Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hårddiskbyte och error code 13

Registrerade
    Dec 2007
    Respekt
    0

Hårddiskbyte och error code 13

Hej

Har tidigare skrivit i inlägg (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32567) där jag fick förslaget att hårddisken har chrashat. Köpte ny HD om monterade in den.

Körde igång XBoxen med Superdisk 3.7.rc8 men får bara Error code 13 och lampan blinkar rött/grönt. Att dashboard inte kan starta fatta jag eftersom där inte finns något men varför körs inte disken?

Några förslag?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    vilken dashboard vill du ha i gång?
    MSDASH då måste du låsa HDn.

Vilket bios har du?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Bluffen Visa Inlägg
    Hej

Har tidigare skrivit i inlägg (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32567) där jag fick förslaget att hårddisken har chrashat. Köpte ny HD om monterade in den.

Körde igång XBoxen med Superdisk 3.7.rc8 men får bara Error code 13 och lampan blinkar rött/grönt. Att dashboard inte kan starta fatta jag eftersom där inte finns något men varför körs inte disken?

Några förslag?

Du skriver "varför körs inte disken?", menar du hårddisken eller menar du "superdisken".

I och med att du nyss bytt hårdisk så är den ju helt "tom" så biosets grund boot-ordning hittar inget att starta/boota upp, och därför får man väl errorcode 13:
    ( 13 - kernel - Dashboard launch fail (due to missing/bad key, or anything else that would prevent it from running) and the dashboard didn't specify why it failed )

I dina tidigare inlägg skriver du att ser det gröna X:et med xecuter 2 nedanför vilket betyder att chippet ända startar.
    Hade du bara sett det gröna X:et utan xecuter 2 nedanför så går inte chippet igång.

Då chippet går igång så borde också "superdisken" starta vilket den inte gör och då kanske problemet är sjäva "superdisken".
    Har du provat så att du vet att den fungerar, hos nån som har en chippad Xbox. Där skulle jag börja felsöka iallafall.

/ M

Liknande diskussioner

1. När kommer dem coola spelen???
    By sgtprimo in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 04:02
  2. Vilken ångest..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 12:52
  3. x360 hjälp sökes röd rutig bild och hack..
    By istallion in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 01:56
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner