Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vanlig HDD att spara på?

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Vanlig HDD att spara på?

Vet att man kan koppla en hårddisk via USB, men den kan ju inte ta imot updates osv. Sitter just nu på ett 256 mb minneskort och jag undrar om det finns ngn konverterare så jag kan ta en "vanlig" hdd o koppla in den "där uppe på boxen"?vet ju att det går åt andra hållet, till pc o så.

Ngn som vet om man kan "bygga" om minnet annars. Mosa in ett usb minne kanske? Haha..

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av slaktareOlsson Visa Inlägg
    Vet att man kan koppla en hårddisk via USB, men den kan ju inte ta imot updates osv. Sitter just nu på ett 256 mb minneskort och jag undrar om det finns ngn konverterare så jag kan ta en "vanlig" hdd o koppla in den "där uppe på boxen"?vet ju att det går åt andra hållet, till pc o så.

Ngn som vet om man kan "bygga" om minnet annars. Mosa in ett usb minne kanske? Haha..
    ja, du kan ta en vanlig hdd, dock måste den vara av ett speciellt märke och du måste göra iordning den med ett visst program. det är alltså inte bara att ta en valfri hdd. låter detta avancerat, gör det lätt för dig och gå och köp en om du känner dig osäker inför detta. lycka till.

allt står i faq. http://forum.psxcare.com/support/sho...03&postcount=3

Kan jag byta ut hårddisken till en egen?
    Nja, inte vilken 2,5" hdd som helst... men med "TheSpe******t's HDDHackr v0.90" kan du stoppa i en Western Digital Scorpio BEVS-LAT disk på upp till 120Gb. Det enda du behöver få tag i då är hårddiskens signaturfil som berättar att disken är en "original XBox 360 HDD". Signaturfilen är inte unik för din maskin, så du kan använda en signaturfil du plockar från nätet eller som du dumpar från din gamla HDD (sektorerna 16-22).
    Signaturfilen ska heta hddss.bin
    » Ladda hem HDDHackr här
    uppdaterad HDDHackr finner du här:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=601813

(v0.91) Added support for the WD BEVS-RST HDD series. This means that the hddhackr will now work with all WD-BEVS models currently available.

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=16115

Jag tror du kan ta ett 20GB hdd chassi och stoppa i 120GB efter att du förberett den nya disken med hddhackr.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    okej, tack. Hur är det med den speciella kontakten som 3360 har då? Finns den att köpa, har ju en Arcade..

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av slaktareOlsson Visa Inlägg
    okej, tack. Hur är det med den speciella kontakten som 3360 har då? Finns den att köpa, har ju en Arcade..
    tror du måste skaffa ett xbox 360 "hdd chassi". kolla i köp/sälj tråden så lär du komma över ett sådant med eller utan disk. du kan naturligtvis bygga en egen kontakt om du är händig med med lödkolv...

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Finns det ngt kopplingsschema på det? Svinga en lödkolv är ju inte allt för svårt ^^

Liknande diskussioner

1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 19:57
  2. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 05:02
  3. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 15:47
  4. problem med hdd byte
    By aprilia_ftw in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:36
  5. Laserproblem, laserkalibrering (Endast SCPH-1002)
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2004-03-09, 16:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner