 60 gig discspace till om man bara ska lägga saves och settings och codex och liknande där?

    för ev installations-filer och liknande kan ju inte vara på många meg med tanke på att man måste köra spelen från skiva endå, och sk homebrews och emulatorer tar väl ingen plats..så...varför så stora hård-diskar?

    sen har man juh hört illvilliga rykten om att pal-maskinerna ska vara snikiga jämfört med ntsc och japanska, jaaa mindre arbetsminne, sämre grafik-kort osv, stämmer detta alls?
    Last edited by bmansweden; 2008-04-29 at 12:05.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt
    21

    Hårddisk

    Om jag har förståt det rätt så kan man använda PS3 som multimedia center?
    Lägga musik (mp3), film (avi,mpg) och foto (jpg).

    Så då kan det vara bra med en större hårddisk.

    Jag tänkte själv köpa en PS3 i Hong Kong och tänkte då köpa större hårddisk samtidigt.
    För att kasta ut min Xbox som jag idag har som multimedia center.

    Har jag fel?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2008
    Från
    Gällivare
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Oj! Vad trevlig med alla svar .. än trevligare om jag nu förstått allt detta. Ni skulle skrivit på lägsta nivå - int' var detta lätt för en lapp att förstå. =) Codex, emulatorer, ntsc, pal, multimediacenter?
    Ex installera spel på hårddisk'n ?!~ "när jag var ung" då var det in med skivan och sen spela. Jag har ett PS2 som jag köpt färdigfufflat här, så jag har inte annat än att trycka på knapp'n så går det igång. Är dessa tider över?
    Nåväl, så kan jag då eg. beställa ett PS3 varhelstifrån och inte mer med det?
    Måste jag köpa till en större hårdisk om jag bara ska spela spel? Sparar man sina spel på hårddisken eller på ett vanligt minneskort? Frågar man int' får man int' veta! Frågar någon varför jag vill ha ett PS3 så svarar jag att det är nog bättre bild, så lätt resonerar jag ; Då var mitt kunnande klargjort.

    eller..eller.. fortsätta måla naglarna & glömma ps3?
    Last edited by damfarbror; 2008-04-29 at 17:43.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    förstår att du frågar, lite virrvarr om man inte är insatt..

    jo, för att förklara det hela lätt..
    spel till ps3 köper du på skivor och spelar därifrån.
    Det finns möjlighet att köpa vissa spel och mindre enklare spel på playstation store, de spelen sparar man på hårddisken och spelar därifrån.
    Du kan lägga in musik-cd och bilder på hårddisken.
    Från början sitter det en hårddisk i ps3, den sparar även dina sk savegames, dvs att du behöver inget minneskort.
    Så du kan helt enkelt köpa ett ps3 från vilken butik som helst här i sverige, så fungerar alla spel och du kan ha det som ett mediacenter (ska du lägga in filmer på hårddisken måste du dock lägga in med ett usb-minne, se på filmer går alldeles utmärkt från skiva)
    Hoppas du fick svar på dina frågor

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Ett tillägg också ang. storleken på disk. Man kan ju när som helst köpa en extern hårddisk med usb (1000GB för c:a 1000 kr) och jacka in i PS3:an att ha mp3 och filmer på.

    Jag har precis köpt en 40GB variant och tycker det är trisst med avsaknaden av stöd av ps2 spel. Lite snålt med 2 USB kontakter också. Man vill kanske ha en kontrol, guitar hero, en mic samt en hårddisk samtidigt. Men men, 40GB varianten är ju den enda som finns nu.

    Stort plus om man jämför PS3 och XBOX360 är ju givetvis också BluRay-spelaren som finns i PS3.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Saknar man bakåtkompabiliteten så kan man gott köpa en Moddad PS2 ( Länk: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=309&xSec=27 ) och på det sättet slippa oroa sig om vilken region spelet kommer från, allt fungerar smidigare så

    Själv har jag precis fått tag på en 60Gb PAL version och jag skall nog testa den lite hårdare än japanska o amerikanska jag fick hem förut
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Hårddiskutrymmet behöver man nog inte oroa sig för om man inte ska lagra grejjer. Då är det bättre att lagra på en extern. USB-portarna kan man använda en förgrenare till om man vill koppla in massa grejjer istället. En sak till, har man smakat på PS3 är inte PS2 kul längre :P
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Liknande diskussioner

  1. Vad göra, 360 lr ps3?
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:09
  2. köpa ps3 idag, ngt att tänka på?
    By skerk in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 17:17
  3. Tips på bra ställen att köpa importspel Ps3
    By mikey13 in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 01:11
  4. Någon som vill köpa en PS3 från Japan
    By erariwn in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 01:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •