Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Dubbla utsignaler PS3 möjligt?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Dubbla utsignaler PS3 möjligt?

    Hejsan

    Jag har precis köpt PS3 samt projektor. Nu undrar jag om jag kan ha HDMI kabeln till projektorn samtidigt som jag har komponentsladden kopplad till TVn?
    Det är inte alltid jag vill ha projektorn på för att t.ex. spela utan vill ibland bara använda TVn. Jag kan inte köpa en HDMI switch för TVn har bara scart eller komponent.

    Ljudet tar jag från komponentutgången på PS3:an in i förstärkaren samtidigt som bilden tas från HDMI. Men den gula kabeln (bild) verkar inte fungera utan att jag ändrar i inställningar i PS3.

    Någon som har erfarenhet/tips?

    /Zy

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har en liten dosa som heter "e-setter" på hyllan för 250:-, bara trycka på en knapp så ändras videoläget så slipper du ändra i alla menyer manuellt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Red face

    Ok, den ser ju onekligen ut som en trevlig lite manick, men fungerar den bra? jag är lite skeptisk till en "inofficiell" pryl. Den har ingen negativ effekt på bildkvaliteten?

    Hur kommer det sig att ingen annan i princip säljer den? Jag kan väl inte vara första personen med detta dilemma? jag vet ju att ni rockar och att ni har den är väl ingen överaskning, men att nästan ingen annan har plockat upp produkten får mig att undra lite över dess funktion...

    Har ni testat den hos er? Kan man jacka i och ur den "on the fly" och byta output, eller måste den sitta i vid start?

    Kan man beställa den från er eller måsta man åka upp och köpa den "över disk"?

    /Zy

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte testat den så mycket. Du kan få prova en med öppet köp. Den pluggas in i USB och emulerar troligen de knapptryckningar man måste göra för att ändra inställningarna manuellt. Den kan inte påverka bildkvaliteten. Vi kan skicka den, frakten blir 70:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Najs, jag har skickat en beställning till psxcare@netcare.se nu. Väntar med spänning vid brevlådan f.o.m. nu!!!

    /Z

Liknande diskussioner

  1. Köpa ps3 ...? Skämmes ~
    By damfarbror in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 16:36
  2. Dubbla kanaler? är den "brickad"??
    By Mr_Walker in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 08:56
  3. Byta till större HD? Är det möjligt?
    By Gewehrkugel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 21:39
  4. Vad göra, 360 lr ps3?
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 09:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •