Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Byta Ut Hitachi Mot Samsung

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21

    Angry Byta Ut Hitachi Mot Samsung

    Jag har en 360 med trasig Hitatchi v59 läsare, jag har köpt en Samsung ms28 läsare försöker att läsa ur nyckel ur Hitatchin men jag får den inte i mod-B, Jag har testat tusen gånger med Slax2.0 skivan, startat pcn och 360 samtidigt, lite efter varandra och även tvärt om men det vill sig inte! Kan det vara mitt Via 6421 som inte är kompatibelt? Läsaren är mekaniskt trasig inte sönderflashad!

    Jag har nu lyckats att få läsaren i modB och läst ur den unika nyckel, är det nu bara till att använda denna nyckel tillsammans med iextrem för samsung och sedan flascha in den?
    Last edited by stvikt; 2008-04-29 at 10:22.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste "spoofa" din samsungfirmware också, enklast med fw toolbox, så boxen tror det är en Hitachi v59. Annars får du felkod.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Tack för svaret! Det är alltså nödvändigt att spoofa den även fast det är MS28?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Jag klantade mig riktigt ordentligt, spofade min Samsung åt fel håll, nu bara mitten lampan blinkar och får larm E65. Modig som jag var så köpte jag en ny spelare och spofade mitt samsungfirmware, lade in nyckel och då fungerade det! Är min andra samsungläsare ms28 förevigt förlorad???

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Går din samsung att flasha så är det ju bara att flasha den rätt igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Tyvärr så reagerar den inte när jag försöker att flasha den med iprep, det går inte ens att öppna luckan! Finns det kanske något annat sätt att flasha den?

Liknande diskussioner

  1. Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
    By Giorgio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:06
  2. Flasha med ICH9R? (Asus P5K)
    By slaktareOlsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:43
  3. Flasha TSOP
    By Martin Pegler in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 19:40
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •